Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat dus :(
    Letterlijk de energie uit je zuigen en je ook aan het huilen krijgen vanwege precies dat :cry:
    Het is zo vermoeiend allemaal dat ik eigenlijk alleen nog maar kan zuchten :confused:

Onze zoon is echt een heerlijk joch die later echt wel ver gaat komen met z’n mega eigenwijsheid en mega autonomie, maar nu ie nog opgevoed moet worden is het voor ons als ouders echt gewoon kei en kei zwaar.

Ik vind het weleens lastig dat ie buiten de deur dus vrijwel nooit laat zien hoe ie hier is.
    Er wordt dan altijd gezegd: wees blij, een kind wat buiten de deur goed gedrag laat zien en thuis een draak is, is een kind die zich veilig en gehecht voelt.
    Ja, enerzijds fantastisch natuurlijk als je in een rationele bui bent om je je te realiseren, maar aan de andere kant vind ik het zoooooooo een dooddoener én ook héél frustrerend dat eigenlijk niemand begrijpt wat wij meemaken met hem :(

Heel fijn voor jullie dat jullie andere kind een heel stuk makkelijker is.
    Dat is onze jongste ook gelukkig.
    Het enige nukken: zij kopieert echt álles wat haar grote broer doet (ook met 4,5 jaar nog), dus de laatste maanden begint zij steeds vaker exact hetzelfde gedrag als dr broer te laten zien… o_O
    Maakt het er allemaal niet makkelijker op zeg maar.

Was jij toch die laatst in een ander topic het had over het boek ‘How to talk to kids’?
    Ik heb m aangeschaft in ieder geval.
    Toch maar wéér nieuwe energie erin stoppen in de hoop dat het dit keer werkt….

Vervelend voor je man zeg dat hij zo moest huilen vanwege de situatie :(

Hadden jullie nou IVH of ben ik in de war met een ander forumlid?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oh dat is lastig zeg! Het lijkt dan haast wel inherent aan elkaar te moeten zijn ja.
    Fijn dat de afspraak met je arts niet meer zo lang op zich laat wachten. Kun je in ieder geval je hart even luchten/ je zorgen uiten.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.317
    8.817
    113
    Vrouw
    Ja idd. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

4. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen knuffel! Lijkt me ontzettend pittig!

Van mij mag de vakantie wel weer over zijn.
    We gaan week 3 in, week 1 van mijn eigen vakantie.
    We gaan niet weg en voel me niet goed genoeg om een dagje uit te gaan met de 2 jongens.
    Probeer wel wat te plannen op een dag, zodat we wel even het huis uit zijn, evt even zwembad of speeltuintje oid.
    Maar men, ze zijn zooooo gruwelijk druk, de hele dag bekvechten met elkaar, lopen maar aan elkaar te trekken en te duwen, jongste jankt om de haverklap om niks, luisteren doen ze niet meer aan.
    Heb ook de energie niet om de hele dag maar te corrigeren.
    Van mij mag de school wel weer beginnen, gaan ze een stuk beter op en ik ook.

Ik denk dat ik straks maar voor de tv plant en zelf even mn ogen dicht doe. (Ze kijken vrij weinig tv, dus ze zitten als muisjes als ze mogen kijken en ik ben zo moe dat ik toch wel weg dommel :oops:)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat duidelijk week 1 van de vakantie begonnen is, zoon is een potje chagerijnig:|
    Gelukkig weet ik dat dit een paar dagen is en dan komt het helemaal goed.

6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.573
    3.904
    113
    Vrouw
    Dat het me de laatste tijd weer zo slecht lukt om gezond en vers te koken.
    Weinig energie, te warm, teveel pijn.
    Heeft veel invloed op mijn diabetes waardoor ik weer af en toe heel hoog sta, en daardoor voel ik me dan weer paniekerig en opgefokt.
    Blek, vind het zo ingewikkeld soms, eten maken met al mijn chronisch ziek zijn gedoe waar ik qua eten ook wel best veel rekening mee moet houden. weinig koolhydraten en weinig vet, extra zout, genoeg vezels maar niet té veel , niet teveel rauwe dingen, geen noten, bepaalde dingen mogen alleen ipv van andere en enkel bij een hoofdmaaltijd enz. En langs de andere kant moet het gezond en gevarieerd zijn maar niet te veel energie en tijd kosten.

