Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    O zo herkenbaar. Heel veel sterkte. Is er iemand in je kring die kan helpen? . Hier ben ik heel duidelijk geweest na de vijfde. Of moest anders of we gingen latten en dan alleen als ik zei dat hij mocht komen kon hij komen. hier is hij zo bijgedraaid dat hij twee dagen de kinderen en huis doet en ik buiten deur ben gaan werken.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.460
    17.574
    113
    Jeetje, dit zou toch anders moeten? :$
    Heb je het hier weleens met hem over gehad, wat zegt hij dan?
    Lijkt me heel pittig om zo veel alleen te zitten met 4 kinderen en dat wanneer hij er wèl is, dat je dan erg weinig aan hem lijkt te hebben…

Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.133
    31.906
    113
    Vrouw
    Heftig @Nummer4
    Weg moeten voor werk is 1 ding. Maar als je er dan eindelijk bent, en je krijgt te horen dat je vrouw er helemaal doorheen zit STEEK DAN #%&€%#* GEWOON EFFE JE HANDEN UIT JE MOUWEN!!!

Zo. Dat is eruit.

Sterkte. Hoop dat je 't hem duidelijk kan maken dat het zo niet werkt.

4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.564
    4.681
    113
    Vrouw
    Hé, wat ontzettend vervelend! Niemand in de omgeving waar je ze een nachtje uit logeren kan doen zodat jij even kunt bijtanken? Of een zus / moeder/ vriendin die 1 nacht bij jou kan logeren om 1 nacht op te vangen? Desnoods een middag zodat jij even kan bijslapen?
    Vermoeidheid is killing! Weet er alles van

Nummer4 vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.392
    15.209
    113
    Vrouw
    Oei ik denk dat het tijd is voor een heel pittig gesprek.:confused:
    Sterkte met alles ❤️

Nummer4 vindt dit leuk.
  6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.780
    6.714
    113
    Vrouw
    Helaas iedereen op 100+km dus sta er alleen voor. Vriendinnen werken allemaal parttime dus daar wil ik geen beroep op doen. Zelf ga ik vanaf volgende week weer 1 avond werken, ben dan totaal incl reistijd 5u van huis. Houd mn hart vast...
    Heb hem ook gezegd dat het zo heerlijk rustig en gezellig is zonder hem dat ik er bijna knopen van ga doorhakken als het zo door gaat met zijn gemopper en dat hij echt zijn instelling eens moet veranderen.
    Voor hem is er niet zoveel anders geworden (wel net een zwaardere functie op werk). Hij werkt, komt thuis en het eten is klaar, gaat tv kijk met de oudste drie en dan is het al snel bedtijd. Mijn hele leven is 180gr omgedraaid sinds de baby er is, plus alles wat ik voorheen deed. Hij mag niet klagen.
    Ik voed elke twee uur dag en nacht en hij slaapt lekker verder. Nu al een paar nachten op de bank, lekker rustig voor mij :roflmao: erger ik me niet aan het gesnurk in ieder geval :rolleyes:

7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.780
    6.714
    113
    Vrouw
    Tsja, al vaak over prioriteren gehad maar hij heeft ze op de verkeerde plek liggen helaas. Hij ziet niet hoe pittig het is qua huishouden en kinderen omdat hij er amper is. Wat weer resulteert in ergernis als hij er wel is.
    Eigenlijk maar goed ook dat hij veel weg is, denk ik soms.

8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.780
    6.714
    113
    Vrouw
    Ik red me uiteindelijk wel. Kijk naar mijn meisje die net half begon te schaterlachen en dan is alle vermoeidheid in één klap weg ... Ookal schrijf ik dit om half 4 haha...

Mammavantwee en mamabri vinden dit leuk.
  9. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    dikke knuffel

Nummer4 vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.392
    15.209
    113
    Vrouw
    Hij heeft dus eigenlijk een hotel?
    Waar hij kan binnenwaaien als hij tijd heeft. Zijn natje en droogje krijgt. Zijn kleding wordt gewassen en gestreken en hij kan weer gaan?

Ik denk toch dat je voor jezelf moet gaan opkomen. Dit kan echt niet!
    Hij heeft s avonds geen tijd om tv te kijken. Hij hoort dan zijn handjes te laten wapperen.

Een heel dikke knuffel!❤️

Cornflake, Neuzeke, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.780
    6.714
    113
    Vrouw
    :roflmao:

Strijken doet ie lekker zelf, dat weiger ik :roflmao:

Maar feitelijk, ja. Hij brengt en haalt de kinderen op zijn vrije dag maar de rest doe ik. Boodschappen, huishouden, kinderen naar sport etc. Wel doet hij alles rondom huis maar heeft ook naast een drukke fulltime baan (4*9 plus 4u ouderschapsverlof) nog een tijdrovende hobby en vrijwillige brandweer.

Ik daarentegen ben fulltime thuis voor de kinderen dus niet meer dan logisch dat ik het huishouden run, vind ik. 24x per jaar ben ik een avond weg om les te geven, begin volgende week weer :thumup:

Normaalgesproken pakt hij de baby even bij zich als we klaar zijn met eten zodat ik op kan ruimen en even op adem kan komen maar zij krijst nu alles bij elkaar bij hem, waarschijnlijk omdat hij lang is weggeweest, dus dan ga ik maar met haar naar boven en hoop dat ik in de ochtend de afwas weg kan werken. En ja, dat zou hij ook kunnen doen maar die strijd heb ik opgegeven. Hij brengt de jongste naar bed elke avond en regelt de andere twee qua tijd. Maar ook hier eerlijk is eerlijk, het gaat soepelder wanneer hij er niet is. Meer structuur, meer regelmaat en vooral minder zooi om op te ruimen.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.392
    15.209
    113
    Vrouw
    Ik ben ook tbm en doe dus in principe het hele huishouden. Maar zeker met een baby erbij en gebroken nachten door het voeden pakte mijn man toch meer op dan de jouwe. Leuk dat hij zon fijne hobby heeft, maar daar is nu misschien gewoon geen tijd voor. Heb jij tijd voor jouw hobby? Denk het niet. Nou, hij dus ook even niet, of in ieder geval een stuk minder.

Cornflake, NiVa0230, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.751
    3.206
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Nummer4 ik schrik daar best van! Mijn man werkt onregelmatige shifts en is dus wel meer thuis dan "normaal" en ik werk niet. Maar als hij thuis is dan koken we samen, ik doe vaak de vaatwasser uitruimen en hij in. Ook als hij wel werkt. En hij ruimt hier echt regelmatig op.

Ik snap dat je het logisch vind dat jij meer doet maar je bent niet zijn moeder en hij is geen klein kind meer. Hij kan best gewoon even meehelpen. Als jij boven bezig bent er er staat afwas en hij heeft niks te doen kan hij dat best doen zodat jullie daarna samen rust hebben. En dan begin jij de dag niet met een "achterstand".

Kom wat meer voor jezelf op voor je opeens helemaal opbrand!

Zxcvb en Sado vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.142
    15.167
    113
    Die heb ik niet. Had ipv een docent een fysio moeten trouwen geloof ik.

Warmtepacks en mn onderrug overtuigen dat er niks aan de hand is. Heel de boel staat strak aangespannen. Bekkenbrace ook al omgegooid allicht dat die iets helpt.

Al is dit niet de periode dat mn rug normaliter zwak is, mja paar avonden naast een ledikant zitten en 2 zieken met een humeur zal allicht ook niet bevorderlijk zijn.

De vriendelijke opmerking van G of ik allicht een karretje zoals omi moet hebben (ze bedoeld een rollator) deed vooral zeer voor mn eergevoel.

Nummer4 en Zxcvb vinden dit leuk.
  15. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.564
    4.681
    113
    Vrouw
    Bah! Ik heb het al twee dagen koud en dan weer warm. Voel me niet ziek, maar nu ook gewoon aan het bibberen omdat ik het koud heb.

en heb notabene een hele dikke wollen trui aan.

16. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.915
    4.190
    113
    Vrouw
    Werk voelt momenteel als zo'n enorme stomme sleur. Wie wordt er nou blij van een kantoorbaan :cry:

17. Cobon

Cobon Niet meer actief

@Nummer4 wat naar :( idd tijd voor een goed gesprek.. veel sterkte! ❤️

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.780
    6.714
    113
    Vrouw

aan de ene kant geeft het rust als ik het accepteer. hij werkt keihard (nu ook weer weg tot morgenavond) maar de andere kant van mij wil dat hij meer in de vader rol springt. huishouden boeit me niet eens...

19. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.599
    7.400
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh heftig zeg... Zeker met 4 kids. Als je hem aan geeft dat je aan je tax zit mag hij wel even zijn handen laten wapperen, hij wilde toch ook kinderen denk ik dan?
    Ik herken het wel hoor, maar dan met maar 1 kind.. we zijn nu 2 jaar uit elkaar en het is zoveel rustiger en fijner thuis. Hoef zijn zooi niet meer op te ruimen, niet meer op hem te zeuren en te zeiken, me storen aan zijn luiheid.. als ik het niet meer trok was hij ook ineens oost Indisch doof, sliep al 2 jaar op de bank dus er moesten knopen doorgehakt worden. Als je het alleen toch al aan kan, waarom dan samen blijven? :) scheelt een hoop zooi en gedoe van een ander.

Nummer4 vindt dit leuk.
  20. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.780
    6.714
    113
    Vrouw

Klopt, maar verder is het hier niet zo ernstig hoor, ik kan hem nog wel in mn buurt hebben. Heb ivm zijn gesnurk liever dat hij op de bank slaapt of zoals afgelopen nacht in een hotel in Amsterdam. Dan word ik tenminste uitgerust wakker ondanks de nachtvoedingen.

Heb laatst een opmerking gemaakt over zijn gesnurk en zijn alsmaar groter wordende buik. Sindsdien loopt hij 2x per dag met de hond haha... Heb een opname van zijn gesnurk afgespeeld...

En natuurlijk is mijn geklaag hier ook enorm eenzijdig. We hebben vier kinderen waarvan sowieso twee hb getoetst, met de nodige handleiding. Kleuter laten we niet toetsen maar dat is ook al duidelijk. Het trekt een enorme wissel op ons gezin maar we redden het.

Hij is vrij conventioneel. Hij werkt en doet de tuin en dat soort dingen, ik doe alles in huis. En ja, als ik helemaal flip (pms week :rolleyes:) Dan pakt hij nog wel eens een stofzuiger maar dan is het eigenlijk al te laat he...

Feit is dat hij gewoon veel weg is voor werk EN voor zichzelf en ik heb die mogelijkheid gewoonweg niet omdat ik 24/7 aan sta. Hij heeft niet door hoeveel tijd alles met het huishouden en de kinderen kost.
    En ja, dat achter zijn kont aan opruimen kost me de meeste tijd. Maar dat krijg ik er bij hem echt niet in om zelf te doen. Pas wanneer ik alles naar buiten smijt of zijn sokken naar zn hoofd slinger :roflmao: (gereedschap etc eindigt vaak bij de deur, het is soms net een garage in huis)
    Hij brengt zijn was trouwens wel eens per week naar de badkamer. Voornamelijk wanneer zijn schone onderbroeken op raken :roflmao::roflmao: ik laat het namelijk aan zijn kant van het bed liggen tegenwoordig. :thumup: niet in de badkamer betekent geen schone kleren.

En ach, na 20 jaar wennen sommige dingen wel en ga je je er in berusten denk ik, maar af en toe flink spuien in een topic als dit is ook wel fijn :cool:

Vanmorgen heerlijk rustig me de middelste twee opgestart. De oudste kwam een uur te laat uit zijn bed, had zijn fiets niet opgeladen, brood nog niet gesmeerd. heb snel wat in een bakje gekwakt en gezegd dat ie hard moet trappen op de terugweg :roflmao: heen redt ie nog wel met zijn accu. Net zn vader :roflmao::roflmao::roflmao:

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina