pijn vagina/schaambot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik ben nu 27 weken zwanger van ons eerste kindje, dus alles is nieuw voor me:) Gisteravond begon ik met een bepaalde zithouding wat pijn in mijn vagina/schaambot te voelen. Vanmorgen had ik dit ook en voelde ik het zelfs met bepaalde bewegingen met lopen, ook in vagina/schaambot. Nou heb ik op google wat gesnuffeld en lees ik het eea over het week worden van de botten en bekkeninstabiliteit, maar zou dit het kunnen zijn??? Donderdag a.s. ga ik voor controle naar de vlos, maar ik hoop eigenlijk dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.
    X Amy.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bekkenpijn en bekkeninstabiliteit kan zulke klachten geven. Mocht je last houden, raad ik je aan om een goede fysio of Cesartherapeut te zoeken of het bhoek van cecile Röst aan te schaffen. Daar staan oefeningen en tips in om ermee om te gaan.

Ik heb er best wel wat aan gehad, ook al had ik bekkeninstabiliteit in een ernstiger vorm ( wat jou echt niet hoeft te ovrkomen hoor!) en goede begeleiding en houdingsadviezen kunnen echt enorm helpen.

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik heb ook een pijnlijke schaambot. Met het lopen, omdraaien in bed, opstaan lijkt het wel alsof de botten langs elkaar heen schuren.
    Nu ben ik hypermobiel (dus mijn botten en gewrichten zijn sowieso al soepeler dan normaal) en daardoor heb ik hier wat meer last van.
    Volgens mijn vk wordt er erg snel gezegd dat je BI hebt, maar alles wordt al weker hoe verder je bent in je zwangerschap. Als dit je gevoelige plek is slaat het ook sneller daarop.
    Ik ben wel bij een bekkenfysio geweest voor tips om minder pijn te hebben.
    ik zelf was ook bang voor BI maar verder heb ik geen klachten, iets van uitstraling oid.

Veel succes ermee en hopelijk blijft het voor jou ook hierbij, al is dit al lastig genoeg!!

4. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik heb de zelfde pijn die jij omschrijft denk ik. En bij mij is het ook BI. Best even vermelden aan je gyn of vk, zij kan je zoals de meesten hier al zeggen goede kine of fisio voorschrijven.

x

5. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    hier ook de zelfde klachten sins gister ..bij mij trekt het ook echt door na achter en vooral aan de linker kant en lopen is echt heel pijnlijk brrr maar ook zitten is vermoeiend..sins vanacht heb ik ook een doof gevoel in mijn linker bovenbeen heb zelf ook ff lopen sneuzen op google en kom idd bi en isias heel veel tegen nu heb ik helaas dat laatste al een paar jaar ..verder heb ik al een tijdje echt last van mijn benen ook al last van vocht en heb ik last van mijn linker rib (1plek ) net boven de onder rug dus ik vraag me nu ook echt af is dit nu wel bi of toch heel iets anders???
    morgen ga ik zeker ff de vk bellen en horen wat zei zeggen ..

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hier ook last van en spierpijn vanachter in men billen. Morgen ook maar eens vragen aan de gyn.
    Gelukkig loop ik al bij de kinesist voor men rug/bekken dus kunnen we er gelijk aan werken ;)
    Succes in ieder geval en er zeker niet mee blijven rondlopen! :)

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Om je gerust te stellen; als je alleen last hebt van je schaambotje zul je waarschijnlijk geen BI hebben. Rond deze tijd maak je hormonen aan waardoor alles gaat verweken en je kindje krijgt steeds minder ruimte in je buik. Je kunt dan al snel je schaambotje voelen. Maar ik zou het idd donderdag wel even bespreken bij de vk.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Had ik ook bij de 1e. De stand van je bekken wordt o.a. anders en er veranderen nog meer dingen, daaronder. Bandenpijn b.v. door de druk van de baby. De pijn en ongemak gingen na een tijdje ook weer over. Bij de 2e heb ik er geen last van, mijn bekken heeft zich blijkbaar inmiddels gevormd voor de bevalling. Je hoeft niet meteen te vrezen voor b.i., tot in zekere mate hoort het er bij.

Wat wel grappig is is dat ik sinds mijn eerste zwangerschap veel langer met mijn schoenen doe. Eerst slofte en struikelde ik meer, mijn schoenneuzen waren altijd kaal. Blijkbaar heeft die kanteling e.d. me goed gedaan ;).

9. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    hier vandaag vk gesproken bij mij idd bi ...het enige is dat je er niet heel veel aan kunt doen dan fysio en rustig aan te doen wel bewegen tot zover je kan en je lichaam het toegeeft ... bij de 1e 2 zwangerschappen ook geen last gehad althans niet in deze mate..

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik had tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook veel pijn aan het schaambot. Mij werd toen fysio bij een speciale bekken-fysiotherapeut geadviseerd. Die zei dat het wel gerelateerd was aan het bekken, maar dat het geen bi was (maar onder invloed van hormonen kwam). Ik heb toen voornamelijk oefeningen van haar gekregen (hoe te zitten en op te staan) en de tip om regelmatig op zo'n grote skippybal te zitten. Dat heeft me wel iets geholpen, maar het is wel tot aan de bevalling erg hinderlijk en pijnlijk gebleven. Ik had een kantoorbaan en dacht makkelijk tot aan 36 weken door te gaan omdat ik toch 'makkelijk en licht' werk had. Maar achteraf was juist dat lange zitten voor mij erg pijnlijk en bleek het toch een hele klus tot aan 36 weken door te werken. Ik heb de laatste weken op een kussentje gezeten en bijna alle stoelen op kantoor wel uitgeprobeerd gehad. Direct nadat mijn zoontje geboren is, was de pijn ook ineens verdwenen (zoals de fysio ook al voorspeld had). Succes en sterkte ermee!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    #11 Manuela79, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    Misschien bandenpijn? Erg vervelend maar hoort er voor veel vrouwen gewoon bij.

12. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoihoi,

Bedankt voor jullie reakties. Ben vanmorgen voor controle bij de vlos geweest en zij zei dat het ook te maken zou kunnen hebben dat de kleine in stuit heeft gelegen en met de voetjes laag zat en dat dàt de stekende vervelende pijn veroorzaakte. Moet ook zeggen dat ik er gisteren geen last van heb gehad. Ik hoop dat dit t dus geweest is en die pijn niet terugkomt:)

Deel Deze Pagina