Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Het gesprek heb ik ook al meerdere keren gehad en hij belooft iedere keer beterschap. Maar als ik hem dan weer bij het tankstation twee kroketten zie eten en 'savonds een fles wijn leeg zie drinken, raak ik zo gefrustreerd...

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Wat goed dat jouw man er flink aan is gaan trekken, 10 kg eraf is toch heel wat!
    Hij is destijds naar de ha geweest met een onverklaarbaar blauw oog. Dit bleek later dus een gevaarlijk hoge bloeddruk te zijn. Er is toen ook een stevig gesprek geweest maar er verandert vooralsnog helemaal niks.
    Hij is al begin 60 dus onze relatie is al "korter" dan bij anderen. Daarom wil ik hem dus graag zo lang mogelijk bij me hebben maar ik zie hem zo de 70 niet halen...

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Dat mensen niet klagen wil niet zeggen dat ze geen last van je hebben.
    Ik gun anderen hun feestje wel. En op het moment dat ik dat briefje lees weet ik dat alles al is voorbereid en de gasten zijn uitgenodigd. Stel dat ik dan aanbel en zeg dat ik er geen trek in heb dat het tot laat luidruchtig gaat zijn. Ga jij dan het feest afblazen?

Ik heb ook geen zin om de zeurbuur uit te hangen.
    Maar dan baal ik nog steeds wel van mijn verstoorde (nacht)rust. En dan kom ik in dit topic klagen.

Nellie4, Zeebra, hummeltje5 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Kussen onder t matras leggen dan kan ze er niet afrollen of maar half op gaan liggen.

hummeltje5, Vero0504 en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

nee ik blaas het niet af maar dan gaat wel om 23 uur uiterlijk de muziek uit.

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Tja zo had de mijne ook een gevaarlijk hoge bloeddruk, even later kwam de herseninfarct. Alsnog eigenwijs en veels te laat aan de trombolyse.

Blijvend hersenletsel en zware afasie. Met name de afasie was een ding, zeker in t normale leven van nu en daar sta je eigenlijk nauwelijks bij stil. Gesprek volgen of voeren, krant/journaal lezen of luisteren, films kijken (en begrijpen), computeren (met XP had t m nog enigzins gelukt, maar hallo windows 10 en popups over stores en whatever), borden lezen op de snelweg, navigatie volgen.

Hij heeft zn rijbewijs terug weten te krijgen, dat wel. Maar hij durfde zelf de snelweg niet meer op, het ging allemaal te snel.

Alles ging eigenlijk veels te snel, man kreeg een heel klein wereldje. Was t maar "patsboem-over" geweest, beter dan leven met afasie. Uiteindelijk overleed hij 2 jaar geleden aan iets totaal ongerelateerds, maar leuk waren de laatste jaren niet.

Maar probeer dat een eigenwijsje maar uit te leggen voordat hij er zelf mee geconfronteerd wordt.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Mug....

Licht aan: niet te vinden

Licht uit: om je heen aan t rotstralen

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

1 nachtje weg met 3 kids alleen in een trekkershut. Tot 2.30 op muggenjacht en om 6.00 springt m'n zoontje doodleuk z'n bed uit. Lag er pas 21.00 in. Vandaag dagje dierentuin zonder energie en ben benieuwd hoelang hij gezellig blijft. :o:

9. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    938
    578
    93
    Nou hechtingen zijn eruit. Maar nieuwe tegenvaller, naast de wond zit een abces. Als dit niet beter wordt dan krijgt ze antibiotica. En die pechvogel heeft gisterenavond ook nog eens 4 keer haar bed ondergespuugd. Zo sneu voor haar

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfff. Ik ben gewoon moe en mijn kinderen luisteren voor geen meter. Serieus, ik kan wel een mep uitdelen :o:

Miekje86 vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En: ik ben echt klaar met mijn zwangere lijf. Ik voel me een aangespoelde walvis en wil gewoon mijn eigen fitte lichaam terug. Ik weet dat dat nog wel even gaat duren en dat is ook prima.. maar nu met die hitte en vermoeidheid. Bleggh, ik wil niet eens in de spiegel kijken..

Edit: ik heb zin in wijn. Héél veel wijn.

Edit 2: ik heb in de meivakantie 2 weken vakantie en mijn man en ik zijn begin volgend jaar 10 jaar getrouwd. Wij gaan ZO hard zonder kinderen een weekend weg :oops:

12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.341
    8.844
    113
    Vrouw
    Ik word zo gigantisch GESTOORD van die klote mieren in huis!! :mad::mad:

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Jeetje wat een heftig verhaal zeg! Ik vraag me alleen maar af: hoe is het met jou en hoe ga je hier mee om?
    Als ik dit zelf lees zou ik m'n vriend wel door elkaar willen rammelen maar het heeft allemaal geen zin...

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Een fijn gesnipperde ui op de slaapkamer zetten kan ook helpen.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.694
    18.775
    113
    Vrouw
    Bij u gaat het over uw partner natuurlijk. Dat ligt al anders in hoe je hiermee omgaat volgens mij. Als het zoals bij vero uw vader is, ben je vaak de 2de in rij die er wat van zegt.

16. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn klaagzang gaat over deze hitte.
    Ik plug uit bij deze warmte.
    Ik doe rustig aan, maar wat een hitte.
    Nu barstende hoofdpijn, zweet overal, heb het alleen maar warm.
    Energielevel is 2 van 10.

Maar als ik te lang zit val ik bijna in slaap, mijn ogen zakken gewoon dicht, dus ik moet ook weer bewegen...

oftewel, ik word gek van mezelf...
    straks weer het zwembad in, als het wat afgekoeld is.

Als ik met deze hitte het zwembad in ga, dan word ik enorm duizelig.... en dat blijft dan ook weer een uur zo.

