buitenbaarmoederlijke zwangerschap na curretage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vol, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vol

vol Nieuw lid

1 dec 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    Ben helemaal nieuw op deze site, maar wil graag mijn verhaal even kwijt.. Misschien dat ik zelfs anderen dit drama kan helpen voorkomen..

Dacht zwanger te zijn, na ongeveer 6 weken, bloedverlies, niet veel maar elke dag iets. Bij 7 weken echo gemaakt bij verloskundige, kon geen vruchtzakje vinden, wel iets wat er op leek, dat zal het wel zijn, geen vruchtje, dus kon wachten op een miskraam of naar gynaecoloog gaan voor curretage..
    Eerst nog een week gewacht, af en toe bloedverlies, verder niets. Toen toch maar naar ziekenhuis. Gynaecoloog maakte inwendige echo, kon geen vruchtzakje vinden.. Kon diezelfde dag al voor curretage. Dacht alles achter de rug te hebben...
    Paar dagen later, buikpijn, niet fit. Maar ging weer over, dacht zal wel aan de curretage liggen..
    Weer paar dagen later, enorme pijn, niet meer in staat om naar huisarts te gaan, dokterspost aan huis geweest, flauwgevallen, shock, met ambu naar ziekenhuis. Gynaecoloog weer gekeken, dacht aan gaatje in baarmoeder door curretage.. Gelijk voor OK. Enorm veel bloed (3 liter) in de buik verloren, was mijn eileider gescheurd door buitenbaarmoederlijke zwangerschap!
    Heb veel bloed gekregen en nu weer aansterken en dit alles verwerken. Erg heftig allemaal..
    De vraag die blijft rondspoken, waarom is er niet naar mijn eileiders gekeken? Zien ze dat niet bij een inwendige echo? Volgens gynaecoloog kan je dit niet altijd zien..
    Wie heeft ervaringen etc.?

2. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid wat een vreselijke gebeurtenis!!Heel veel sterkte wil ik je wensen. En helaas het kan, dat ze niet alles zien bij inwendige echo;s. Ik heb er het afgelopen jaar een heleboel gehad en een buitenlandse arts heeft laatst geconstateerd dat 1 van mijn eierstokken wat hoger zit. Het is mij ook een raadsel hoe dit gemist kan zijn, door al die artsen die me van binnen daar bekeken hebben. Nogmaals sterkte en neem je rust!!

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ohw meid wat een heftige ervaring.
    IK wil je ook veel sterkte toe wensen!

Deel Deze Pagina