Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Oppas heeft Covid en we moesten klussen in ons nieuwe huis en wilde daarna heel graag even naar het strand met mijn vriend. Ik zie hem zo weinig zonder dat we dingen moeten. :cry:
    En van de week was de kinderopvang ook al een dag dicht en ik zit tegen een burn-out aan, maar zonder opvang kan ik geen moment rusten.:cry:

Zxcvb vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    In Marokko zeker? Aan deze kant van de Sahara is het dit jaar nl best "koud".

3. Habibati

Habibati Niet meer actief

Inderdaad, man is van Marokko.

4. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Wat balen! Is er geen familie? Opa/oma of kennis?

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Die hebben we dan wel aan maar ik gok dat jullie huizen iets beter warmtewerend zijn dan zo'n stuk staal :)
    Man wil thuis ook airco, vind ik onzin voor die paar dagen warm. Hoewel nu de optie verwarmen wel aantrekkelijker wordt maar ik vind die warmte vaak niet fijn (op eerdere schepen dat 's winters moeten gebruiken om het op temperatuur te houden. Nu gelukkig beter geïsoleerd schip)

6. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Mijn man is ook Marokkaans en me kinderen dus half bloedjes maar ook die vinden het veelte warm!! Nederland moet het altijd extreem zijn of extreem warm weer
    Of extreem rot weer. Dat is NL en daar mag je gewoon over klagen.
    En ik hou enorm veel van de winter en sneeuw en daar zul je ook mensen over horen klagen

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Vorig jaar draaide de airco echt overuren hier :oops: Het was toen wekenlang rond de 50 graden. Nu staat ie amper aan. In NL zou ik het ook onzin vinden.

Mamafiets vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Echt sneeuw of vrieskou vind ik ook lekker. En een goeie herfstdag ook als ik binnen mag blijven :roflmao: ik hou wel van de extremen, niet van dat kwakkelweer. Zomer met amper genoeg warmte om te zwemmen, winter weer te warm voor sneeuw/ijs, herfst met druilerig weer ipv goeie buien...
    Ik hou van ijsjes in het zwembad en van mn dekentje en koffie op de bank:thumup:

hummeltje5, Kolibrie2, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik toch niet.
    Dit ik een klaagtopic. Ik wilde even klagen over het geklaag ;):D

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bijna in Swiftterbant ja hahaha.
    Lief van je:D.
    Morgen eens kijken wat het grote kabouterbos in Dronten in petto heeft. Zonder pannenkoeken dit keer;):p

11. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Meteen gecheckt maar helaas. En de voorspellingen worden alleen maar beroerder. Hopelijk valt het mee.

12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik zou er een mailtje aan wagen naar het dierenpark. Ze zijn meestal onwijs coulant is onze ervaring!

Edit: via welke aanbieder heb je de tickets?

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Dit is een klaagtopic. Ik mag dus ook klagen. En het irriteert mij dus mateloos dat er overal waar ik kom geklaagd wordt over het weer.

Over een airco. Ja dat vind ik echt erg idd dat zoveel mensen die energieslurpers aanschaffen:

Airco’s hebben gevolgen voor het klimaat doordat ze stroom verbruiken en koudemiddel bevatten. Een vaste airco waarmee je één kamer koelt (single split) en die je 200 uur gebruikt, verbruikt 150 kWh aan stroom. Dat is 15 keer zoveel als een ventilator die 200 uur aanstaat: die verbruikt maar 10 kWh aan stroom! En de totale klimaatimpact van de single split airco is nóg hoger, omdat er ook koudemiddel in zit. Het koudemiddel heeft een grote klimaatimpact en er lekt gemiddeld een paar procent van weg (dat komt dus in de lucht).

Bron: https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/duurzaam-verwarmen-en-koelen/airco-en-ventilatoren/

Veer hoef ik niet. Komende winter ben ik gewoon weer 1 hoopje ellende van de kou. En ja. Je kunt je erop kleden (doe ik met wollen vesten en truien en dekentjes op de bank). Je kunt de verwarming hoger zetten. (Doe ik niet. Voor jou, want ik eil natuurlijk niet de oorzaak zijn van nog neer hittegolven ;)) max19 graden, maar dat is dus niet genoeg voor mij om ontspannen te zitten. Dus dan krijg ik weer last van heftig verkrampte spieren en andere pijntjes.

Dus last mij nu maar even genieten van het zonnetje.

Prjbt en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Gewonnen via de vriendenloterij. Gelukkig geen kosten maar wel een leuk dagje letterlijk in het water gevallen.
    En dit was echt HET uitje zeg maar..

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik toch niet? Ik stel haar gewoon een vraag.

16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Juist. Dit was dus antwoord op mijn vraag. Jij klaagt over de mensen die klagen over het weer. Ik snap het wel, het is toch nooit goed.
    ( al klaag ik er zelf ook wel over maar probeer dat zo min mogelijk te doen want je kan er niets aan veranderen :o: maar pfoe, wat is het warm :p:p:roflmao::roflmao: )

Het was alleen niet helemaal duidelijk of je dat dus bedoelde of de mensen in dit topic. Althans, hoe ik hem las :)

Mapje vindt dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    Ik vind de warmte heerlijk. Alleen mijn hart niet. Veel meer problemen dan anders. Hebben daarom er ook voor gekozen volgende week naar een relatief koud stukje Frankrijk te gaan.

18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik heb dit een keer gehad met postcodeloterijtickets. Heb je zelf gekozen in zo’n soort portal ook waar je dan naartoe wilde? Zoja, dan staat daar ergens als t goed is een manier om contact op te nemen. Bij postcodeloterij was t via uitstapje naar keuze en dan mailde je naar info@uitstapjenaarkeuze.nl (ik kan me voorstellen dat t voor vriendenloterij exact hetzelfde is, dus heb maar even t hele e-mailadres hier neergezet). Gewoon aangeven dat je door omstandigheden niet op die datum kunt en dan kunnen zij het voor je verplaatsen. Bij mij ging dat toen per mail. En zonder issues werd het zelfs tot 2x toe verzet. (Was ook voor dierenpark Amersfoort) Ik hoop dat het toch nog lukt om te verzetten!!!

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Ik vind het zo waardeloos dat de vakantie over 1 week al is afgelopen. Ik vind het zo heerlijk, in de ochtend geen gejaag, heerlijk weer gehad bijna 6 weken lang (wij hebben het geluk van een heerlijk koel huis, het is hier niet warmer dan 22,7 graden geweest), nog nooit zo vaak naar het strand geweest. En ook de 42 graden aangetikt in Frankrijk, maar dan gingen we lekker zwemmen.
    Ik ga vandaag de herfstvakantie boeken, vind het echt niet leuk dat straks alles weer ‘normaal’ moet.

20. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen gebeld en het is gelukt!!! :D:D
    We gaan morgen nu. Wordt wel warm maar alles beter dan regen :thumup::thumup:

Super bedankt voor de tip!!

Neskio, Suzy85, Basisuil en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina