Nou meiden, de titel zegt het... Je kan als zwangere soms helemaal uit je sloffen schieten voor iets groots of kleins... soms doet het dan ook deugd om dit van je af te schrijven; Voel je vrij, klaag en zeur, niemand zal het je kwalijk nemen! Hier mag het Moet het kwijt! Vriendlief doet echt tegendraads over alles wat ik leuk vind ivm de zwangerschap... bedoel Heb nogal veel vriendinnen die ik omwille van de afstand tussen onze woonplaatsen weinig zie, dus had ik er niet beter op gevonden om de foto's van de echo's op facebook te zetten.. is gewoon erg gezellig, zij kunnen kijken en meebeleven, zo houden we contact en ze kijken ook telkens echt uit naar die foto's! (Ik heb verder geen "vreemden" in m'n vriendenlijst, dus iedereen die die foto's ziet zijn vrienden/kennissen van mij én hém!) Vraagt ie me vandaag of ik die foto's eraf wil halen, hij vind het niet kunnen en wil die dingen alleen tussen ONS houden... Vind dit zo overdreven, is maar een onschuldige echo, geen foto van ik die aan het bevallen ben, toch? Of heb ik het bij het verkeerder eind? Balen gewoon, ik genoot er gewoon van om die dingen te delen met m'n friends die ik zo weinig zie. + ben nu 14 weken ver en wil zo graag wat babyspulletjes kopen, eerste sokjes enzo, hemdjes, je weet wel! Die dingen waar je als jonge meid altijd van gedroomd hebt ze ooit te mogen kopen; MAG IK NIET. :x " het is nog veel te vroeg, je wil alles veel te snel doen, als je nu al zo'n dingen koopt ga je er later niet meer van kunnen genieten, we zouden beter wachten tot we het geslacht weten, we moeten een beetje sparen (ja hoor, en binnen 4 maand is alles 50¨% goedkoper ofzo??)..." AARRGH... Ik heb gewoon het gevoel alsof ik NIKS mag. Bedoel, hij kan me toch ook wel iets leuks gunnen? Wat maakt het nou uit welk geslacht het wordt als je sokjes gaat kopen... Pff... vind het gewoon echt niet fijn dat hij zo drempelig doet... ik wil ervan genieten maar het lukt me niet omdat ik steeds tegen zijn "het is veel te vroeg"-muur aanloop. En ik verontschuldig me NIET voor m'n gezeur! :x (ahhhhh... doet deugd joh! )
Zou het niet een soort 'angst' van hem zijn dat hij bang is dat het misschien nog verkeerd kan gaan, of dat hij nog aan de situatie moet wennen? Misschien draait hij wel bij als hij straks voor het eerst de baby gevoeld heeft en het voor hem ook veel tastbaarder voelt. Ik snap jouw gevoel ook wel hoor, het is echt niet overdreven om al wat te willen kopen of het grote nieuws met andere te willen delen. S6 ermee!
@ eliza, ik bedacht het ook net... misschien wordt het dan allemaal ineens wel té écht voor 'm. Maarja, het IS ook écht he We hadden een goede echo afgelopen vrijdag, alles tiptop in orde, het zou me zoveel plezier doen om al wat spulletjes voor de kleine te kunnen kopen... Zal er met hem eens goed over praten want dit is maar niets! Thx voor je reactie x
Handig zo een klaagmuur Hier heb ik af en toe echt het idee, dat het me partner helemaal niet zoveel boeit deze zwangerschap.. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik het zelf wel ook totaal anders ervaar als bij de eerste.. Maar ik voel het nog en bij de eerste lag hij altijd even zijn hand op me buik enz. Ik heb nu echt het idee, dat hij (ik ook wel beetje) het niet helemaal beseft dat er een 2e aankomt. Ook vind ik het jammer dat ik nu nog niet gericht kleertjes kan kopen.. Ik vind maar weinig leuke kleertjes wat voor allebei kan. Maar goed 9 april weten we zeker wat het wordt En zo niet dan wil ik het niet meer weten hahaha...
oh dames komt me allemaal bekend voor!!!! hier de paps is ook af en toe om achter het behang te plakken! verschrikkelijk! en iedere keer als we dan woorden hebben schuift hij mij de schuld in de schoenen want dat ligt aan mijn zwangerschapshormonen.. jaaaa DAAAAGGGGGG !!! ben dat beu! hij is gelukkig wel leuk over de zws bezig.. voelen of bepaalde dingen al groeien aan mij.. en hij zei van t weekend nog dat ik wat leuke positie kleding mocht gaan kopen.. (heb ik al nodig) maar soms is ie over de onbenulligste dingen zo aan het zeuren! maar dat zullen de zenuwen wel zijn denk ik.. ennnn.... mn moeder.. die is ech wel lief hoor.. maar die blijft sinds de mk maar vragen of alles goed gaat.. ze krijgt volgende week te horen dat we opnieuw zwanger zijn en dan zal ze wel nog vaker willen bellen denk ik.. maar ga haar wel zeggen dat ze dat maar niet moet doen hoor.. maar alleen nog even verzinnen hoe ik dat lief kan brengen.. en iedereen om me heen die niet dichtbij genoeg staat om het al te weten en die ook niks van de MK weten.. maar wel dat we in aug getrouwd zijn... grrrrrrrrrrrrrrr 'en ben je al zwanger' / ' ben je nou nog niet zwanger' ? dat haat ik echt! misschien zijn we wel intens verdrietig omdat het niet lukt? denkt men daar nou echt niet bij na??? nichtje van ons (6 jaar) vroeg vorige week nog.,. ' wat heb je eigenlijk met die babyspullen gedaan die je met jullie bruiloft heb gekregen?, jullie hebben toch nog geen baby' .. ik zou zelf nooit babyspullen geven op een bruiloft.. (tenzij die gene al zwanger is misschien) in dit geval was het mijn broertje en zijn (inmiddels) ex.. die weten niet beter.. was hun eerste 'hele dag bruiloft' .. zij had ook een wit jurkje aan enzo.. ach ja.. groentjes.. ma goe.. dit was het weer... lucht wel een beetje op ja..
Hm...weet je...mijn vriend heeft zijn NEE fase al gehad zoals TS en hij heeft ook al de we schuiven alles op syl af fase gehad...en ook de nou jij bent ook niet leuk de laatste tijd fase (hang je dan met je kop in de plee en een vriend die even mededeeldt dat je niet erg leuk bent. Dus waar kan ik nu over klagen....hij werkt zo lief mee de laatste tijd:x O ja ik krijg allemaal horror verhalen over de bevalling te horen en dan zeggen ze als ze klaar zijn maar laat je niet gek maken hoor. Gelukkig ben ik echt niet gek te krijgen wat dat betreft dus dat scheelt, en als je ze dat met een smile vertelt zouden ze het het liefste nog een keer vertellen. Ook vertellen ze me waar ik spullen MOET gaan kopen, dat maak ik zelf dus wel uit Sjips...ik heb weinig klachten
hier ook heel goed bedoelde maar ooh zo ergerlijke bemoeienissen van schoonouders/vrienden etc. -ik kan zelf wel bepalen hoe ik de kleine ga opvoeden -ik kan zelf wel kiezen welke spulletjes ik wil/nodig heb voor de baby -ik bepaal echt wel zelf hoeveel ik uitgeef aan ons meisje! bv.wij willen heel graag de eetstoel van peg perego. die is duur ja,en dan? wij nemen al geen relax speciaal omdat je die zo plat kan leggen... (we hebben dan wel de relaxoon van quax haha maar dat terzijde) dan hoef ik geen schoonma die zegt:maar alle,zo duur...koop er ene in de ikea!:x:x pfff ik koop wat ik wil en hoe duur ik het wil...We zijn de lijst gaan leggen en we hebben niet gekeken naar prijzen maar wel naar kwaliteit en wat we mooi vinden! en daar hoeft niemand zich mee te moeien! en dan de papa,als ik eventjes wat korter reageer:ai,zijn het weer de hormoontjes...ben je weer ambetant? ja van zo'n opmerking wordt ik bluspoeder!!! :x:x gelukkig is de papa voor de rest wel lief hoor,doet heel veel voor me. Maar al die bemoeienissen...daar wordt ik nijdig van :x:x *klaagmodus uit*
OH god wat herken ik dit goed hahaha. Dat bemoeien van anderen dat ken ik... We waren meer dan een half jaar bezig voor onze 'plakbeeb', wat alleen een beste vriendin van mij en een beste vriend van manlief wist (we moesten het toch aan iemand kwijt) oh en het forum natuurlijk lol. Maar elke keer als we dan naar mn schoonouders gingen was het 'en ben je al zwanger?? Of moeten we het een keer voor komen doen??' halloooo zeg... Manlief zn broer is al 6 jaar getrouwd en daar zeuren ze niet zo hard tegen als tegen ons.. Het werd gewoon vervelend, elke keer weer van 'als we daar naartoe gaan krijgen we dat weer op ons dak..' De avond voor de positieve test begonnen ze er weer over.. 'Nou volgens mij moeten wij het maar voor gaan doen want als we op hun moeten wachten dan zijn we nog lang geen opa en oma' Echt ik stond met mn bek vol tanden... We zijn nog geen tig jaar samen zoals mn zwager en schoonzus wel zijn.. en bij ons zeuren ze wel zo hard.. flikker op zeg.. Dag erna had ik een positieve test, 2 dagen later vertelde we het ze, schoonma sprong een gat in de lucht, schreeuwde jankte lachte alles bij elkaar.. Nu elke keer nemen ze wat mee als ze hier komen, lief bedoelt hoor maar het hoeft niet elke keer.. Van mn eigen moeder ben ik dat inmiddels wel gewend, dat doet ze al jaaaaren lol (niet speciaal babyspulletjes of iets). En mannen.. sja die snappen de zwangerschapshormonen gewoon niet altijd.. Mn man zeurt nu ook omdat we minder seks hebben dan eerst, komt gewoon omdat ik of bek af ben of kots misselijk en niet over hem heen wil kotsen *wat al een keer is gebeurd....* Ik hou hem elke keer voor dat het echt wel veranderd.. Voel me zelf ook steeds beter en fitter worden, helemaal als het zonnetje weer schijnt buiten. Oh en als ik chagerijnig ben of stil ligt het volgens manlief gelijk aan de hormonen... niet alles kan je daarop schuiven Ben wel zo vergeetachtig als een zeef... Pas geleden zette ik de koffiepads in de koelkast en de melk in het kastje.. is normaal toch? hahaha Ohhh nog een klein stukje klagen!! Zondagavond moest meneer zn huiswerk nog doen voor zn opleiding als beveiliger... Werd hij pissed dat ik hem niet hielp en alleen maar op het forum hier hing.. Sorry hoor maar het is toch zijn huiswerk, moettie er maar eerder aan beginnen.. 'Je helpt hun wel maar mij niet, wat doe je toch elke keer op dat K*T forum?!' :x:x:x Tis mijn forum ja! ga lekker je huiswerk maken, liefst volgende keer eerder dan nu... Zooooo lang verhaal hee lol. Ik ben het f kwijt hahaha heerlijk zo'n topic!!
Oh ik moet ook heel even. Gisteren heeft mijn man de hele dag vrij genomen om op de babykamer te klussen (de 2e keer al en de kamer is 2 bij 3!). Kom ik thuis, is het plafond netjes geschilderd, behang eraf maar.... AL HET BEHANG LIGT NU OP DE VLOER!!!! 3 keer raden wie dat nu op gaat ruimen. ARGH! en als ik er iets van zeg dan zeik ik teveel...
Over het forum gesproken....zondag waren we bij vrienden en besloot vriend even te vermelden dat zo'n forum zo goed was voor zwangere vrouwen. Twee weken geleden had ik echt nauwelijks buik, en toen wou ik ook mee doen in het grote buiken topic met foto Dus hij moest een foto maken, en ja toen die foto niets meer was als eh een vrouw zonder buik heb ik de camera naar hem toe gegooid en gezegd *snikkend* dat dat niet de goede foto was en dat ik er 1 met buik wou Dus dat vertelde die tegen die vrienden, ze lagen in een deuk en hij dus idd: ja ja zo'n zwangerschapsforum ook he, dus er zijn meerdere mannen die het forum als iets K*Ts zien
Pff, nou mijn vriend die vind dit forum ook al niks, elke keer als ik er op kijk en hij ziet het dan is het weer.. tsjong kijk je nou alweer op dat forum!! :S Of dan vraagt ie aan mij of ik de rekeningen wil betalen, dus dan doe ik dat, laat ik hem weten dat ik ze betaald hebt enzo. krijg ik op de kop omdat we nu weinig over houden!! PFF MANNEN! Heb de laatste tijd wel het gevoel of ik niks goed meer kan doen.. Moet ik rust nemen e.d ook van de verloskundige, krijg ik op de kop omdat ik geen huishouden heb gedaan... Doe ik een beetje huishouden dan krijg ik weer op de kop dat ik geen rust neem! Zooo, dit topic lucht wel even op hoor!
hahaha ook al zo'n man waarbij het niet vaak niet goed is wat je doet hahaah ken het zoooo goed.. Ik werk minimaal 50 uur in de week en mn man vindt dat ik dan als ik thuis kom rust moet nemen.. Maar als ik rust neem en het huishouden niet doe dan krijg ik daar weer over op mn kop en andersom.. wat willen die mannen nou van ons hahaha dat we een toverstafje hebben dat alles in orde tovert?! Soms denk ik ook dat hij zwanger is ipv ik hahaha, hij heeft alle kwaaltjes ik niet lol
hahaha, en dan zeggen ze dat zwangere vrouwen last hebben van de hormonen, nou volgens mij is dat bij de mannen net zo hahahah!
