En auw! De baby leek net links tegen mn ribben te duwen met een voet ofzo, daarna voelde het als kramp en kroop naar achter en zo naar mn linker schouderblad. Nu voel ik me weer normaal. Nou ja, zoals altijd haha.
mams hoop voor je dat het toch heeft doorgezet en dat je je baby al in je armen hebt anders hoop ik ddat deze snel gaat komen. hier zo druk met de verhuizing dat ik er moe van ben zometeen zit ik in het nieuwe huis en kan ik geen boe of bah meer zeggen. al lijk ik niks te doen wat doe je dan nog veel te veel. had al geen energie meer door de hg maar nu heb ik het helemaal niet meer. man heeft denk ook geen energie meer dus wil voor hem ook nog even door zetten. hoop over 2 weken wat meer rust te hebben en dan een week later te bevallen hahahah want dat zwanger zijn was ik allang zat.
Nu de datum steeds dichterbij komt begin ik toch wel op te zien tegen de bevalling. De eerste bevalling duurde heel lang. Elf dagen overtijd pas bevallen. Drie dagen voorweeen en dan heftige rugweeen. Na een uur persen nog geen kindje ... tot slot vacuumpomp erop ... bleek het een sterrenkijkertje te zijn. Dus ik ga nu van al het slechte uit ... misschien valt het dan toch wel mee. En de verloskunidge maar denken dat ik een no nonsense moeder ben ... ze moest eens weten
AAARGH de hele avond en halve nacht weeen gehad. Die stevig doorzetten. Ook onder de douche...En kwam soms nog geen minuut na het wegzakken van de vorige..En toch zit ik hier nog steeds. Babyloos. Zo mn zoontje naar school brengen en maar weer zien wat de dag brengt.
Dit lijkt me een mooi moment om mijn klaagverhaal eens op te schrijven... (lees: kijk naar de tijd waarop ik dit schrijf.. ) Van week 8 t/m week 14 ben ik de heks van noord europa geweest met name tegen mijn vriend, het is geen geintje.. ik was werkelijk waar ronduit een super bitch. Ik denk dat rond de 9 weken mijn rusteloze benen zijn begonnen, ook een leuk kwaaltje waar ik zelf meer last van had ehmm.. heb! Want het wordt steeds erger. Zo rond de 20 weken ben ik vocht gaan vasthouden, mijn handen deden al vrij snel pijn (chronisch en nog steeds) en mijn benen werden mammoetbenen. Oh ja, ik ben gestopt met roken toen ik de positieve test in handen had (JEEJJJ!!) maar dat heeft wel tot een behoorlijk gewichtstoename gezorgd naast het vocht vasthouden. Ben dus helemaal mammoet nu. Om nog even tussendoor te benoemen, er is geen klacht verdwenen. Ze stapelen elkaar op. Zo rond de 23 weken ging ik al slechter slapen doordat ik vaak naar het toilet moest, ik ben nu dan ook een soort van kapot. Rond de 29 weken kreeg ik een veel te hoge bloeddruk nadat ik besloot te stoppen met werken is die gelukkig weer gedaald. Nu slaap ik eigenlijk niet meer dan max 2u achter elkaar en ben dan weer wakker. Ben sinds een week of 3 ook vaak erg benauwd, Word er soms wakker van. Mijn handen doen me zo`n pijn en ik merk dat mijn hele lijf zeer gaat doen. Benen, billen, menstruatiepijn enz.. Daarnaast hadden we nog andere dingen: bij de 20 weken echo zei men dat de placenta wel eens voor de baarmoedermond kon liggen, dat werd met 28 weken bevestigd door dezelfde man en met 30 weken ontkracht door de gyn. Ik heb een second opinion gevraagd en ook die gyn zegt, zit er bij lange na niet (meer) voor. Ik wil zo graag natuurlijk bevallen dus dit hield me wel bezig. Ik heb de ziekte van Crohn en bloedde 2 weken geleden enorm uit mijn darmen, ik in de stress omdat ik dacht dat de ziekte weer opvlamde. (Moet vrij pittige medicijnen gebruiken via een infuus en heb ervoor gekozen dat niet te doen tijdens de zwangerschap maar dat is dus wel erg spannend..) Mijn vriend en ik naar het ziekenhuis, scopie zonder verdoving en het waren slechts wondjes in mijn endeldarm. Goed nieuws natuurlijk maar wel weer stress. Vervolgens hadden we vorige week de groeiecho zegt de gyn dat haar hoofdje een week achterloopt en beentjes dik 2 weken voor en dat is nog niet zo erg omdat die metingen maar momentopname`s zijn maar... er is een matige hoeveelheid vruchtwater te zien! Dus... met 2 weken terugkomen. Er is altijd wel iets!! En dat loopt god zij dank ook altijd goed af maar er is altijd iets! Los van het feit dat ik zo blij ben met ons wonder en ik geniet van de bewegingen in mij en de echo`s vind ik zwanger zijn ronduit verschrikkelijk. Zo... dat is eruit.. Ik wil m`n lijf weer voor mezelf.
Haha, lief Jamietje! Thanx! Maar ik heb wel even voluit geklaagd heh.. omdat dat hier mag. Ik ben aan het aftellen maar de moed nog niet kwijt!
Hehe ... blij dat het weekend voorbij is. Vrijdagavond en de nacht geen leven gevoeld. Dus zaterdagochtend naar de verloskundige geweest. Doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG ... gelukkig alles goed!! En ja hoor, zaterdagavond was ze weer aan het disco-dansen. Voor de zekerheid wel even zondag nog een keer aan de CTG en ook die zag er weer netjes uit. BEn dus weer helemaal gerust gesteld. Op naar de laatste loodjes ....
@Petrea: hele dikke digiknuf voor jou! Soms suckt het gewoon! (en lekker he? ff spuien!) @Mariska: Gelukkig is alles goed. Hier een beeb dat dat met een soort regelmaat doet. 4 dagen zoveel bewegen dat ik er misselijk van word en dan 2 dagen minimaal. Je bent al bijna zover joh! Nog maar 2 weekjes (ervan uit gaand dat je kleintje vast niet overtijd gaat ) @Hier: Vandaag dus wat minimale beweging en hoewel ik dus weet dat dat meestal zo is, zit me dat toch een beetje dwars. Flinke druk op de onderkant erbij. Zou ie dan toch aan het indalen zijn? Morgen naar de gyn... btw, hier ook iemand last van oude striae die weer opengaat? Auw!
Dames heb hier ook flink geklaagd weken lang!!! En nu heb ik een prachtige dochter en wil ik zsm weer zwanger worden. Succes alle zwangeren
Kan me voorstellen dat je alle ellende vergeet zodra de kleine er is maar zit er nu nog teveel middenin.. Ja, bedankt BK!! Is toch lekkerder in een topic als deze om even te zeiken! Succes Mariska!
Whahahahahahahahaha !!! Zou het ?! Zullen we met zijn alle weer snel zwanger worden en lekker weer Steen en been klagen
@son; gefeliciteerd! En snel zwanger worden alleen al voor het klagen haha. Tis hier ook zo gezellig!