Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Ooh dat is erg spijtig dat het een herkenning is!
    Het is hier volgens mij niet het probleem dat het niet voorspelbaar genoeg is.

Hij mist school. Hij krijgt voldoende aandacht dus dat is het hem ook niet.

Gisteravond barste nog een bom. Hij zegt dat hij het zo moeilijk heeft op school en dat kinderen hem pesten. Aangegeven dat zijn gevoel. Toch stelde ik de vraag of hij niet dingen opzocht door negatief te zijn. Dat hij daarom in problemen komt want nu heb je vakantie en heb je ook problemen.

Ik stelde voor om samen voor een positieve dag te gaan. Als een experiment, is je dag beter wanneer je positief bent.

Ben benieuwd vanavond naar de uitslag. Ik fa erg mijn best doen om ook de focus te leggen op het positieve. Door de negatieve spiraal us het voor hezelf ook makkelijker om je hoofd te laten hangen:oops:

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ja het is echt bizar droog weer. Morgen houden ze gelukkig een buitje

3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik erger mij mateloos aan een naast familielid van mijn man. Echt, zó irritant. Ze zit thuis met een burn-out/depressie (en ja dat is ook echt heel vervelend voor haar, ik heb zelf al jaren last van depressies waar ik medicatie tegen slik maar ik loop dat nou niet bepaald aan de grote klok te hangen) maar ook echt héél Facebook kan meegenieten van haar ellende. Elke dag zielige plaatjes met trieste teksten posten.. en ja ik heb haar nu maar ontvolgt want ik moet echt op mijn handen gaat zitten.. maar echt..het is constant schreeuwen om aandacht. DOE. NORMAAL. Dit gaat je in ieder geval niet helpen. :confused:

*Oké, dat lucht op. Klaagmodus uit van deze onsympathieke heks* :o::|

Bloem2310, Neuzeke, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor, hier 3 hb'ers met een handleiding en vakanties zijn echt geen pretje. Bij de middelste is het precies zoals jij omschrijft. De eerste 2 weken van de vakantie zijn altijd zo, de eerste dagen dat we op vakantie zijn ook, en de eerste dagen nadat we thuis zijn ook, en de laatste dagen van de vakantie ook, net als de eerste schoolweken.. hij kan niet tegen de verandering, hij mist structuur, hij verveelt zich, hij zit teveel in zijn hoofd, hij vindt de aandacht niet fijn, iedereen let op hem, of hij krijgt juist te weinig aandacht. Vindt hij. Maar ja, de rest van het gezin is er ook nog. Het kost ons veel energie, we zijn non stop met hem bezig omdat ie de aandacht iedereen keer weer op zichzelf weet te vestigen. Meestal op een negatieve manier.

Wat hier helpt: hij zet z'n koptelefoon op, doet z'n ding en trekt zich terug. We laten hem negatief doen en mokken en proberen ons er niets van aan te trekken en niet overal de discussie over aan te gaan. Dat zorgt voor de minste wrijving.

Er zijn n aantal dingen die gewoon moeten (eten, tanden poetsen, op een normale manier tegen ons praten) en verder laten we hem. Maar ik baal er ook regelmatig van hoor. Ben altijd weer blij als school weer begint.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Vandaag weer een reminder "zo beroerd is onze opvoeding dan toch weer niet"....

Soms heb je gewoon een reminder nodig.

Grappig dat je dan je dochter hoort roepen dat ie een gebrek aan manieren heeft scheelt mij weer uitleggen.

Dat was een verbouwereerde 8 jarige...die dat niet aan zag komen uit een turfje van 5.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Tot nu toe was het elke keer wel na 1 week wennen weer goed maar nu begint het al 1 week.voor de vakantie.

De koptelefoon gaan we ook maar weer eens in zetten. Lekker luisterboeken luisteren en echt even wat voor zich zelf.

Ik moet bekennen dat ik een paar maanden geleden een draadloze koptelefoon heb gekocht voor mezelf. Wanneer ik ga poetsen of echt wat voor mezelf doe even een muziekje op en echt even tijd om niet alles te horen.

Het gesprek lijkt toch een beetje te helpen. Vandaag veel minder negatief. Mijn man heeft een ontstoken gewricht in zijn hand en kan niet afwassen. Vandaag de 2de dag dat hij uit zich zelf komt helpen.

Slapen ze bij jullie ook zo weinig? Op schooldagen slaapt hij echt beter. Zo sliep hij gisteren tegen 21.00 en was om 6 uur wakker.

hummeltje5 en Relax vinden dit leuk.
  7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Koptelefoon is hier echt belangrijk. Even helemaal afgesloten van alles. Mijn middelste (10) begint de over/onderprikkeling steeds beter te herkennen bij zichzelf, even op de trampoline in zn eentje kan ook helpen om 'eruit te komen'.
    Ik heb ook draadloze oordopjes, die in doe als ik stofzuig of aan het koken ben. Is eigenlijk hetzelfde idee inderdaad!
    Ja ook het weinige slapen herken ik. Zelfs m'n bijna 4 jarige slaapt soms pas tegen 23 uur en is dan om 7 uur weer wakker. Al is dat bij mijn pubert nu aan het veranderen, die slaapt veelal uit tot negen uur, half 10. Ik ben lid van een paar hb groepen op fb en dat weinige slapen, dat komt wel veel terug inderdaad.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Wij zeggen vaker ga even op de trampoline maar dat doet hij niet. Hij is wel echt een gezelschaps knuffel mannetje.

Lezen doet hij wel heel erg graag en daar komt hij wel mee tot rust.

Tekenen is hier ook een uitlaatklep

hummeltje5 en Relax vinden dit leuk.
  9. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    O dit is echt mega verschrikkelijk idd. Kan ik me ook dood aan ergeren..

Snoepjes vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Ik kan daar ook moeilijk tegen.
    Ookal snap ik dat het bij sommigen echt een schreeuw om aandacht is en hebben ze daar wss wel een reden voor.
    Ik heb nu eentje waarvan ik in detail weet wat er speelt en als je haar facebook ziet, lijkt het alsof ze terminaal is.
    Ik vind het op het randje wat ze doet .

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.838
    113
    Vrouw
    Waarom niet?
    Ik app zoon op zijn kamer ook als we gaan eten. Werkt prima.

Ik reageer alleen niet altijd onmiddellijk op apps. Dat geld voor iedereen. Alleen als ik mijn telefoon toevallig in mn handen heb.

12. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    soms mag het wel hoor. Maar dat steeds mama mama mama word ik niet goed van. Voor het eten roep ik ze gewoon of ik spreek voor de tijd al een tijd af.

13. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    938
    577
    93
    Ja het is even afwachten. Er zitten 3 hechtingen in aan de buitenkant. Ze heeft nu een apenpleister en die laat ze er gelukkig op zitten.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Dochter de voorgaande en zo te horen huidige nacht weer aan de kuchel is.

Heel de dag niks aan de hand, zo'n 3 uur nadat ze is gaan slapen begint t gedonder weer.

Voor haar ook irritant overigens maar je wordt er al doodmoe van, van t aanhoren. En daarna "Maaaaaaaaamaaaaaa, ik moet hoesten"

Ja schattebout en er is niks wat daar tegen werkt, wat je niet al gehad hebt. Gewoon proberen te negeren en te slapen, dat is lastig maar helpt t beste.

(Neusspray remt de prikkel wat, tis een rommeltje uit dr neus wat de hoestprikkel opwekt)

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Het was hier vandaag 42 graden. Niet grappig. Morgen 38, dinsdag 39 endan terug naar 30 graden. Echt niet tof. Was gewoon blij om boodschappen te doen in de Carrefour met airco.

16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Misschien wat omhoog liggen met wat kussens? Ik heb nu 2 weken last van een kriebelhoest (gaat al wel beter) en slaap een stuk beter als ik half omhoog zit.

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen met mijn dochter op vakantie. Super veel zin in, maar zie er ook tegenop. En dat komt omdat ik bang ben dat we buikgriep krijgen. Die angst van het spugen wordt met de dag erger. Laatst al een hele nacht niet geslapen omdat dochter had gezegd dat ze niet helemaal lekker was.

Ik heb inmiddels mijn eerste afspraak voor emdr staan, na de vakantie. Want dit kan zo niet langer....

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hang je je was in de vroege ochtend lekker buiten te drogen...buienradar geeft half uurtje beetje regen. Nouja prima nog tijd zat verder.

Kijkt naar buiten...hmmm BEETJE regen was t toch? (Hoosbui)

Zeebra vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ja ze had eergisteren mijn kussen al gepikt erbij en vannacht ook. Helemaal prima maar die muppet legt dan alleen dr hoofd er op en niet ook nog een deel dr rug. Dus die heb ik twee nachten weer ff normaal kunnen sjorren.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.743
    113
    Vrouw
    Haha fijn hè :|

Ik heb een afdak boven mijn waslijnen, maar bij een hoosbui willen de buitenste lijnen nog wel eens een beetje nat worden. Ligt er aan hoeveel wind er staat.

Deel Deze Pagina