Sinds een paar weken eet onze kleine minder. Ik merk ook dat hij meer tijd tussen zijn flesjes laat (normaal laat hij er 4 u tussen maar dat kan oplopen tot 5u) Ik heb maar schrik dat als ik hem zijn fles niet aanbied na 4 u, dat hij er veel teveel uren tussen laat zitten en dan op een fles minder komt te staan. (hij staat al heel lang op 4 voedingen van 195cc, nu geef ik hem 180cc en drinkt hij soms niet uit) Ook wordt hij tegenwoordig soms 's nachts wakker en is hij ontroostbaar tot hij een flesje heeft gehad (hij vroeg vanaf 5 weken niet meer naar een nachtvoeding en nu is het al een paar keren voorgevallen) Ik vraag me af hoe dit juist komt Hij is niet ziek. Zo had hij gisterenavond om 20.30u een fles van 180 cc water +6 gekregen en heeft daar 80cc in laten staan. Nu werd hij om 5u wakker en kreeg ik hem stil, leg hem in bedje en hij was niet meer content, tut geprobeerd (hij moet anders NOOIT een tut, wil hij niet) en die nam hij toch aan...viel uit zijn mond en janken, flesje aangeboden, gans opgedronken. (begrijp t wel dat hij honger had omdat hij zn laatste fles niet op had) Dan moet je weten dat hij normaal doorslaapt tot half 8. Soms doet drinkt hij zn laatste fles wel gans op en wordt hij ook 's nachts vroeger wakker voor een fles. Ik kan er niet meer aan uit! Het is enkele malen voorgevallen. Ook droomt hij 's nachts ! Al regelmatig voorgevallen dat hij begint te huilen in zn slaap en is hij ontroostbaar. Herkent iemand dit? Ik weet niet waarvan dit komt...
Hihi, moet altijd weer lachen om het belgische schrijven (overigens niet lullig bedoelt, het staat er zo leuk en soms moet je ontcijferen wat men bedoelt). Maar goed ontopic.. het zou een sprong kunnen zijn.
haha wat verstond je niet ik zal het proberen anders te verwoorden dan ) Ik heb het boek al gelezen en dat zou het kunnen zijn ja...
schrik, content, tut, gans, ik kan er niet meer aan uit, ik weet ondertussen wel wat het betekent allemaal na zoveel jaar dit forum te bezoeken maar het blijft leuk.
Het is heel normaal hoor dat kinderen op een gegeven moment meer tijd laten tussen flessen en ook dat ze periodes hebben dat ze per fles minder willen drinken. Het is ook heel normaal dat ze zo af en toe het hele schema overhoop gooien (meestal op het moment dat je er net helemaal aan gewend was). En jammer genoeg: het is ook heel normaal dat ze opeens weer in een periode om nachtvoedingen gaan vragen. Best uitzonderlijk dat je kindje met 5 weken al doorsliep, en juist bij die vroege doorslapers zie je heel vaak dat ze op een later moment toch weer even nachtvoedingen nodig hebben. Volg je zoontje maar gewoon, vertrouw hem maar: hij voelt wanneer hij honger heeft en wanneer hij genoeg heeft. Als je probeert zijn taal te leren verstaan, en hem niet laat huilen als hij een fles wil, dan komt het allemaal wel goed hoor!