Klaag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Stoppen met roken staat op pauze...dat warme weer is allemaal wel fijn enzo (als je koukleum bent als ik) maar die nicotinepleisters zweet je er af...

Met twee kleine kinderen en 2 katten geen dingen om kwijt te raken. Hele huis afgezocht, krengen zijn ook transparant helpt ook niet mee. Goddank wel gevonden.

Mama met al chronisch slaapgebrek en een conffetibom in huis, lekker humeurig en kinderen die begrijpelijk wat slaap issues hebben.

De stop staat op pauze, herbezinning over de hervatting...Ging eigenlijk best wel aardig, totdat tropentijd begon. We komen er wel, dan maar op marathonstandje, als 0 niet haalbaar is dan maar voorlopig de laagst haalbare totdat t weer weer fatsoenlijker is.

(Stukkie verband tape werkte ook niet, was m dan niet kwijt maar hij had ook geen aansluiting meer zeg maar)

Medicijnen hebben risico van duizeligheid, ook niet handig als je daar al gevoeliger voor bent.

Achterpad van ons huis en bij die van mn buren is wel weer lekker gekortwiekt...die afkick frustraties zijn wel ergens goed voor.

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In vrijwel al je berichten herken ik echt heel veel van onze zoon.

Als ik me niet vergis is jullie kereltje ook niet op z’n achterhoofd gevallen zogezegd, toch?

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Dat kan ook ontzettend pittig zijn. Met een baby lijkt het mij best lastig. Week 6 (cold turkey) zit er bijna op maar ik ben er echt nog lang niet. Op dit moment zou ik over de muren kunnen kruipen en de koelkast in één hap weg kunnen kauwen...

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mozes! Pfff jij ff blij dat iemand de mogelijkheid had om je te komen halen uiteindelijk!

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahaha is het er zó één ;)

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Je wou toch niet gaan zeggen dat de appel ver van de boom gevallen is? :)

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    De baby is de makkelijkste...:|

Doe je beter dan ik! Maar dat van die koelkast klinkt herkenbaar!

Ik had van tevoren allerlei klusjes al laten staan waar je je heerlijk mee kan afreageren (ipv te kauwen) en juist andere opgepakt die niet zo geschikt zijn als je gefrustreerd bent.

Voegenborstel op je tuin, super heilzaam! (Maar niet bij 35 graden)

Ach voordeel van klusjes, je wacht ff en je kan t nog een keer doen.

Kliko is nu ook weer uitgesopt. :roflmao:

Villa Kakelbont en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. Habibati

Habibati Niet meer actief

Hier na 20 jaar dagelijks een pakje per dag gerookt te hebben cold turkey gestopt. Ondertussen al 3 jaar.
    Hoe? Vraag is aan een of andere dokter van je een ziekte voor te schrijven waarbij je je volledige levensstijl moet omslaan en zelf dat is niet voldoende om ooit te genezen.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik ben flink gaan fietsen de afgelopen weken. Volgens mij heb ik veel meer bewogen dan ik normaal in een heel jaar doe. Maar vandaag ben ik nergens gekomen. En ik mis die feel good stofjes echt ontzettend.

Maar wat betreft het roken. Het besef van wat ik deed en de mogelijke gevolgen sloegen ineens in. Zo hard dat ik niet verwacht dat ik nog terug zal vallen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Wij zetten hier ook in op lezen, hielp bij onszelf ook maar ik moest ff wachten tot ze de voorzet gaf. (Pasje etc. had ik allang geregeld)

Bibliotheek geplunderd op AVI start en ze noemt t nu al een topvakantie. Ze kan nu wat stukjes lezen (lukte dr nog niet, duurde dr te lang of maakte ze een foutje en werd ze boos)

Simpele dingen als i klinkt als ieeeeeee en ze kwam al een heel eind verder.

Nu horen we dr wel over de babyfoon:
    ik w oh oh n ...
    ohnee o o is ooooo
    ik wooooon
    Daar staat "ik woooooooon"!!!

Nouja, dat hoort er nu ff bij denken we maar. Nu komt ze alleen met dr boeken uit bed in de vroege ochtendgloren, kan je nog helpen met leren lezen ook voor de koffie. :roflmao:

* Alles is een investering naar zelfstandigheid *

Ik hoop dat t hier helpt voor de nachten, denk dat ik anders radeloos wordt. Na 2,5 jaar gespook.

Nellie4 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    #151 Vero0504, 19 jul 2022
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
    Ik hardlopen, maar ik moet zo enorm oppassen nog met mn bekken. Conditie technisch kan t prima, beenspieren etc ook geen issue.

Ben al blij met elke 100 meter hoor, had dit al helemaal niet meer verwacht te kunnen. Maar het is lastig inhouden als je lijf geen "stop" zegt, dus voorzichtig aan op zoek naar de grenzen zonder er overheen te gaan.

Niet mn sterkste kant maar het is dat of niet meer kunnen. Verzieken hoef je t maar 1x.

Edit: hier is de koers ook ingezet. Cold turkey wordt m hier gewoon niet, dat was te doen toen ik alleen was en destijds ook gelukt. (Toen was ik VEEL aan t hardlopen en sporten, die vrijheid heb ik nu niet) Nu wordt m dat niet en dat is prima, hulpmiddelen zijn er niet voor niks. Nu nog blijven zitten. :roflmao:

Van 19 naar 3 is al een stap, vandaag 2, dat is toch weer 17 minder en iedereen haalt nog adem om me heen en ik zit nog niet in de gordijnen. Liever 0 maar dan heb ik nog ff een steun bij nodig.

Nouja ook met een omleiding kan je nog steeds op bestemming komen. Gewoon dit volhouden en als t prima te doen is zo, kunnen we door naar stap 2.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Misschien is fietsen of zwemmen dan beter. Met fietsen merk ik dat mijn bekken in rap tempo beter wordt. Wandelen vind ik eigenlijk het leukste om te doen. Maar daarin doorzetten heeft eigenlijk nooit tot verbeteringen geleid. Zeker als de grens niet duidelijk is zou ik kijken naar een sport waarbij dat minder erg is.

13. Ik ineens bedenkt dat ik nog drie juffen/meester cadeautjes moet maken voor morgen:eek::eek:

hummeltje5 en Saartje33 vinden dit leuk.
  14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.848
    113
    Vrouw
    Oh jee succes!

einad vindt dit leuk.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Oeioeioei. Heb je al ideeën?

Kan je iets maken van de dingen die je in huis hebt? Of kan je beter een shop plan maken om morgen nog even voor schooltijd achteraan te gaan?

einad vindt dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Ik gruwel van fietsen en zwemmen, wandelen doe ik wel veel. Wat ik hardloop is nooit heel veel, ben geen marathon loper, nooit geweest ook.

Blokje van 15-20 minuten op mn gemakkie en wandelen tussendoor is ook geen issue. Gewoon beetje uitwaaien zeg maar, t omkleden duurt langer dan t hardlopen. Maar met t weinige wat t is, maakt t me wel een heel stuk vrolijker.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Wooops

Koffiebeker/theemok, porceleinstift en vullen met lekkere theezakjes/koffie dingetjes?

einad vindt dit leuk.
  18. Ik ga mijn kasten maar eens uitpluizen!o_O

19. Voor school wordt wel erg krap en een doosje merci is erg afgezaagd maar kan als nood altijd nog..

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee wat jij in huis hebt en zou kunnen gebruiken om even wat in elkaar te draaien. Maar chocolade is niet voor niks een veel gegeven cadeau. Het is best een tijd houdbaar en heerlijk :)

Deel Deze Pagina