Dus ik ben er klaar mee... doe mij maar weer 21 graden

Zuul, Saartje33 en Ayla7000 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Halve citroen, ui prikkelt slijmvliezen bij haar

18. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ik klaag met je mee, ik ben er ook helemaal klaar mee. Wen er maar aan zegt m'n man want het wordt alleen maar erger.
    Ja leuk, ik kan er niet aan wennen met m'n astma... ik heb er nooit tegen gekund van kleins af aan al niet. Dus ik zit binnen bij de airco dan is het nog enigszins vol te houden :$

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Ik ben zo moe maar het is zoooo warm:(

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Pffff ja euh, pittig...
    Mijn vader is nu dan overleden maar, makkelijk was anders. Vooral voor mn moeder was t extreem zwaar. De tijd direct van het herseninfarct en het revalideren, maar ook het leven met zijn "nieuwe situatie".

Je partner is veranderd, een totaal ander mens. Sommige dingen zijn weer aan te leren, wat een verschrikkelijk proces is. Denk aan opnieuw leren schrijven, fietsen, spreken. Super frustrerend voor hemzelf, want je KON het en je WEET dat je het kon maar het lukt ineens niet meer. Je snapt toch dat ik stoeptegel bedoel? En zelf niet doorhebben dat hij lantarenpaal zei (bijvoorbeeld). Zo veel verdriet, frustratie, onmacht.

Je krijgt ineens nieuwe dingen te zien, mijn vader werd een stuk zachter. Huilde ook ineens, daarvoor nooit gezien. Zei sorry als hij er niet uit kwam, nou...mn mond hing ergens op de straat van verbazing.

Maar het "samen genieten van de oude dag na jarenlang keihard werken" dat werd m niet meer.

Hij kon zn werk niet meer doen (petrochemie) want gevarensignalen enzo kon hij niet meer verwerken. Rolgordijntje inkorten op zn gemakje ging hopeloos verkeerd, chemische pomp uitlijnen en vlakken kan je dan wel vergeten. Bijna 50 jaar gewerkt. Initieel collega's die naar m omkeken, 2 jaar ziektewet en geen kans op herstel, u bent afgekeurd meneer. Toen werd t stil, de wereld nog kleiner en hij voelde zich aan de kant geschoven. Weer een bevestiging dat hij niks kon en waardeloos was (in zijn visie). Depressie er overheen...man man man. Heeft me heel wat energie gekost hem daar weer uit te trekken.

Hij ging vlak voor pensioen er dus uit, mn moeder werkte nog. Stond doodsangsten uit, zeker met die depressies die elke keer de kop op doken. En hij kon ook verschrikkelijk boos zijn. Elke keer dat ze uit dr werk thuis kwam was t maar weer afwachten wat ze aantrof.

Het meest crue van t hele verhaal. 1,5 uur voor zn herseninfarct had ik m aan de lijn en heb m er letterlijk voor gewaarschuwd. Maar hij ging niet mee met die ambulance, wat hij me had beloofd wel te doen.

Ik heb staan vloeken...1200km verderop en er was niks wat ik kon doen. Had ik er maar geweest...desnoods met een honkbalknuppel er in moeten meppen, so be it, ik had t gedaan.

En dan kijk je naar de huls, dat wat terug was gekomen...je vader is t niet meer...de verpakking is t wel. Het is zo raar. Alles wat hem trots maakte, wat hij leuk vond, de kleinste karaktertrekjes. Zo veel is anders, dat je de man, die je je hele leven al kent afgezien de verpakking er nauwelijks nog in terugziet.

En soms ging er ineens een lade open in zn hoofd en antwoordde hij ineens in t Frans, prima gaan we op frans verder. En andere dagen zaten alle laatjes dicht en lukte echt helemaal niks. Ik kon nog redelijk met m communiceren, makkelijk was anders, maar t lukte.

Medicijnen trouw innemen...vergeet t maar. Eigenwijs wist t beter, dat was te verwachten.

Dus wij hadden onze trouwdag al naar voren getrokken, zodat t redelijk aannemelijk was dat hij t zou halen, maar ver genoeg dat hij waarschijnlijk wel zou kunnen lopen weer. Kwamen ook vaak langs, zeker toen de kleine meid er was. Deels mantelzorg en deels omdat je weet dat t eerder vroeger dan later zou zijn dat je niet meer langs KON komen.

Hij heeft zoveel meegemaakt van G. dan kwamen we gewoon een bakkie halen. Was ze weer wat groter, nieuw geluidje etc.

G. heeft t hele terminale traject ook meegemaakt. Best pittig voor een 3,5 jarige. Dan kwam ze op de fiets naar opa, dan hadden we weer bloemetjes geplukt, dan weer koekjes gebakken. Van die alledaagse dingetjes die je door de jaren heen wel zou doen, maar dan samengepropt in een paar weken omdat er niet nog meer tijd zou zijn.

De dozen niet ingenomen medicijnen deden mn moeder vooral zeer. Niet dat het zn lot had veranderd, want die kanker stond los van t infarct. Maar dat hij ook die moeite niet wilde nemen om samen nog iets te hebben van een rustige oude dag, dat deed dr echt zeer. Alsnog eigenwijs, na al zo veel leed te hebben berokkend, voor hemzelf, voor zn partner, voor zn kinderen en kleinkinderen...puur door stronteigenwijs niet in de ambulance te gaan toen t nodig was voor die trombolyse, te klooien met zn medicijnen en het altijd maar beter te menen weten dan artsen en zwart op wit verschrikkelijke waardes te hebben voor suiker, cholesterol, bloeddruk en weet ik niet wat nog meer.

Zulke eigenwijsjes, kan je er beter maar niet te veel van hebben.

Deel Deze Pagina