Ik zou zeggen ik drink een wijntje uit frustratie, maar alcohol mag ik ook niet hehe:cry:

Ach ja er zijn ergere dingen maar het kan al eens deugd doen om te klagen :)

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.724
    113
    Vrouw
    Ik maak dat gewoon zelf.
    Je neemt een leeg jampotje of ander glazen potje. Je legt daarin een stukje fruit. Dan maak je van papier een soort trechtertje met een piepklein gaatje in het puntje. Die zet je met de punt naar beneden in het potje en plak je rondom vast. En klaar. Werkt al een trein.

Waxinelichtjes en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Grrrr ik ben snipverkouden (aangestoken door mijn oudste die niet zo nauw omgaat met nies/hoest protocol).
    En omdat ik 15 aug geopereerd wordt baal ik nu nog meer en test ik nu veel met coronatesten om er voor te zorgen dat het maar geen corona is.
    Wordt er zowat paranoia van o_Oo_O:confused:

Heb er zo geen zin in dat de operatie wordt uitgesteld enzo.

Bleeegh hopelijk gaat het snel weer beter.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Kinderen die uit bed komen, je weet wel consequent weer terug naar bed brengen enzo...

Score hier...mama vanaf 03:00 met een kussen en een deken op de overloop en elk kwartier dochter terug naar dr bed dirigeren...en toen ging de wekker.

Dit wordt zo'n super werkdag. Ik mag in mn handen knijpen met mn werkgever, dat die deze bullshit ervaart als "hoort bij t leven" en blij is met wat ik toevoeg.

Dit was dan een heftige nacht, maar dit ge€^@^#^%€&#*@ is nu al 2,5 jaar gaande.

IK BEN ER ZO KLAAR MEE!

En dat moet je pedagogisch gezien maar vooral voor je houden want dat verbeterd de situatie helemaal niet.

En zolang zij er geen last van heeft, wordt er niks mee gedaan.

Normaliter als t niet lukt mag ze naast iemand gaan slapen, met nadruk op SLAPEN maar dan komt ze ook met een andere mindset uit bed en is er gewoon iets. Nu was het de "lekker puhuh/nouhouhouhouhououuuuu" modus. Dezelfde waarmee ze van de week dr eerste kamer arrest mee kreeg.

Plus we hadden de avond expliciet afgesproken dat ze in dr eigen bed zou slapen totdat dr pinguin groen was en dat had ze beloofd. Tja dan wordt t handhaven anders krijg je nog meer ellende.

Beetje pijn in mn rug want de logeermatjes liggen al op de camping (nam mn moeder vast mee), brak als maar zijn kan en een lijf wat nog hersteld van ziekte, maar 1-0!

Koffie!!!! (goddank kan mn lijf dat wel al aan, die bak kippensoep was geen succes nog).

We are trained as navy seals over here...dunno why, perhaps one day the answer will come.

Nellie4 vindt dit leuk.
  10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Wat een ellende hè. Onze oudste was ook zo. Ik had toen gewoon af en toe koorts puur van de vermoeidheid. Hoe oud is je dochter?
    Ik heb de rest van de kinderen daarom gewoon bij ons in bed laten slapen als ze slecht sliepen. Want dit wilde ik nooit meer.

11. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    @Vero0504 Jij hebt volgens mij ook een man waar je wat dit betreft helemaal niks aan hebt, fijn he. (hier ook zo)
    Slaap gaat voor, als mijn dochter spookt dan gooi ik een matras naast mn bed neer en dan gaat ze daar maar op slapen. Melatonine in mini dosering is ook de moeite waard denk ik om te proberen, het heeft mijn zoon enorm geholpen.

12. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Oma past op het buurkindje van 1 jaar en het lijkt wel of de hele dag het luchtalarm af gaat.

De hele dag door "WHHHOOOOOOEEEEEEIIIII" en "WHIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEE" op volume luchtalarm. En niet een keer, maar gewoon minuten lang achter elkaar en de hele dag door al. En als ik het binnen in mijn huis met de deur open al zo goed kan horen dat zij dat binnen in huis doet, wil ik er niet aan denken hoe het dan voor dat arme kind moet klinken :|

Zeebra en Sylver vinden dit leuk.
  13. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.715
    113
    Vrouw
    Maakt oma die geluiden dan? Waarom?o_O

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ze speelt met het kind :cool:

15. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.715
    113
    Vrouw
    :roflmao::o:

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Nee die sliep (met open kamerdeur!) overal dwars doorheen. 2x een verstoring en die moet bijslapen. Maar hij was er om 0600 dan wel uit, dat dan weer wel. Niet echt veel aan in de nacht, maar dat wist ik al dus ach ieder zn talent.

0,299mcg geen succes. :roflmao:

Normaliter vind ik t geen probleem er is dan ook wat en dat hebben we allemaal. Maar dit ging met zo'n attitude, dan heb ik weinig andere keus dan volhouden dat nee nee is. 1x ja is dan hek van de dam en zijn we weer helemaal terug bij af. Nu weet ze dondersgoed dat ik geen cm opzij ga van een grens, kan maar weer ff ingeprent zijn.

Kwam nog een hele dag thuis geen tv (ik haal dr net op bij BSO dus eitje) en geen snoepje bovenop. Die waren om 0100 uitgedeeld, dus dat bleef staan.

Maar we hebben de werkdag overleefd! :thumup:Nog zinvolle dingen gedaan en behoorlijk productief geweest ook! Behalve rond 15:00 dan, dat was ff een dipje. Mja, we zijn getrained!

Lafayette vindt dit leuk.
  17. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wraaahhh, ik klaag even om de opmerking "dat gun je je ergste vijand niet" onder een heftig incident of iets.

Ik gun mijn "vijand" het ergste wat er is. En nog erger dan dat.
    Oftewel ik maak het zelf wel uit wat ik mijn "vijand" gun. Ook al is het een gezegde. :rolleyes:

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw

Heel herkenbaar helaas. Tot hij 4 was écht een zalig kind en ik heb geen idee wie deze jongen is die in huis woont :( wij hebben idd jeugdhulp opgestart met hem.

En idd heel fijn dat hij zich zo veilig voelt dat hij zich zo durft te uiten maar wij voelen ons niet meer fijn :(

We zijn nu op vakantie, we hadden nog heel nobel gedacht: nou misschien is t daar beter.

Naja 1 voordeel... hij slaapt wel makkelijk én de nacht door en als hij vroeg wakker is pakt hij rustig de tablet. As we speak bouwt junior nog een feestje nu....

Jullie ook sterkte!!! Ik heb ook wel eens momenten dat ik: hoe is t toch mogelijk dat een 6 jarige mij geknakt heeft??

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Omdat wij niet hun batterij hebben?

Net zo goed als dat je met Memory keihard verliest van ze omdat wij er "teveel naast hebben", gaat dat ook op met je energie.

Komt daar dan ook nog een gebruiksaanwijzing bij (karakter of medisch) dan kan dat ergens een keer flink gaan knellen.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  20. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik heb de binnenkant van mn lip gesneden aan zo'n waterijsje in een zakje, zo'n zonder-stok-unit. Dus nu zitten er 3 sneetjes, is mn lip/mondhoek helemaal dik geworden en bijt ik met mn hoektanden constant op dat plekje... elke x als ik wat zeg of eet gaat het mis. PIIJJN :|:|:|:|

Deel Deze Pagina