te hoge bloeddruk, medicijnen en gewicht kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door naampje, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    hoi hoi!

vroeg me af hoe zwaar / groot jullie kindje was bij de geboorte en met hoeveel weken je bent bevallen... met dat je dus een te hoge bloeddruk had en medicijnen daarvoor kreeg?

bij mij is dat nl het geval en vroeg me af of daar nog veel verschil in zit, aangezien de gyn. me uitlegde dat als ik niet aan de medicijnen ging het kindje te weinig voedingstoffen zou krijgen..

liefs naampje

2. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    niemand?

3. frummel1987

3 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

4. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    bedankt voor je reactie!

Ik slik indd ook aldomet, sinds 26 weken... en bij mij is geen schatting gedaan.. vandaar dat ik ook benieuwd ben... bloeddruk is bij mij ook stabiel hiermee..
    ben nu zelf 38 weken zwanger...

wel een kleintje indd! Maar wie weet blijft hij/zij nog even lekker zitten en groeien!

5. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Tijdens mijn eerste zwangerschap (1998) had ik een te hoge bloeddruk waarvan de onderdruk opliep tot 120. Ik ben vanaf 33 weken opgenomen geweest en met 38 weken bevallen. Nooit medicijnen voor die bloeddruk gehad, maar ik had al begrepen dat het beleid tegenwoordig wel anders is.
    Maar mijn dochter was toch 3020 gr. bij haar geboorte met 38 weken en was helemaal gezond. Het kan dus allemaal best meevallen, ondanks zo'n vreselijk hoge bloeddruk.

Sterkte!

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook aldomet gehad, ingeleid met 39 weken omdat bloeddruk maar bleef stijgen.
    Kindje woog 4300 gram, dus ben heel blij dat ze m niet nog 3 weken hadden laten zitten :)

7. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik kreeg medicijnen vanaf 32 weken en ik ben met 39 weken ingeleid......M'n meisje was 3820gram en 54cm:D.

Dus de kleine is goed blijven groeien.....heb wel 2 keer een groeiecho gehad omdat het kan zijn dat je kindje minder goed groeit doordat je hoge bloeddruk heb. Mijn bloeddruk is door de medicijnen al die tijd stabiel gebleven, ben ingeleid omdat ze me niet door wilde laten lopen omdat je bloeddruk de laatste weken weer kan stijgen

8. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Hallo,

Ook ik had een te hoge bloeddruk. Vanaf 33 weken aldomet. Ben uiteindelijk met 39.3 weken bevallen van een wonderschone dochter.
    Ze woog 3850 gram.Ik ben nu weer zwanger ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan met mijn bloeddruk. Heeft iemand van jullie toevallig een zoutloos dieet geprobeerd?
    groetjes

9. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Hier, dat was in 1998 nog het beleid in het ziekenhuis. Vijf weken volledig zoutloos dus. Ik verloor wel liters vocht daardoor, dat was wel positief, maar het deed weinig voor de bloeddruk hoor!

10. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij 30 weken opgenomen met een bd van 160/200. Ik kreeg aldomed, maar ben uiteindelijk toch bevallen met 33.5 weken. Mijn dochter was 1820 gram en 42 cm. Erg klein en licht dus.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb bij de 2e zwangerschap aldomet gehad vanaf 15 weken geloof ik, en mijn dochter is geboren met 38.5weken en 2600gram (te klein dus).

Mijn oudste is na Pre-Eclampsie HELLP geboren met 30.1 week en 1218 gram. (Mijn placenta was 50% van normaal qua grootte en daarvan was weer 50% afgestorven door de hoge bloeddruk)

12. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey meis,

Hier ook Aldomet+ magnesium ivm HELLP+PE. 4 weken geslikt, met spoed ingeleid met 35 weken en kindje had ondanks alles mooi gemiddeld gewicht van 2600gr. Dat het met het kindje goed bleef gaan was ook wel de reden waarom ze me lang onder zeil hebben gehouden met medicatie. Met mij ging het veeeeeeeel slechter als met Dano ;)

Veel succes en hoop dat jouw kindje er ook niet veel onder zal lijden!

13. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier geen meds maar wel een hele hoge bloeddruk en een veel te kleine placenta daardoor. Ons mannetje woog 2510 bij 39,1 wk met een geplande keizersnee. Hij was sinds week 34 niet meer gegroeid, dat wisten wij want we kregen groeiecho's, tweewekelijkse doplers en een aantal keer per week een ctg

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb ook vanaf week 25 ongeveer aldomet geslikt en ben met 38,3 weken ingeleid en met 38,4 weken bevallen van een zoon die 3940 gram woog. Ben ingeleid ivm een weer stijgende bloeddruk (verhogen van de aldomet werkte niet meer voldoende), een stuiterende bloeddruk, ik ging van hoog naar laag en weer terug verschillende keren per dag waardoor ik me erg beroerd voelde en er eiwit in mijn urine zat (maar dat was nog net op/onder de grens). En ik had het echt helemaal gehad en wilde graag bevallen, had een toeter van een buik, veel vruchtwater en mijn kindje was bij 37,1 weken al op 8 pond geschat.

Deel Deze Pagina