Extreem bloedverlies, wat is er aan doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf21, 26 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    Ik ben altijd al redelijk hevig ongesteld geweest:
    Ik kon ongeveer 2 uur met de grootste tampon. Toen ben ik overgestapt op (de grootste) menstruatiecup en dat was een verademing, want daar kon ik 8 uur mee. Dus in mijn geval is de menstruatiecup gelijk aan 4 grote tampons.

    Na de geboorte van mijn zoon werd de menstruatie veel minder, heerlijk!

    Maar nu, sinds mijn dochter... Heel extreem! Ik kan maar 1 a 2 uur met m'n menstruatiecup! Dat is gelijk aan 4 grote tampons binnen 2 uur!
    Ik heb de eerste hevige dagen gelukkig steeds thuis gehad, want ik lek continu door.

    Ik wil heel graag een Novasure behandeling, maar daar wordt de kans op zwangerschap kleiner van (en we hebben een lange weg afgelegd in de mmm). Nu denk ik zelf dat ons gezin compleet is, maar dat vind ik nu te vroeg om definitief te beslissen.

    Ik wil graag een behandeling zonder hormonen (dus geen pil of hormoonspiraal). Weet iemand of dat er is?
     
    Lamode vindt dit leuk.
  2. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.113
    201
    63
    Heel herkenbaar, om die redenen ben ik weer aan de pil gegaan. Zou het ook niet door het warme weer kunnen komen?
     
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.210
    745
    113
    home sweet home
    Lees dat je geen hormonen wil, mocht je van gedachte veranderen kan je ook denken aan een nuvaring. Mijn menstruatie is er veel minder van geworden. Dit is geen doen voor je!
     
  4. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    @juf21 Ik ben 2 maanden geleden naar de huisarts geweest, omdat ik het zat was het vele bloeden. Ik heb continu last van bloedarmoede hierdoor ...ik ga er vanuit jij ook met zulke hoeveelheden bloed?

    De huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn. Ik had hier vorige week een afspraak mee. Ik heb eerst een inwendige echo gekregen om te kijken of er niks inwendigs mijn hevige bloedingen veroorzaakt (dit was niet het geval). En aangezien ik het al sinds kleins af aan al heb was de kans klein dat het door iets inwendigs kwam.
    Omdat ik heel slecht reageer op hormonen waren er 3 opties;
    - Novasure behandeling (wat ze niet adviseerde gezien mijn leeftijd en dat we eventueel ooit misschien nog een kindje willen). En de novasure is geen anticonceptie, dus daarnaast moeten we alsnog bescherming hebben.
    - Kyleena spiraal, hier zit minder hormonen in de dan de Mirena.
    - Vitamine K pillen. Tijdens de eerste 3 dagen van mijn menstruatie moet ik er 2 in de ochtend, 2 middag en 2 avond innemen en dan wordt mijn bloeding gehalveerd. Ik ben er gister mee begonnen ivm mijn menstruatie en ik ben echt tevreden. Vanochtend voor het eerst wakker geworden zonder dat ik wakker werd in een plas bloed!!!!
     
  5. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Nee, dit is al zo sinds de eerste menstruatie een paar maanden geleden.
     
  6. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Nee het is zeker geen doen. Ik ben bang voor de keer die gaat komen waarbij ik een afspraak heb of moet werken op die dagen. :(
     
  7. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Dat klinkt als mijn verhaal.
    Ik zou graag de vitamine K willen proberen.
    Kan ik dat gewoon kopen bij de drogist? (druk met vakantie voorbereiding en m'n eerste hevige dag is nu, dus als ik er snel zonder dokter aan kan komen is het fijn ;))
    Is het K1, K2, K3?
    Wat is de hoeveelheid vitamine k in zo'n pilletje (staat op het etiket, volgens mij uitdrukt in iu)?
    Misschien kun je even een foto van het potje en je etiket plaatsen, dan heb je alle vragen in 1x beantwoord. :)
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier helaas hetzelfde probleem. Heb er destijds ook een topic over geopend. Ik slik nu ijzertabletten vanwege het hevige bloedverlies. Ik heb ook Novasure overwogen maar je mag daarna niet meer zwanger raken hoor.
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou wel oppassen met vitamine K aangezien dat vrij serieus op de bloedstolling werkt, kan me voorstellen dat dat niet zonder risico’s is.
    Ik ken verder zonder hormonen niets wat hiervoor zou werken. Maar met een hormoonspiraal ben ik (na eerst wat onrustige maanden) nu nooit meer ongesteld, heerlijk!
     
    juf21 vindt dit leuk.
  10. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Nee ik weet het. Daarom zoek ik ook iets tijdelijks. Wat mij betreft is ons gezin hartstikke compleet. Manlief vindt nog van niet. Dus zodra de beslissing is genomen dat het goed is zo, is het eerste wat ik ga regelen die novasure behandeling. :)
     
  11. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Ik snap dat je het wilt proberen, vooral nu met vakantie voorbereiding. Maar ik denk niet dat dit vrij te verkrijgen is.
    Het heet Tranexaminezuur Tillomed 500MG.

    Ik heb wel onderzoeken gehad alvorens ik dit mocht gebruiken, om een embolie uit te sluiten.
    Maar als ik jou was zou ik na je vakantie een afspraak vragen bij de gyn.
     
    juf21 vindt dit leuk.
  12. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik gebruik op advies van de gynaecoloog naproxen op de eerste dagen vd menstruatie.
    Dit verdunt het bloed waardoor er minder stolsels zijn en menstruatie minder hevig.

    Ik gebruik dit sinds 2 maanden en tot nu toe heeft het effect.
    Novasure is bij mij niet mogelijk vanwege een vleesboom.
     
    Lamode en juf21 vinden dit leuk.
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Maar weet dat de novasure niet bij iedereen werkt (uiteraard bij de meeste wel) ;).
    Hier heeft hij niet gewerkt en heb ik de keuze gekregen om mijn baarmoeder te laten verwijderen.
    Dit is dan ook gebeurd 4 maanden na de novasure ;).

    30 dec begon mijn laatste ongi, eind januari baarmoeder eruit en sindsdien geen ongi bloedingen meer gehad. Wat een verademing!
     
    juf21 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina