Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

  1. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Ik lijk weer holte ontsteking te krijgen. Sinds corona begin 2021 heb ik het heel vaak per jaar. Meestal tussen oktober en maart, de lente/zomer gaat beter gelukkig.
    Mocht iemand tips hebben dan heel graag, ik ben er dan vaak echt 15 dagen zo ziek van.
     
  2. Jetje1

    Jetje1 Actief lid

    1 mrt 2011
    477
    219
    43
    al eens bij de kno arts geweest?
    Ik ben geopereerd en sindsdien veel minder last
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.617
    25.680
    113
    Vrouw
    Te grote excelsheets die heel de tijd vast blijven hangen maar waar ik nu geen alternatief voor heb :mad:
     
    femkes vindt dit leuk.
  4. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    De bussen hier. Echt 3 op rij die niet komen opdagen. En dan de bus die maar 1 keer per uur meer gaat is meer dan een half uur te laat.
     
  5. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Mijn moeder is dinsdag een jaar geleden overleden. Ik heb daarom een half jaar geleden al een midweekje weg geregeld om maar niet thuis te hoeven zijn. Man heeft nu tante corrie op bezoek. Maandag zouden we weg gaan. Maandag zou ook de laatste dag quarantaine kunnen zijn. Ik zie het echter niet gebeuren. Het bed voelt nog steeds als een sauna dus die heeft nog koorts. Ik zie heel de vakantie in het water vallen :cry:
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ohh zo naar is dat!!
    Ik heb het jarenlang ook zo vaak gehad, vreselijke bonk hoofdpijn. Ik hoorde het knetteren in m’n voorhoofd :( Niks hielp.
    Tot ik een neusspray van de dokter kreeg, fluticason. Is eigenlijk voor hooikoorts klachten maar dat kan er ook wel mee te maken hebben. Ik heb dit meerdere mensen aangeraden in mijn omgeving en het werkt echt bij iedereen!
    Deze neusspray kun je gewoon elke dag gebruiken.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Bij mij helpt fluticason goed, maar dat moet je wel bij de huisarts vragen. Phisiomer zou je eerst kunnen proberen. Is wel heftig, het wordt met hoge druk in je neus gesprayed, maar werkt goed.
     
  8. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    @Mop81 @Dubbelgeluk bedankt voor jullie reactie! Ik gebruik in hooikoorts periode altijd mometason. Dat is precies hetzelfde als ik het Google. Dus ik ga de huisarts vragen of ik het voor deze maanden ook mag gebruiken. Heel erg bedankt voor jullie tip ❤️
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Haha ik zie nu pas dat dat net was geadviseerd. Ik ging het woord fluticason zelfs nog googlen, maar het stond blijkbaar in de laatste post:roflmao:
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Nee hoor, niks spannends. Ze heeft 1x met een andere vriendin afgesproken en die had het verkeerd begrepen. Dus toen de ouders van het meisje haar brachten bleek dat het andere meisje weg moest.
    Maar die ouders zijn echt heel beschermend. Ze brengen en halen haar elke dag van en naar school, van de zomer stelde ik aan dochter voor om samen bij de mac een ijsje te halen, dus die vertelde dat tegen haar vriendin (dat ik trakteerde) en het meisje mocht niet naar de mac lopen (300 meter).

    Ik vind het gewoon best vreemd (en irritant) om speelafspraakjes voor mn 14 jarige te regelen:roflmao:
     
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Dat is wel heel beschermend. Vraag me af wat daaraan ten grondslag ligt. Vind dat ook wel een probleem, waarbij ouders misschien een hele goede reden hebben, maar waar ik toch van vind dat ouders mee aan de slag zouden moeten.
     
    hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  12. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.170
    113
    Oh dit zie ik ook wel gebeuren bij een vriendin van m’n dochter. Moeder vind alles gevaarlijk/eng. Meisje lijdt er ook echt onder, zo zielig.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Ik denk ook dat ouders moeten leren wat meer los te laten. Ze woonden in onze stad, zijn naar een dorp verhuisd even verderop, terwijl 3 van de 4 kinderen hier in de stad op school zitten. Ik heb echt heel sterk het vermoeden dat ze dat gedaan hebben zodat ze een goede reden hebben om de 2 pubers continue te halen en brengen en die dus niet na school met vrienden de stad in kunnen, langs de mac oid.
     
  14. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.509
    3.197
    113
    Vrouw
    Wat ook goed kan helpen is een spuitje van 10 cc pakken en je neus spoelen met zout water!
    Ik herken het, sinds ik vorig jaar ziek ben geweest heb ik al tweemaal een dubbele oorontsteking gehad met voorhoofdsholteontsteking erbij. Vreselijk irritant!
     
    LizMe vindt dit leuk.
  15. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Als je het vaker gebruikt kun je gewoon de receptenlijn bellen. Als je die hebt bij de huisarts. Hoef je het verder niet te vragen.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  16. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    De oudste is echt al 1,5 week aan het hoesten.
    Verder nergens last van, alleen hoesten.
    Wij zijn lekker 3 dagen weg geweest, alleen mega slecht geslapen, dus hoopte vannacht op een goeie nacht.
    Maar met dat gehoest kunnen we dat wel op ons buik schrijven.
    Althans ik, ik lig daar dus wakker van.
    Hij hoest gewoon in zn slaap en wordt er niet wakker van (soms wel eventjes).
    Dus morgen waarschijnlijk echt geradbraakt.

    Daarbij de hele dag bekkenpijn, waarbij het in de ochtend echt niet leuk is (zitten, gaan staan en lopen doen echt goed zeer :|), dus ben al extra moe door de pijn. Top combi dit....
     
  17. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Dat vind ik echt wel zorgelijk en eigenlijk ook een vorm van verwaarlozing. Je ontneemt je kind namelijk ervaringen en ontwikkelmogelijkheden.
     
    tuc, consider en Syane vinden dit leuk.
  18. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Om 07u klaar zitten voor F1 en nu 08:21 na 3 rondes nog de wedstrijd niet hervat *gaap* *neemt nog een slok koffie*
     
    Spectre en consider vinden dit leuk.
  19. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Dat bedacht ik me gister ook. Online bijbesteld :)
     
  20. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    Gatverdamme, zo veel motjes in het terrarium van de koningspython. Alles losse dingen eruit gehaald en heet afgespoeld. Ondergrond eruit en weg, achterwand (daar zaten ze achter) eruit gesloopt....... yak.....
    Nu zit ie even zonder "behang", krijgt ie van de week weer een mooie achterwand (maar wel van plastic, niet "natuurlijk " waar vanalles in kan nestelen :|)
     

Deel Deze Pagina