LOL dames... heb echt zitten lachen hoor klagen kan dus ook grappig zijn Wel leuk dat ik niet de enige ben die zo'n dingen eens van me af moet schrijven! Doet echt deugd he... Vroeger schreef ik een dagboekje, maar komt er niet meer van. Soit was eerder een "klaagboek", haha! Heb 'm gisteren een beetje hard aangepakt vrees ik... maar het heeft effect gehad. Geloof dat ik iets gezegd heb als; "de reden waarom ik die foto's op facebook zet en graag wat kleertjes wil gaan kopen is omdat ik, als moeder, al supertrots ben op onze hummel. OOk al is die nog maar 9cm... ik ben gewoon héél enthousiast over het leven dat wij samen gemaakt hebben. Jammer dat we dat gevoel niet kunnen delen." Nou... daar werd ie wel ff stil van En toen ik vandaag zei, "grumpie, ik hou wel nog van je hoor..." Zei hij; "ahh ga zaterdag maar lekker winkelen, doe gewoon niet té veel" (wat niet m'n gewoonte is hoor, ben geen shopgek..) Dusss... niet zoveel klachten! MAAR de schoonouders... ai ai ai. De haren komen al recht op m'n armen wanneer ze voor de zoveelste keer zeggen; "Ik wil me niet bemoeien hoor... MAAR... *ratel-ratel-ratel*" Hahah... en wij dan, "uhu... jaja.. sgoed... uhu" Jeetje... ze bedoelen het goed maar lààt ons maar gewoon doen joh, we zijn geen kinderen meer!
Ja ja jij steekt AL JULLIE geld in dit forum he, geef maar toe Wij hebben twee jaar geleden dit huis gekocht, moest helemaal opgeknapt worden, echt een grote verbouwing. Niet erg, maar wij zijn gewoon ietswat laks, dus nu is alles zo'n beetje klaar, behalve de plintjes en nog wat kleine dingen En ik kan me dus echt opvreten want stel je voor dat we zo doen bij de babykamer, dan is het een peuter voordat we de kamer af hebben Nee dat kan niet hoor. Dus daar baalde ik van, en dus stond vriendlief vanavond om negen uur op een ladder het plafonnetje in de hal te witten (ja vraag me niet wat het te maken heeft met de babykamer) Ik kwam thuis met staaltjes kleurtjes om te laten zien voor de babykamer, en toen hij even ja die en die zijn wel leuk zei en toen weer verder ging heb ik toch maar even duidelijk gemaakt dat ik me er echt serieus zorgen om maak, zo'n kind kan zomaar even een maand te vroeg komen, en dan moet de kamer wel klaar en gelucht zijn. Gelukkig is die bijna eng meelevend de laatste tijd en zei dat die het begreep en dus morgen aan de slag gaat.
Hahaha hier liggen de plintjes ook nog steeds los na een jaar. Elke keer de smoes ' ja die komen nog als we een nieuw surroundsystem hebben, anders moet ik ze er weer vanaf halen om de draden weg te werken' Tijdje geleden ging de pup er met een plint vandoor hahaha je had hem moeten horen 'dat heb je zeker afgesproken met het vrouwtje?? Het is me nu wel duidelijk dat ik de plinten vast moet maken' En dat is nog steeds niet gebeurd Gisteren was manlief boos.. omdat ik voor 100 euro 17 kledingstukken aan positiekleding had gevonden en gekocht. Hij wist niet wat positiekleding was, hij dacht dat het gewone kleding was... dus toen hij het zag nam hij zn boosheid terug en vondt hij het hartstikke leuke kleding!! Hij zei 'ja als je dat nieuw in de winkel moet kopen ben je veel meer kwijt' En dat zei ik al heel de dag... maar goed
nou, als je hier even mag klagen..... ben net wakker, maar dit is niet mijn dag, voel mij net een vaatdoek, en kijk nu al uit naar het moment dat ik vanavond weer naar bed mag!! Alle goede voornemens voor vandaag gooi ik maar overboord, rommel de dag maar om...bah bah gewoon te moe om iets te doen, herkenbaar??
Mag ik ook even klagen! Ik heb zo'n last van die klote BI :x Ik kan niet meer lekker zitten of liggen, maakt niet uit op wat voor manier.. Ik merk dat mijn humeur er daardoor ook niet beter van wordt! 8 april moet ik naar de fysio, maar voor me gevoel duurt het nog weken 's nachts slaap ik slecht, bij elke beweging wordt ik wakker van de pijn, en dan kan ik wel janken, wat ik vannacht ook lekker gedaan heb!!