Klaagtopic hitte

Discussie in 'De lounge' gestart door Roetje08, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Zolang het maar een paar dagen is, en geen weken, vind ik het nog goed te doen. Ventilatoren staan weer aan. Tuindeuren open en keukenraam ook, zodat er een lekker briesje door het huis trekt.
    En verder aanpassen aan de warmte door lekker veel te niksen :D

    Vorige jaar waren we precies tijdens de 2 warmste wkn in Bretagne waar het juist een heerlijke 22 graden was. Echt fantastische timing.
    Dit jaar naar Zuid-Frankrijk waar het nu iedere dag rond de 32 graden is. Dus nu kunnen we alvast een beetje eraan wennen :roflmao:
     
  2. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik kan niet tegen hitte, 25 is maximum voor mij. Ben alweer opgestaan met hoofdpijn vanmorgen. Net naar logopedie toe met mijn zoontje achterop de fiets. Gelukkig wel een E-bike. Maar ik lig nu nog even half dood op de bank.
    Niet te doen die hitte.
     
  3. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier nu 34 graden.
    Groot zwembad staat op, alle 4 de kinderen kamperen in de tuin, de tv staat de hele dag aan en er mag onbeperkt worden gecomputerd (overdag) en er wordt simpel gekookt of boterham gegeten en er is geen bedtijd.

    Ik wil wel klagen, maar naar mijn idee krijg je t daar veel warmer van :roflmao:. Dus we klagen niet en staan gewoon op standje, doen wat je wil en alles komt goed ;).

    Nu moet ik wel zeggen dat ze hier altijd wel buiten zijn en nu ook en (nog) niet vervelend zijn.
    We moeten zelfs zo nog op de fiets naar de logepedie en er komen 2 vriendjes nog zwemmen.
     
    NiVa0230, Lesliefje en Zweden vinden dit leuk.
  4. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Gaat prima hier! Vanmorgen lekker de buitenboel gelapt en wat babywasjes gedraaid.
    Straks ff boodschappen doen, met kat naar dierenarts (dat ik de auto in moet met dat diertje vind ik niet zo tof, oké), stofzuigen, dweilen en tussendoor ff rusten want ik heb wel dikke voeten.

    Maar ik woon dan ook aan de kust. Dat scheelt een graad of 5 dacht ik. Het is buiten nu 28 graden en binnen 24. :thumup:
     
  5. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ach, ik vind het wel lekker. Lekker beetje aanmodderen met zwembadje, niet teveel doen. Op werk is er airco. Binnen nu 24,5 graad.
     
  6. moielle

    moielle Fanatiek lid

    7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kan prima tegen de hitte, maar niet in combinatie met de oudste :|
    Die is al van het zeuren en zaniken. En met een verandering in weer zoals nu, is het nog erger klagen, zuchten, steunen o_O

    MN jongste kan trouwens echt niet tegen de hitte. Zo sneu. Ze kan haar warmte gewoon niet kwijt. Veel huilen, warmte uitslag. Echt zielig.

    De middelste is echt een zonnestraaltje. Die kan er prima tegen en blijft lief en vrolijk. Wel moe.

    We gaan zo naar Dolfinarium. Lekker afkoelen bij het strandje daar achterin. Ijsje eten.

    Morgen misschien weer.
    Anders hier in de tuin in het zwembad.

    En donderdag zijn de twee jongste op de opvang. En m'n man en de oudste gingen samen de hort op zodat ik kan inpakken voor de vakantie.
    We vertrekken vrijdag. Blij dat het dan niet zo achterlijk warm is. We hebben prima airco, maar met deze hitte pffff

    We zitten nu trouwens ook binnen. Alles dicht. Gordijnen gesloten. Prima uit te houden. Meiden zitten op de tablet.
    Jongste slaapt.

    Succes aan iedereen met deze hitte.
    Pas op elkaar en op jezelf :thumup:
     
  7. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik moet eigenlijk starten met inpakken voor de vakantie.... maar het is me veel te warm eigenlijk.
    Ben bezig met de laatste wasjes draaien voor de vakantie en verder niks. Ik heb me in de slaapkamer opgesloten, met de airco aan :D
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier vanmorgen ff Toverland gehad. Lekker met water wat dingen gedaan. Hebben abonnement. Nu lekker thuis rustig aan.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vind alles boven de 30 in zwangere toestand ook niet fijn. Laat staan 40. Maar het is zoals het is en het (werkende) leven gaat gewoon door.
    Op kantoor is het lekker koel en we gaan rond 7.30 de deur uit. Dat is dus te doen. Einde dag tussen 17 en 19 wordt het vaak vies benauwd. Gelukkig doet een douche wonderen en thuis gaat lekker de ventilator aan.
    Gewoon je leefritme thuis een beetje aanpassen. Maak je niet te druk, doe niet te moeilijk met eten, kijk niet al te nauw als de ander chagrijnig of moe is en accepteer dat het gewoon heet is. Oh en drink genoeg. Het gaat weer over. Overdag hier gaat het zonnescherm uit en alle rolluiken dicht.
     
  10. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hier vind ik het normaal heerlijk, maar heb er nu ook niet zoveel mee. Gelukkig lig ik nu heerlijk te dobberen in zwembad in eigen achtertuin. Dan is het best te doen :D
     
  11. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zie een beetje op tegen het einde van de week, als ik met 36 graden de hele dag een bruiloft moet fotograferen. De rest van de week overleven we wel, we gaan het gewoon heeeeeeel rustig aan doen thuis en een extra waterijsje eten!
     
  12. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Off topic maar hoe druk is het nu in Toverland nu iedereen vakantie heeft?
    Was vorige week lekker rustig, allee geen lange wachtrijen dus ik wil nog eens gaan. :)
     
  13. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Wat ook goed helpt is om voordat je gaat slapen een warme douche nemen. Dit helpt echt heel goed. Heb dan echt het idee dat het wat frisser is geworden in huis.
     
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb de vriezer volgestopt met waterijs, dat mogen ze van mij blijven eten. Doen ze trouwens niet, maar ik vind het zelf wel héérlijk :) Vanmorgen wilden ze graag hun rapport centjes uitgeven bij de Action. Dus lekker op tijd geweest. Daarna nog naar AH gefietst en later bleek het luchtbed van Action lek, dus die ook nog gelijk terug gebracht. En nu lekker binnen met de ventilator aan. ik heb gezorgd dat ik alle boodschappen voor 3 dagen in huis heb en kom de deur niet meer uit tot het wat koeler word :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Mijn vriend komt net thuis van z'n werk en zegt dat ik niet moet klagen. Weet ook wel dat het weer van voorbijgaande aard is, maar in de tussentijd wil ik ergens kunnen klagen als ik dat wil :) ik heb trouwens niets van alle dingen die jij opnoemt (enkel een douche, maar die kunnen we niet gebruiken wegens een lek).
    En ik maak me niet druk hoor, heb dekentjes voor de ramen gehangen die geen gordijnen hebben, tv staat al de hele dag op voor E. als ze dat wil, ik wacht op de bezorger die een watertafel komt brengen voor E., morgen en overmorgen kook ik niet, en straks ga ik misschien nog naar de winkel in de auto met airco :thumup:
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Vanmorgen was het er gezellig druk. Maar natuurlijk ook best warm. Stonden niet echt rijen denk max half uurtje, ook water attracties. Op woensdag en zaterdagen hebben ze nu midzomeravonden dus zal wel drukker zijn.
     
    Fantykoekie vindt dit leuk.
  17. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Wij zitten op Kreta en hier is het 30 graden. Zeewindje er bij.. heerlijk!
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik zeg niet dat je nergens mag klagen. Ik kijk er ook enorm tegenop om om 17u in een auto die de hele dag in de zon staat te rijden, ruim een uur in de spits. Intussen kapot te gaan van de maagzuur en de hitte erbij helpt niet echt. Maar je kunt er gewoon niks tegen doen behalve verkoeling zoeken. Lijkt me erg lastig. Een niet werkende douche... bad opzetten?
     
  19. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Wij waren er vorige week op de eerste midzomeravond. Dit wisten we niet op voorhand, zoon wou blijven tot het einde en het was hem nog goed gelukt ook. :D
    Toen waren de wachtrijen 5 minuten ofzo buiten 1 a 2 attracties langer.
    Hij mocht wel nog niet overal in maar wel in het meeste.
     
  20. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Aan de kust is t best te doen. Wij zijn vanochtend lekker naar Kijkduin geweest. Kinder liggen nu te slapen (gebeurt nooit ;) )
    In huis hangen heeft geen zin. Worden ze vervelend van. Wel een water tafel besteld. Die kan elk moment komen.
     
    Waxinelichtjes en kly073 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina