Houten vloeren

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Wij hebben een houten vloer. Welke ik totaal verpest heb :) schaam. Deze actie had voor een tijd terug echt in het topic klus-bloopers gemoeten. Wij hadden er altijd olie op zitten. En mijn man en ik wouden eigenlijk de vloer wel wat donkerder. Ik een vloeren bedrijf opgebeld, informatie gevraagd en kleur olie besteld. Maar door miscommunicatie heb ik begrepen dat het óver de oude olielaag heen kon. Niet dus.... Ik heb de hele vloer verpest. Er zit een film laagje over heen die totaal krast, uitveegt en al mijn lichte en witte sokken omtovert in vieze bruine sokken. Nu na bijna een jaar nog steeds! En ik kan dweilen wat ik wil. Helpt niks.

Maar nu komt het. We wouden deze week de vloer gaan schuren. En dan op nieuw behandelen. In eerste instantie zat ik weer te denken aan olie. Maar mijn man zei dat lakken in ons geval met kinderen en een poes beter is.

Wat hebben jullie? En wat zou beter zijn?

Liefs

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Zou het idd gewoon lakken/verven... Mijn ouders hebben dat ook gedaan, ze hebben 2 honden... is heel mooi geworden...

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lak schijnt minder mooi te zijn op de plekken waar je constant loopt....daar slijt het snel en dat zie je goed...

Olie zou makkelijker zijn bij te werken weer....

4. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier lak op de parketvloer. Je krijgt wel snel krassen, maar met een klein dochtertje is het wel heerlijk schoon te houden. Over een aantal jaar laten we de vloer gewoon weer opschuren en opnieuw lakken en is die weer als nieuw!

5. Verox

Verox Niet meer actief

Wij gaan voor olie, trekt in de vloer, olielaagje voorkomt dat andere viezigheid in de vloer trekt, dus ook gemakkelijk schoon te maken, en gemakkelijk opnieuw oliën.
    Krassen in de lak zie je, en op die plekken kan viezigheid wel in de vloer trekken, bovendien moeilijker bijwerken want eerst opnieuw schuren voordat je weer kunt lakken.

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Olie!
    Omdat je het makkelijk lokaal kan bijwerken, omdat je het prima schoon kan houden, en omdat ik dat veeeeeel mooier vind dan zo'n glimvloer.
    En gewoon even schuren en opnieuw lakken? Mij te veel werk hoor! Moet je alle meubels uit de kamer, kinderen weg voor een paar dagen, dan alles schuren en schoonmaken (stofbende!), en minstens 2 keer lakken. Dus....

7. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Op hout waar olie heeft gezeten kan geen lak meer. Andersom wel.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dat laatste is ook wat mij verteld is. Wij hebben meubels in olie en die wilde ik heel graag schilderen. Maar dat schijnt niet te pakken door de olie, hoe goed je ook schuurt...
    Balen zeg van je vloer!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou er zelf niet aan beginnen. Huur een professioneel bedrijf in, laat je adviseren. Anders ben je er straks nog niks mee opgeschoten en wel een hoop geld en energie kwijt. Succes!

Deel Deze Pagina