Klaagmomentje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Sue87, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Gewoon slaan.

En als dat niet helpt, naar buiten, fietsen, rennen, speeltuin opzoeken, stoepkrijten etc etc.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier dan idd vooral naar buiten.
    En ik zou de klei en die stok afgepakt hebben en morgen pas weer terug hebben gegeven ;)

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Herkenbaar! Hier sluit ik eerst dorst/honger/vermoeidheid uit. En dan gaan we naar buiten.

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

De truc was inderdaad slapen, naar een krijspaleis en nu voor het eten weet even tv kijken.

Dikke prima!

@Maartt Slaan probeer ik vaak als eerste, 9 van de 10 keer helpt dat niet.:rolleyes:

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik heb niet alle reacties tussendoor gelezen, maar in ieder geval een compliment voor het inzien dat het vandaag vooral jij was die moe was en daardoor minder goed erop kan reageren! Ik merk zelf ook vaak, dat als ik tegen mijn man ‘s avonds zeg, de kinderen waren best lastig vandaag, dat ik mezelf eigenlijk ook helemaal niet fit voel haha. Ik vond trouwens bij mijn kinderen dat als de nachten erg kort werden, dat het tijd werd om het slaapje overdag te schrappen. Het is even wennen overdag, maar uiteindelijk zowel voor het kind als je zelf prettiger en ik vond mijn kinderen dan ook uitgeruster overkomen.
    Verder merk ik dat als ze een beetje druk of vermoeid of iets dergelijks zijn, dat dan een wandeling of fietstochtje (zij zelf op hun fietsjes dus) door het bos heel goed werkt. Beter dan een drukkere omgeving zoals een speeltuin of bioscoop. En dan bij thuiskomst heeft iedereen dan ook wel weer een half uur televisie verdiend :p
    En trouwens, lijkt me ook echt wel zwaar om het zoveel alleen te doen hoor, petje af.

Sue87 vindt dit leuk.
  6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dankje voor je reactie en de tips!
    Ik ben me er heel goed van bewust dat ik op heel veel vlakken geen oermoeder ben, dus vaak probeer ik eerst naar mijzelf te kijken. Een kind is nou eenmaal een kind. Fijn dat jij het ook van jezelf ziet, wanneer het ook bij jezelf ligt.

De grote man is net een week of 2 van zijn middagslaapje af en slaapt alleen af en toe nog in de auto of zoiets. Toevallig gisteren een halfuurtje geslapen en vandaag na een uur wakker gemaakt.

Na het krijspaleis was het hier weer pais en vree :)

julia80 vindt dit leuk.
  7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Zo was mijn dochter ook vandaag. Ik moest werken en vriend appte kom maar niet naar huis ze luistert totaal niet :p Ze heeft vannacht lopen spoken dus ze was gewoon moe. Wat bij ons werkt op zulke dagen is er op uit. Binnen blijven word het altijd erger. Even naar de speeltuin, fietsen, desnoods balorig. Niet binnen blijven in ieder geval.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat hier helpt is bij de meesten naar buiten gaan. Of naar oma en opa :roflmao:
    Of ook zo lekker pedagogisch verantwoord, zeggen van ' hè het is al lang geleden dat je Pieter konijn hebt gezien' snel opzetten in de hopen dat hij kijkt. :oops::p

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oh men ik ga zo'n dag krijgen vandaag... Vannacht muggen en dochter die slecht sliep door een verstopte neus, waardoor ik dan ook weer slecht sliep. Ze was ook errug vroeg wakker door een poepluier. En ze heeft verhoging (bmr gehad vorige week).
    Zij is nu nog vrolijk aan het spelen, maar weet hoe ze over een uurtje is en hoe ik ben als ik moe ben. Hoop dat de verhoging geen stevige koorts wordt, dan kunnen we nog naar buiten. En anders veel muziek en af en toe Nijntje tv.

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

En hoe is het gegaan? Ben je de dag doorgekomen?

11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Haha nou wat een dag...
    We gingen pasfoto's maken deden ze daar geen kinderen. Moesten naar een andere fotograaf (5euro pp duurder) was ipv 30min van huis bíjna 2u onderweg. Op de terugweg ging het regenen en had geen plu. Metro op een seconde gemist. En nu migraine...
    Dus ja doorgekomen :)

Deel Deze Pagina