Ja, ik ken dat.....Mensen die je jaren niet gezien/gesproken hebt zie je na al die tijd weer en dan zijn zij ook al zwanger! Onze tijd komt echt nog wel!Dat moet gewoon! Liefs Olivia
Wat een mega herkenbare gevoelens: boos, jaloers, eenzaam en druk op je relatie Sorry maar dat ik mijn beebjes af moest geven, daar kan ik vrede mee hebben maar dat mijn lijf het niet meer doet DAT doet pijn. En nu moet ik vandaag terug naar de gyn want na een onttrekkingsbloeding opwekken nog steeds geen bloed is niet goed. Ik ben zooooo bang dat die %@$@ van een assistente mij dus onvruchtbaar heeft gemaakt. En dan? Hoe moet ik dan nog verder? En de hele roze babywereld om je heen draait vrolijk door, ik voel me steeds eenzamer en sta dus ook niet voor mezelf in! Je krijgt de ene klote opmerking na de andere en merkt dat het je met vlagen echt enorm irriteert. Probeer ik van de week bij vrienden aan te kaarten dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat ik als complicatie na de curretage verklevingen heb die een zwangerschap kunnen bemoeilijken en misschien wel uitsluiten. Ja misschien is het drama denken maar wel MIJN gevoel wat ik graag kwijt wil bij HEN. Misschien wel overdreven maar ik weet ook niet wat ik met die gedachten moet. Krijg je als enige antwoord: 'Nou dan adopteer je toch een kindje. Probleem opgelost.' (letterlijk!) Snappen jullie dat nog of draaf ik door. IK kan er niks aan doen dat ik verklevingen heb maar de arts! En als ik dan straks geen kinderen kan krijgen door een fout van een ander moet ik maar een kind nemen van een ander. Oh sorry dames maar ik ben zoooooo boos. Ach ik ben het in elk geval kwijt.
Jij schrijft 't maar ik dacht het. Echt iedereen is zwanger, op mijn werk ook. Om compleet GEK van te worden. En als je in de media dingen ziet wat voor (sorrie maar brandhout er wèl kinderen krijgt?! Echt, on-ge-lofelijk.
@ bramtim Nou ik kan me voorstellen dat je daar erg boos om wordt. Je legt je hele hebben en houwen letterlijk in een arts zijn handen, dan wil je ook dat het goed gaat. En zo'n opmerking van vrienden, echt belachelijk. In de eerste plaats lost dat het probleem niet op en ten tweede als of je zo éven een kindje adopteerd. Ik heb dat ook heel vaak gehoord. Ik hoop echt voor je dat er geen ernstige verklevingen zijn, en dat je toch gewoon gezond een kindje op de wereld kan zetten. Ik ga voor je duimen! X Mara
Ik wil ook graag komen meeklagen. Ik heb het vandaag helemaal gehad. Echt even alles is stom. Als nog één persoon tegen me zegt, dat ik nog alle tijd heb want ik ebn jong genoeg, krijgt die een klap voor zijn kop. Ik kom later verder klagen, nu mag ik weer fijn naar het ziekenhuis omdat ik koorts begin te krijgen en al bijna drie weken vloei na de laatste miskraam. Goh wat ontzettend fijn zeg dat ik nog alle tijd heb...
Zo ik kom weer verder klagen. Ik heb gelukkig goed nieuws uit het ziekenhuis gekregen (stukje achtergebleven weefsel had moeite met het vinden van de uitgang), maar ik vind wat jullie schrijven zo herkenbaar. Sommige mensen kunnen zo onnadenkend zijn als ze wat zeggen en ze snappen niet dat ze er mensen mee kwetsen. Ik heb alle cliche's al meerdere malen voorbij horen komen. Ook zo fijne, 'wees blij dat het vroeg misgaat, want anders was het geen gezond kindje geweest'. Uhh moet ik nu blij zijn dat mijn kindjes niet gezond waren? En inderdaad iedereen neemt maar even een kind en vindt het dan ook nog heel vanzelfsprekend dat alles goed gaat. Maar gezond leven, ho maar! Ze zouden er toch eens een biefstukje voor laten staan. Onéérlijk! Bramtim een dikke knuffel en wat een stomme opmerking van je vrienden. Stom is zelfs nog zacht uitgedrukt! grrr ik mopper even met je mee over zulke achterlijke opmerkingen Wat kan klagen soms opluchten!
Debsje77 en Trees: echt zo blij dat jullie dat gevoel van dat brandhout delen. Soms voel ik me schuldig dat ik zo denk, maar ik heb die gedachten wel. Inderdaad, op tv zie je ook grote hopen brandhout en het is allemaal zwanger of net bevallen of het heeft al kinderen die compleet onopgevoed rondloopt. Dat krijg ik echt een dolksteek door m'n hart. Hilarische omschrijving trouwens, missopper-stuk-brandhout, hahaha. Die ga ik onthouden voor als ik er weer zo-een tref .
Anouk wij zijn ook maar mensen en vind het zelf niet meer dan normaal dat wij ook wel eens jaloers zijn of zoals jij al schrijft het superpijnlijk is om ouders te zien die nauwelijks naar hun kinderen omkijken. Het zal wel niet sociaal wenselijk zijn dat we dat voelen, maar we zijn geen stelletje robotten! Aangezien ik hier lekker kan klagen, heb ik er nog eentje. Zwangeren vrouwen met een sigaret in hun mond. Grrrrr.....vooral degene met de geweldige smoes 'de stress van het stoppen is nog schadelijker'. Tuurlijk
Ik wil ook even klagen... Ik ben al vier jaar bezig om mijn heen zie ik ook iedereen zwanger worden, zelfs jonge meisjes die het niet eens willen.. echt zo oneerlijk, dan ook nog een leuke schoonmoeder die steeds laat doorschemeren graag oma te worden... heb wel een mk gehad verleden jaar, het is dus wel mogelijk om zwanger te worden.. maar ik word er soms zo depri van.. en dan de andere keer denk ik nja het moet misschien wel even zo zijn.. maar ik wil zo graag moeder worden..
@ Einad vier jaar al weer. Jeetje wat oneerlijk he, dat het soms zo lang moet duren. Is er ook gekeken na de reden dat het nog niet gelukt is? X Mara
Ik wil zwanger zijn en gezond kindje op de wereld zetten! Ik wil het, ik wil het, ik wil het en ik wil het nú Zo, alle frustratie er weer even uit