Wij moeten voorlopig de Friso Prematuur gebruiken omdat daar schijnbaar extra vitamine en mineralen in zitten. Onze Lars is dysmatuur en met 1710 gram geboren. Zijn darmpjes zijn in mijn buik al het een ent ander tekort gekomen dus vandaar deze voeding. Vandaag woog meneer ineens 2470 gram!!! Maar hij had nog niet gepoept sinds 6.00 vanochtend... dat scheeld ook een paar grammetjes You go boy!!
Ikzelf heb geen last ondervonden van nutriton bij onze kleine. Bij sommigen gaat het goed, en anderen weer niet...het is zoeken eh
Heeft geen nut, want binnen een paar minuten is het weer vloeibaar in de maag, en komt het er net zo hard weer uit.
Ik gebruik ook nutriton voor mijn zoontje en hij heeft ook een week lang flinke dunne luiers gehad. Daarna werd het weer als vanouds. Misschien is het bij jouw zoontje ook tijdelijk. Maar als hij ervan afvalt lijkt het me ook niet goed nee.
Onze zoon krijgt ook hele dunne poep van de nutriton, 4/5x per dag loopt het zijn luier uit. Maar krijgt hij geen nutriton dan spuugt hij nog meer en hij krijgt al losec voor zijn reflux. Dus volgens de kinderarts moeten we de dunne poep maar voor lief nemen. Het ene kindje gaat ervan aan de diarree en het andere raakt verstopt.
ik gebruik ook nutriton. iom de kinderarts, huisarts en cb. hier al 3 maanden waterpoep luiers. loopt er vaak uit. de ka zegt dat zolang ze goed groeit en als het niet vaker is dan 607 keer per dag (poepen bedoel ik) dan is het geen diarree en is het niet erg. ik heb iom de huisarts ipv gewoon water, rijst gekookt. dat hielp niet tegen de diarree, maar daardoor ging ze wel minder vaak poepen. miosschien is het een idee?
Nou, dat is iets dat iedereen die zich een beetje meer in borstvoeding verdiept heeft je kan vertellen hoor!
Jeetje... dan moet je een volhouder zijn om dit niet beu te worden Stel dat je maar net aan de 600 komt... dan mag je niet klagen! Whahaha! Nou... hier gaat het dus een aantal dagen goed en dan weer een paar dagen tegen het waterdunne aan. Zo dun dat het bijna helemaal word opgenomen in de luier... Hij is weer goed gegroeid, maar vandaag 10 gram minder Mag eigenlijk geen naam hebben... maar je verheugd je toch elke dag weer op een mooier getal op de weegschaal. L. ligt nog in het ziekenhuis door mijn omstandigheden vandaar het wegen elke dag.
Hier een nutriton -hater Heb het een tijdje bij mn dochtertje gebruikt, maar vond het rotspul...ten 1e is het vinden van een goede speen op de fles al een hels karwei en dan krijg je inderdaad nog de bijwerkingen... Als ze begon met de fles verslikte ze zich iedere keer en aan het einde van de fles kreeg ze er niks meer uit:x...en daarna was het vaak raak met waterdunne poepluiers en krampen:x Gelukkig was het spugen niet zo erg dat het er met golven tegelijk uitkwam, dus ben ik er toendertijd mee gestopt en het is eigenlijk vanzelf minder geworden... Zo zie je maar, de 1 zweert erbij en de ander vindt het kl*tespul
Het allergrootste deel van de kinderen die het gebruikt heeft totaal geen last van bijwerkingen hoor!
Nee, maar je hoort wel erg vaak dat de ontlasting een probleem is, vooral de 1e 2 weken...daarna schijnen de darmen eraan gewend te zijn en verdwijnen de ontlastingsklachten...