Gisterenavond voelde ik opeens "nattigheid" aan mijn shirt en wat bleek: mijn linkerborst was aan het lekken. Ik word voor de eerste keer moeder dus dat was even een verrassing. In mijn zwangerschapsboeken vind ik er niet veel info over terug vandaar dat ik hier even een topic start. Is het normaal dat dit al zo vroeg gebeurd? En maar bij één borst? Zal dat meer worden naarmate de zwangerschap vordert? Wil dat iets zeggen over de borstvoeding na de geboorte? Ervaringen zijn welkom
Dat hoor je vaker. Is niks ergs en hoeft ook niks te betekenen. De ene vrouw heeft het wel, de ander niet. Het hoeft ook niet te betekenen dat je borstvoeding wel of niet slaagt. Dat heeft er niks mee te maken heb ik altijd geleerd.
Ik had het nu al wel mijn 2e zwangerschap voor ik wist dat ik zwanger was.. Bij mijn dochtertje spoot het eruit vooral als ik in bed lag was mijn bed nat eerste keer schrok ik heel erg erna ben ik van die schijfjes in mijn bh gaan dragen bij de etos kruidvat hema gewoon te koop.Over borstvoeding na de bevalling ging kolven niet maar aan de borst wel en dat werd steeds meer op den duur kolfden ik af ook nog.. Het beloofd gwn dat alles werkt en het na de bevalling ook zal wel werken alleen maar fijn al zorgt het soms voor rare momenten
Ik had het bij de eerste vanaf week 17, eerst ook een tijdje alleen rechts. Ik schrok me toen ook kapot hoor, wist ook niet dat dat zo vroeg al kon!
Hier ook bij de eerste rond die termijn. Vooral s nachts en in het begin alleen Links.... bv kwam erg vlot op gang na de bevalling. Al weet in natuurlijk niet of "lekkende borsten" daar een voorteken van zijn (vast niet de enige factor voor het slagen van de bv). Maar wel fijn om te zien dat je borsten melk kunnen maken en er dus al een paar drupjes zijn!
Ik heb dat ook elke keer al vroeg gehad en mijn bv kwam steeds supersnel op gang. Zo snel dat bij de eerste voeding er al geklokt werd, wat de verloskundige niet vaak meemaakte, zei ze. Bij mijn zoontje, die te vroeg geboren werd, was het ideaal, omdat ik moest kolven en direct veel voorraad had voor via de sonde. Geen enkele keer kunstvoeding nodig geweest. Nu voed ik mijn jongste nog, terwijl ik weer zwanger ben, dus zal nu misschien helemaal niet stoppen, mijn melkproductie...
Hey meis, hier zo iemand! Bij mij begon het in week 18 al! Wekenlang uit 1 borst, later ook uit de 2e maar nog altijd een stuk minder en minder vaak dan de ene. Volgens de vk kan dat allemaal en zegt het niets over de kans van slagen van borstvoeding. Ook niet als het alleen uit 1 borst blijft komen de hele zwangerschap. Borstcompressen in doen; scheelt bh's wassen elke dag.
Hier begon het ook al in week 17 of 18.. Ze zeggen dat het niks zegt over of je borstvoeding wel of niet gaat slagen. Bij mij is het alleen tijdens de zwangerschap al erger geworden (op het eind met handdoeken in bed geslapen omdat ik steeds wakker werd met hele natte plekken in mn bed) en toen mijn zoontje geboren werd en ik hem aanlegde dronk hij inderdaad ook meteen. De vk was daar helemaal verbaasd over maar ik zelf niet echt, als het voor die tijd al stroomde, waarom zou het dan stoppen als er daadwerkelijk iemand was om te drinken?? Het is in elk geval heel normaal. Een borst lekte ook meer/eerder dan de andere.. Tijdens de zwangerschap heb ik wollen borst pads ingehad. Die kan je oa bestellen op babynatura. Ik vond dat fijner omdat je tijdens de zwangerschap meestal nog niet zo veel lekt.. Vol neemt kleine beetjes vocht heel geleidelijk op waardoor het droog blijft voelen en het voelt zachter. Later als je borstvoeding geeft zou ik wel de katoenen halen van bijvoorbeeld de etos ofzo. Katoen neemt nu eenmaal meer op Maar het voelt ruwer en je voelt het als het nat is. Die van de etos zijn ook wegwerp, die wollen kan je wassen en opnieuw gebruiken.
Heel normaal en zeer irritant vind ik... eerste zwangerschap had ik het al met 14 weken nu met 17 en echt veel 's nachts heel mijn topje nat.