kl*te kerkklokken

Discussie in 'De lounge' gestart door Mop81, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Wat ontzettend fijn om in deze 'maakbare' wereld te wonen...
    Waar is het respect voor de medemens gebleven? Net zo lang gaan klagen totdat je je zin krijgt? Dat is echt prinsessen gedrag. koop voortaan ergens anders een huis of stop met klagen.

2. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Idd wowkaart

Tis tegenwoordig alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan...mijn mening is de beste en ik doe er alles aan dat die gehoord/nageleefd wordt

En zo heeft ieder dan zn ding en dat botst dan weer met de ander want die denkt ook alleen maar aan zichzelf.

Gut t wordt zo gezellig zo op de wereld en poeh poeh wat levert het je veel op (behalve scheve gezichten, energie verspillen om niks, mensen die je tegen de borst stuit en een vijandelijke houding)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens. Maar dat is wel hoe de maatschappij tegenwoordig denkt. Niet iedereen gelukkig. Maar dát is helaas wel iets 'van deze tijd'. Moeten we dat maar accepteren en ons allemaal zo gaan gedragen? No pieping way! Ik doe mijn best om mijn kinderen niet zo op te voeden, om wat tegengas te geven tegen het egocentrisme van nu.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sluit ik me helemaal bij aan !

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik klaag verder nergens over ben een heel gelukkig mens.
    In dit geval vind ik zo'n kerk juist egoïstisch. Er gaan hier nauwelijks mensen uit de buurt heen maar er hebben wel veel mensen last van. Rare wereld inderdaad

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik woon trouwens niet naast de kerk maar helemaal aan et andere eind van de straat. Het geluid is dus echt heel hard.
    Als het om mn nachtrust gaat ben ik goed in klagen!

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Groot gelijk hoor! Waarom moeten die klokken 's nachts zoveel geluid maken? Is toch nergens voor nodig..

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Maar.. Hoe vaak luiden ze dan? Want ik lees in je openingsbericht "elke zondag".. En dan om 10 uur? Wat heeft dat met je nachtrust te maken?

9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ook elk uur. Was ik niet duidelijk in inderdaad

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben het met TS en bosi eens. Echt niet meer van deze tijd, en al helemaal niet elk uur s'nachts. Belachelijk.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Maar dat heeft toch niks met de kerk te maken. Er zijn zoveel gebouwen met klok die elk (half) uur luiden, waaronder ook genoeg overheidsgebouwen. Denk bijvoorbeeld aan het gemeentehuis. Mijn ouders wonen dus naast het gemeentehuis met klok en ik heb ook altijd aan die kant geslapen. Als je er aan gewend bent, hoor je echt niet meer. Soms als ik wakker was 's nachts telde ik mee om te weten hoe laat het was, maar wakker er van worden, nee dat echt niet.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Het lijkt mij sterk dat ze de klok ook 's nachts elk uur luiden met de hand. Met de klepel tegen de klokken aan? Dat ze elk uur 's nachts een liedje spelen of iets. Ik denk dat je bedoelt dat de klok elk uur slaat en daarmee de tijd aangeeft.

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Het is best lastig om van tevoren in te schatten hoeveel last je van zo'n klok hebt. ;) Maar wat heeft dit met respect te maken? Bij ons waren het mensen van de kerk zelf die een zaak hebben aangespannen waardoor er tussen 22.00 en 7.00 geen klok meer mag slaan. En ik weet dat er onder de leden ook veel mensen zijn die het luiden vervelend vinden en onnodig (want in deze tijd weet echt iedereen wel hoe laat de dienst begint ;))

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mensen zijn bang om mee te gaan met de tijd...
    Stilstand...dat lijkt me een waardeloze instelling...doe maar gewoon als altijd...lekker veilig.

Wie is er nou egoïstisch eigenlijk.... lijkt mij de kerk. De kerk hoeft helemaal niet de klok te luiden..heeft helemaal geen nut. Als je daarmee de buren een fijnere woonbeleving kunt geven waarom zou je dat niet doen. Mensen wonen niet in de kerk...de mensen die daar komen gaan weer naar huis...waar waarschijnlijk geen irritante kerk naast staat waar de klok dag en nacht luidt en waar ze dus gewoon rustig kunnen leven...

Zou wel heel erg christelijk zijn van de kerk. Die zijn toch altijd van de naastenliefde? Of heb ik het nou verkeerd...staat vast wel ergens in de bijbel.

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @mop81
    Gezien de tendens van de afgelopen jaren gaan er blijkbaar meer mensen naar die kerk als dat jij weet/vermoed, anders had hij immers al wel gesloten geweest en afgebroken of met een andere bestemming.
    @bosi333
    Dat jij het nut niet ziet of niet nuttig vind betekent niet dat anderen dat nut niet zien of niet nuttig vinden.
    Jij bent van mening dat het geen nut heeft dus vind jij de kerk egoïstisch als ze er niet mee stoppen, maar wat ben jij dan? Jij roept toch dat je het geen nut vind hebben en dat zij (kerk) dus iets moeten aanpassen. Wie is er dan egoïstisch? De ik persoon of de zij (meervoud)?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.925
    113
    Maar wat kan het nut dan zijn? Iedereen heeft tegenwoordig wel een wekker of een klok hoor.
    Ik vind het ook totaal niet meer van deze tijd.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ook. Ik snap ook niet waarom ts er van veel mensen niet over mag klagen.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

TS, zou je niet bij de gemeente kunnen klagen en het aantal decibel laten meten? Want volgens mag je een x aantal decibel in huis horen.

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ts staat echt niet alleen, dus is het dan zij, tegen zij? En wie/wat is dan belangrijker? Wat wil de kerk precies met het luiden van de bel? Iemand zei dat de kerk zo wil laten weten dat ze voor mensen openstaan. Ik en veel andere mensen met mij, ervaren het als opdringerig en onwelkom. De kerk: Kom binnen! dingdingding! Ik: Nee, dank je! Kerk: Jawel, hierheen! Ik: nee, dank je! Kerk: Ding ding dingggg! Jawehel kom nou! Ik: NEEEEE en hou nou je snerk eens.
    Dat gevoel krijg ik er dus van ;)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je zou ook gewoon je kind op zondag een kwartier later op bed kunnen leggen3

Deel Deze Pagina