Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw
    Lief dat je aan me denkt!

Heftige dag gehad gisteren. slang was eergister verwijderd en moest langzaamaan beginnen met eten en drinken om te zien of mijn maag het weer deed. Als ik zou spugen (4 dagen gedaan met slang zelfs) zou dat rotding maatje xl er weer in gaan. Doodsbang, paniek om van alles en dan een vpk die zo gemeen was. Haar naam was bijna gelijk aan mijn dochter dus ik begon nog met "oh wat leuk" maar ze keek chagrijnig en zei dat ze een schijthekel had aan *naam dochter*. Nou lekker. En ze zou me een sondeslang "door mijn strot douwen" als ik niet een liter water in 2u op zou drinken.
    Eerlijk? Ik heb een dik maandverband vol gegoten en twee kolfflesjes. Ik klotste aan alle kanten en was doodsbang dat ze me zou dwingen tot sondevoeding.

Vanaf gister langzaamaan gaan eten, droog beschuitje etc. Vanmorgen twee met beleg want kreeg bijna ruzie met een of ander pubermeisje in opleiding die niks wilde horen over mijn emetofobie (en dat na 4 dagen onafgebroken kokhalzen en kotsen), of waarom ik langzaam at (maag aanvoelen, slang vermijden) dus wat een hel was dat.... "Niks mee te maken, je houdt een bed bezet".

Kreeg gelukkig een lieve buurvrouw die op de praatstoel zat. Okay, ze snurkte dus nog een nacht niet geslapen. Vannacht er uit geweest en ergens in een relaxfauteuil gaan hangen tot er personeel voorbij kwam. Die gaven me oordopjes :roflmao:

Voeden van dochter is zwaar geweest. Ik kon haar amper vasthouden en na 10 minuten stuurde ik vriend al weer weg. Eergister zelfs verteld dat hij niet mocht komen, ik kon niet meer.

Vandaag thuis gekomen en ben kapot, maar het gaat. Mijn darmen zijn op gang (oh mijn hemel wat een troep komt daar nog uit!) En ik eet, ik drink, weinig maar genoeg. Bouw het op mijn tempo op.

Lig nu in bed met een meisje naast me die twee borsten per keer drinkt, soms overnieuw na een kwartier. We krikken de productie wel weer op.
    Fles diepvries melk staat klaar voor vannacht als ze slaperig is, dan schijnt ze de fles te pakken. Nu proberen te slapen. Lange dag geweest. Wekker op elke 4u voor de pcm :thumup:

Syane vindt dit leuk.
  3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat een ellende meis. Hopelijk nu eindelijk de weg omhoog weer

Nummer4 vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg, wat een bijzonder personeel daar! :eek:
    Maar fijn dat je vooruit gaat, thuis is het toch vaak lekkerder herstellen. Eigen bed, eigen eten, daar kan niets tegen op.

Spectre vindt dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Pfft vrijdag kreeg dochter ineens hoofdpijn en keelpijn. Eenmaal thuis bleek ze ook koorts te hebben. Zondagmiddag was ze weer beter. Begint ze gisteravond ineens weer over buikpijn te klagen, rent naar de wc en sindsdien is ze aan het overgeven. Vannacht 3 keer haar bed moeten verschonen omdat ze te laat was voor de emmer (kind spuugt kennelijk ook half in haar slaap), nouja mijn man kon de boel verschonen want ik kan er niet tegen en moet dan ook overgeven. En dat terwijl ze gisteren heel de middag gewoon had buiten gespeeld zonder klachten. Vraag mij af of dat ze al die tijd toch niet stiekem ergens last van had (ze is een harde) of dat ze binnen een week 2 virussen op weet te pikken.
    Ik ben in elk geval gesloopt na vannacht.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    @Nummer4 jeetje wat een horken! Nou hopelijk weer opkrabbelen en kunnen gaan genieten.

Ik had alleen maar te klagen over alweer die schijtregen, maar dat voelt spontaan als een luxe probleem.

Nummer4 vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste had vorige week ook hoofdpijn, keelpijn, verkouden, misselijk en af en toe overgeven. Heel bijzondere combi. Ik werd vrijdag ziek, hoesten en af en toe misselijk, daarna hoesten en lamlendig. Dus ik denk gewoon een raar virus ;)

Cin85 vindt dit leuk.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Nummer4 jeetje wat een ellende allemaal! Hopelijk knap je nu snel verder op.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja zeg, dat personeel :eek:
    Sterkte met opknappen!

