Kl*ten dag...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lieselot, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Hoi Lynn77,

Het schijnt dat als je zwaarder bent, je moeilijker zwanger word en blijft.... (grotere kans op een miskraam)
    Ook schijnen er meer complicaties op te treden bij de bevalling....
    10% van je lichaamsgewicht afvallen schijnt je vruchtbaarheid sterk te vermeerderen! Dit alles volgens de ivf artsen in het ZH.

Dus daar gaan we voor, moet dan ongeveer 11 kilo afvallen en ben er nu 4 kwijt...........

Liefs Alice

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    4 kilo eraf is al hartstikke goed meid! volhouden hoor, het lukt echt wel, soms heb je dat je even een week ofzo niet afvalt, dat kan erg ontmoedigend werken, maar volhouden hoor!

Maar wat is dan de oorzaak van het zwaarder zijn op de vruchtbaarheid? Zijn je eitjes dan slechter? of de hormomen niet goed?

3. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Tja, ik weet het niet precies, ik geloof dat het met je vetcelverdeling en hormonen te maken heeft...
    Ik krijg nu ook eerst een cyclus analyse om te kijken of hij wel regelmatig is, is hij dat wel dan hebben we nog 3x icsi in eigen cyclus plus 2x "gewone" icsi, maar is ie dat niet, dan hebben we nog maar 2x een "gewone" icsi behandeling........

Er hangen dus 3 pogingen van het resultaat af!

Liefs Alice

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nou heel veel sterkte ermee! Hoop voor je mee op een wondertje!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Alice,
    Ik hoop dat je die 3x eigen cyclus af mag maken al moet ik zeggen dat ik die laatste twee niet meer zo zag zitten (in ons geval).

2x lijkt weinig maar je maakt in de 2x natuurlijk wel veel meer kans dan met eigen cyclus.

Wat de uitslag ook zal zijn, probeer het positief te zien!

Knap dat je al 4 kilo kwijt bent hoor! En je gaat naar de sportschool....super!

6. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    He Elmo,

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meer vertrouw op de "normale" icsi dan op de eigen cyclus, maar je weet maar nooit...
    Heb van de 3 pogingen al 2 terugplaatsingen gehad.....

Vandaag weer naar de sportschool geweest en voel me gelukkig al wat beter, alhoewel ik gisteren op mijn werk wel een huilbui heb gekregen nadat ik een zeikklant aan de lijn had...

Ik loop toch op mijn tenen en ik ga vanaf 1 september van 18 naar 36 uur werken, dus ik moet goed op mezelf passen merk ik!

Maar ik besef het gelukkig en ga dus veel leuke en ontspannende dingen doen ;)

Liefs Alice

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hi Lieselot,

twee jaar geleden zat ik middenin de hormoonbehandelingen (ICSI). Ik mocht beginnen als mijn BMI 30 was. Na mijn eerste behandeling merkte ik dat ik hier van aankwam en bij de tweede hormoonbehandeling ben ik ook in gewicht weer toegenomen.
    De eerste embryo heeft zich niet ingenesteld en ik kan je niet zeggen of het door overgewicht is gekomen. Met twee embryo's ben ik zwanger geraakt.

Mijn BMI aan het begin van mijn zwangerschap is toch boven de 30 gekomen. Hierdoor moest ik een suikertest doen bij 20 weken, iets verder tijdens de zwangerschap bloedprikken op ijzer, en mijn bloeddruk werd sowieso extra in de gaten gehouden.
    Is geen ramp allemaal. Maar als ik had mogen kiezen had ik nog meer af willen vallen, voordat ik had begonnen aan de behandelingen.

Heel veel succes! Enne... ontzettend goed dat je al zoveel bent afgevallen.

Groetjes,
    Danielle

8. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hele dikke knuff voor jou.
    Volhouden meid en al hoe moeilijk het is positief proberen te blijven...

Maar ik begrijp heel goed dat dat zo niet altijd werkt...

Na mijn 2e IVF ben ik ook heel verdrietig geweest...
    Weer een domper,maar ik krabbel er weer bovenop en we gaan in oktober weer aan de slag...

Deel Deze Pagina