*Klaagtopic* Ik ben het zoooo zat!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poppedopje, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.669
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier een hele rustige nacht gehad haha.
    Hier heeft niets meer gerommeld.
    Wordt je toch ook simpel van.
    Ik heb wel heerlijk geslapen.
    Het was zo lekker afgekoeld dat ik onder een dekbed ben gekropen,heerlijk!!.
    Hier wordt het gewoon 40 weken of ik ga overtijd lopen.Ik heb me er ondertussen maar in berust.
    Je doet er toch niets aan.
    Alleen moet en zal ik wel bevallen voor 8 september want dan moet Anouk afzwemmen.Het zou toch van de zotte zijn als de baby er dan nog niet is en dat het dan op die dag zou beginnen en mijn man er dan niet bij kan zijn omdat die mee moet naar afzwemmen.
    Lijkt me toch wel heel raar als het zover moet komen.Ik ga er maar niet vanuit.
    Ik ga nu de kinderen naar school brengen en zal ik wel weer allerlei opmerkingen krijgen.
    Allemaal goedbedoeld en er wordt heel erg meegeleefd door iedereen.

Tot later,

Gr.

2. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Dit is frustrerend! Vannacht om 4.00 uur wakker geworden met weeen (sorry, kan geen trema maken op dit toetsenbord), tot 6.30 uur wakker gelegen. Eerst kwamen ze om de 10-15 minuten, op het laatst rond de 6-7 minuten. Om 6.30 uur in slaap gevallen - hoe is het mogelijk - en sinds ik om 7.00 uur weer wakker werd nog maar 3 of 4 weeen. Warme douche heeft niet geholpen. Zit nu in mijn joggingbroek te wachten of er nog wat gebeurt. Buik voelt wel erg strak en er rommelt van alles, dus wie weet.... ;) Mijn darmen kunnen het gerommel niet (meer) veroorzaken, die heb ik vannacht al leeggemaakt.

Getsie, hoe ga ik deze dag nou weer doorkomen? :(

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Son1980: Wow dat is nog eens prettig nieuws! Ik ben benieuwd!

Nou meiden hier gisteren ook veel gerommel ( weer ) maar het zette weer niet door....! Anouk ik heb mij er ook bij neergelegd hoor dat overtijd lopen ;)

Mijn eerste dochter ja mensen 10 jaar geleden mocht dat nog!!! Is gehaald nadat ik de 43 weken vol heb uitgelopen!!!!! En mijn 2e dochter 4 jaar geleden is uit eindelijk gekomen met 41+5 weken.
    Dus ik kan nog even ben ik bang.. :D

Wij hebben vandaag om half 12 een afspraak bij de vk ik ga even vragen of ze wil kijken wat de stand van zaken is daar beneden...

Fijne dag meiden!

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Lien81: Wat teleurstellend! Ik zeg lopen bewegen hahahha! Succes meis!

5. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik zit inmiddels op 39w4d en ben het zooooo zat... Gisteren nog bij de vk geweest, geen bijzonderheden. Kindje is goed ingedaald, dus het enige advies is afwachten, pfff....

Af en toe rommelt het wat, maar het lijkt nog niet door te zetten. Ik heb zo geen zin om over m'n uitgerekende datum heen te gaan.

Verder begin ik 'm een beetje te knijpen voor m'n schoonmoeders verjaardag, de 31e. Ten eerste wil ik niet op haar verjaardag bevallen en ten tweede wil ik daar niet zitten, 5 dagen overtijd...

Lekker zeg, even klagen! :)

Succes allemaal met weer een nieuwe dag om door te komen!

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou.. manlief en ik bijna ruzie omdat ik zo chagerijnig ben.
    Toen ie net vertrok naar zijn werk barstte ik in huilen uit.
    Ben echt in staat om de vk te bellen of ik niet vandaag mag komen ipv morgen maar ja dat is ook lekkere onzin natuurlijk.
    Mijn dochter zei vanmorgen: nou ik hoef ECHT niet zwanger te worden later dus he.
    Die had ookal gezien dat ik me ellendig voelde.
    IK BEN NU OFFICIEEL OP!

7. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @sunny welkom, het einde is in zicht!

Hier de hele ochtend alweer regelmatigr harde buiken, zit nu op 35 weken dus een bevalling nu zou niet helemaal de bedoeling zijn :(
    Tot de middag aankijken en als het regelmatig aan blijft houden toch maar eens richting gyn..

8. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    ach meiden...tvalt niet mee heh...dikke knuf voor iedereen!!! en lekker blijven klagen hier!!! wat een heerlijk topic!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.669
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @lien81:bij mijn tweede zwangerschap had ik ook veel valse weeen.Ik vond het toen ook zo frustrerend dat het maar niet door wilde zetten temeer omdat de 1ste al met 35 weken werd geboren en onze dochter gewoon bleef zitten tot 40 weken pfff. Er zit ieder geval wel beweging in moet je maar denken.Zoek voor vandaag lekker wat afleiding dat werkt bij mij echt het beste moet ik zeggen.

@Vivianbraak:43 weken vind ik echt absurd en 10 jaar geleden is nog niet eens zo heel lang geleden.Onze oudste wordt in december alweer 9 jaar.
    Ik vind 42 weken ook veel te lang moet ik zeggen.Een zwangerschap is 9 mnd en dat is toch echt 40 weken.Ik denk dat Nederland wat dat aangaat heel erg achterloopt in de verloskunde want in andere landen grijpen ze veel eerder in.Misschien soms iets te snel maar Nederland staat wel bekend mbt het aanmodderen rondom zwangerschap en geboorte.
    Ik vind tot 41 weken lopen nog wel aanvaardbaar maar daarna vind ik dat het medisch wordt en niet meer verantwoord.Ik hoop dat ik niet tot de 41 weken ga lopen maar ik vermoed van niet.Volgende week woensdag wordt ik sowieso gestript dus misschien dat het dan weleens heel snel kan gaan.

Jij ook veel succes!!.

@Sunny79:Jij ook veel succes want wachten duurt zo lang.Gewoon lekker bezig blijven.

@Jamietje:probeer wel positief te blijven meid want die baby komt echt wel een keertje.Ik weet precies hoe je je voelt want we zijn even ver en ik baal er ook van. Maar ik weet wel dat hoe harder ik aan het balen ben dat die baby daardoor echt niet gaat komen en ik er uiteindelijk alleen maar mezelf mee hebt.Mijn man en ik maken er maar grapjes over onderling om het een beetje luchtig te houden.
    Probeer vandaag wat leuks te plannen voor jezelf dat breekt de dag tenminste een beetje.

Sterkte meid!!
    Misschien bevallen we straks nog wel op dezelfde dag.

Hier zijn de kids lekker naar school.Vandaag overblijf en BSO dus ik heb een hele dag voor mezelf.Zo direct even de ontbijtboel opruimen en stofzuigen en dan even een beetje winkelen en boodschappen doen.Ik heb nog een spannend boek liggen van de bieb en die wil ik vandaag ook nog proberen uit te lezen.
    Het is wel bijzonder dat ik gisteren echt van die menstruatiekrampen had en nu gewoon helemaal niets meer.De baby voel ik nog goed moet ik zeggen.Ik ga vandaag wel een beetje rustig aandoen met schoonmaken ed want gisteren was ik echt te veel bezig geweest.Is vlgns mij toch ook niet helemaal de bedoeling lijkt mij.Het weer ziet er heerlijk uit vandaag.Lekker afgekoeld ieder geval maar nog wel lekker om zonder jas naar buiten te kunnen gaan.

Iedereen weer veel succes vandaag,

Gr.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.669
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Mymie:houdt die kleine nog even binnen,

Sterkte meid!!.

11. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @Anouk jaa, ben heel hard mijn best aan het doen.. Hoe is bij jou de geboorte & kraamtijd met een bevalling v 35 weken verlopen? Maak me toch wel een klein beetje zorgen :(

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.669
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Meerie:wat balen dat het strippen niet heeft geholpen.
    Een vriendin van mij liep indertijd ook overtijd en de 1ste keer strippen haalde niets uit maar na de tweede keer strippen ging het in een sneltreinvaart dus het kan echt nog wel.

Sterkte!!.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.669
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Mymie;onze zoon is geboren met 35 weken en 4 dgn en helemaal onverwachts.Ik had een "normale"zwangerschap maar toen ik er later op terugkeek had ik wel altijd veel harde buiken maar ik dacht dat dat normaal was.Op een gegeven moment gingen we 's avonds slapen en toen we een kwartiertje lagen braken in ene keer mijn vliezen volledig.Het was echt dweilen met de kraan open want alles liep eruit.Toen de VK gebeld en die kwam snel en ik werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis.Toen ik een uurtje later in het ziekenhuis kwam begonnen ik al weeenactiviteit te krijgen.Echt zo'n zwaar menstruatiegevoel en toen ging alles heel snel.Om 12 uur 's avonds waren mijn vliezen gebroken en 12 uur later was die al geboren.De geboorte was wel moeizaam want achteraf bleek die in kruinligging te liggen en kon er dus niet uit.Met een flinke knip is die toen met spoed geboren omdat die het benauwd begon te krijgen want anders was het een spoed keizersnede geworden.Hij heeft toen 1 dagje in de couveuse gelegen en toen mocht die eruit maar moest die wel in een speciaal bedje omdat die zichzelf niet warm kon houden en kreeg ook sonde voeding omdat die te zwak was om zelf goed te drinken.Zijn ademhaling ed werd via een monitor in de gaten gehouden en op het moment dat die daar 24 uur aan kon liggen zonder alarm mocht die eraf.Hij is op 19 december geboren en 30 december mocht die mee naar huis.Dat was wel even flink wennen.Hij was trouwens ruim 5 pond bij de geboorte dus heel netjes voor die zwangerschapsduur.Thuisgekomen was het wel even aantobben omdat we ook geen kraamzorg meer kregen maar achteraf hadden we daar gewoon recht op gehad maar wisten wij veel op dat moment.De 1ste avond was zijn lichaamstemp alweer veel te laag en toen hebben we hem met wieg en al in de woonkamer bij de verwarming gezet met 2 kruiken en toen ging het gelukkig de goede kant op.Ik heb toen goede begeleiding via het CB gehad en uiteindelijk ging het allemaal goed lopen en was het gewoon een heerlijke baby.Hij was wel met alles iets laten,Zoals praten,lopen en zindelijkheid maar ik denk dat dat meer een stukje karakter was.Nu is die bijna 9 jaar en het is een grote knul die lekker sportief is en het harstikke goed doet op school dus hij heeft er niets aan overgehouden.

Dus meid dat komt echt helemaal goed.Het zou natuurlijk het beste zijn als het nog even blijft zitten maar als het komt dan komt het en deze termijn is gewoon goed te doen.Je zou dan ook evt bevallen in de zomer en zit je ook niet zo met die temperatuur ed want toen met onze zoon was het een hele koude winter en in huis was het moeilijk om het zo warm te krijgen als dat het op de couveuse afd was.
    Laat je goed voorlichten en let erop dat wanneer je mocht gaan bevallen en jullie gaan nadat alles goed gaat naar huis dat je wel degelijk recht heb op verlate kraamzorg.Het is gewoon heel jammer dat wij dat toen niet hebben gekregen want dat had een heleboel stress minder geweest.

Heel veel sterkte!!

14. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Meiden, ik moest net naar de wc voor 'de grote boodschap' en toen bij het afvegen zag ik ineens bloed. En zat dus bloed op papier en slijm. Meerdere keren met afvegen. Zou dit mijn slijmprop zijn of is het nog van gister van het strippen????

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    kan beide

16. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Heee lieve meiden, hier was ik ook weer ff. Heb niet zo heeel denderend geslapen. Vandaag rustig aan, manlief is met de hond naar t bos, kan de hond effe lekker uitrazen :).

Hopelijk zet het bij jullie een keer door! Dat gerommel is ook niks.

17. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Anouk dankjewel voor je verhaal, weer een beetje een opluchting ^^ ik ben al sinds week 23 aant aanrommelen met weeen en harde buiken dus ben allang blij dat ik het zover gehaald heb!
    Ga toch proberen het nog even uit te zingen!

@Meerie zou de vk ff bellen, wel superspannend!!

18. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Ja nou Vk zei gister dat ik na het strippen bloed met wat stolsels kan verliezen.
    En bij een slijmprop verlies je ook bloed en of oud bloed met slijm. Dus hoort er allemaal bij. Zo lang het niet meer als een mentruatie is.
    Dus ik hou het gewoon goed in de gaten.
    Net op wc weer propje slijm verloren met beetje oud bloed eromheen.
    Zo komt schoonmoeder een bakkie doen, ik zeg maar niks anders word ze helemaal hyper haha.
    En vanmiddag denk ff tukkie, heb goed geslapen vannacht maar ben zoooooooooooo moe ineens weer:S

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.280
    16.669
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Meerie:spannend zeg!!
    Het bloedverlies zou ook nog kunnen komen van de ontlasting.
    Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen haha.
    Ik hoop zo voor je dat het door gaat zetten.
    Ik ga heel hard voor je duimen.

Nu even snel de woonkamer stofzuigen en dan even naar het winkelcentrum en lekker bij de Le Place een broodje eten met een groot glas verse jus de orange,Heb er nu al zin in haha.
    Ik moet mezelf maar een beetje verwennen.

Tot later.

20. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Spannend hoor Meerie!

Goedzo Ingrid je moet lief zijn voor jezelf! Geniet van je broodje en verse jus! xx

Deel Deze Pagina