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

Het was gelukkig maar één die zo lelijk deed en één die me telkens onderbrak zonder te luisteren naar mijn beweegredenen om langzaam te eten. Alles moest snel snel etc.
    Ben zo blij thuis te zijn!

Schoonmoeder doet de baby in bad, ik hoef niet te tillen. Heb vannacht kunnen slapen !! Ja, twee keer wakker om te voeden maar dat is normaal.

Voel me nog slap maar inmiddels yoghurt en banaan op, kop thee voor mn neus :thumup:

@beterschap voor alle zieken! Hoor het hier ook veel om me heen. Hoop dat het ons huis niet treft deze keer.

Syane, Spectre, Cin85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Oef. Dat klinkt heel zwaar. Maar langzaam de goede kant op. Fijn dat je je meisje hebt kunnen voeden weer. En dat ze ook de fles heeft gepakt. Dat geeft iets meer rust.

Lekkere vpk :confused: Je zou toch verwachten dat je iets empatischer bent in dit beroep :|

Heel veel sterkte en beterschap nog.

Nummer4 vindt dit leuk.
  12. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.917
    1.506
    113
    Vrouw
    Fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk knap je snel weer op en is je melkproductie ook snel weer op pijl.

Wat betreft de verpleging. Wat een rotwijf zeg! Die kan beter een andere baan zoeken. Je kan best een keer je dag niet hebben, maar zo kun je echt niet tegen patiënten praten :eek::mad:

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Waar heb je dan precies last van? Heb je dat ook als je een keer (met een feestje ofzo) een uur korter slaap dan normaal? Ik kan mij daar zo niets bij voorstellen.

Sado vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.023
    113

Ik ben echt gewoon moe, zou ik naar een feestje ook zijn.

Echt verschikkelijk.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Ik ook niet. Ritme is normaal ook niet elke dag hetzelfde op de klok. Gelukkig :roflmao: moet er niet aan denken dat er in het weekend ook om 6u een wekker gaat.

Nellie4 en Sado vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Mijn klacht: 3e dag op rij spierpijn in mijn kuiten. Iets teveel op trapjes en met dozen trappen gelope.
    Leuk joh, verhuizen :roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  17. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Ik kon vannacht niet slapen omdat mijn benen overbelast waren door alle autoritjes de hele dag door. Sommige dingen kom je helaas niet onder uit. Maar verhuizen is wel een goed doel gelukkig.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Nog 8 dagen doorbijten :cool: volgende week zaterdag wordt huidige woning helemaal leeggemaakt

femkes vindt dit leuk.
  19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb het ook wel, niet extreem, maar wel een beetje. Mijn wekker gaat doordeweeks elke dag om dezelfde tijd en ik merk dat ik dan vaak al een beetje voor de wekker wakker word. In het weekend word ik dan ook altijd even wakker. Dan draai ik me gewoon om en slaap nog een uur of 2 verder, maar dat ritme zit er duidelijk wel gewoon in. Als ik dan opeens elke dag een uur eerder wakker moet worden, dan word ik daar gewoon moe van omdat het een tijdje duurt voordat ik eerder in slaap val.
    Bij een feestje heb ik het minder en ook 1 nacht niet goed slapen heeft geen lang effect, maar de klok verzetten merk ik echt wel duidelijk en dat merk ik ook bij de kinderen.

juf1987, JupitR en Syane vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Je vraagt het niet aan mij.
    Maar ik ben een avondmens.
    De wekker gaat rond 7.15
    Dat is enorm vroeg voor mij. Ik slaap zelden voor 11 uur 's avonds. Lukt gewoon niet. Meestal is het later.
    Als het dan zomertijd wordt dan slaap ik dus niet voor 12 uur (en vaak dus pas tegen 1 uur) En dan is 7.15 opstaan echt niet lekker meer.

Dan denk je dat je gewoon kan aanpassen. Maar dat lukt maar gedeeltelijk. Het avondmens-bioritme is dus in de zomer veel sterker aanwezig.

Komt wel weer goed hoor. De eerste week is het vermoeiendste.
    Andersom gaat aanpassen veel makkelijker. Gewoon uurtje langer slapen. En stel dat je eetder wakker bent, dan sta je gewoon op. Ben je 's avonds eerder moe, dan ga je gewoon naar bed.

Ik snap ook de hele logica van het verzetten niet. Ooit bedacht om energie te besparen. Alleen is dat nooit gelukt.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina