Hi Dames, Ik ben nu 12 weken en 1 dag zwanger en heb gisteren een echo gehad. Nu is het duidelijk dat ik de baby nog niet kan voelen omdat deze nog vrij kan bewegen in de baarmoeder. Tijdens de echo lag de baby te slapen en de verloskundige liet me hoesten zodat de baby wakker zou worden, wat ook gebeurde. Toen we iets later klaar waren en gingen merkte ik dat ik misselijk werd. Mijn vriend maakte de opmerking dat dit misschien kwam doordat de baby nu wakker was en aan het bewegen was, ik dacht dat dat niet kon. Nu een dag later wordt ik, ondanks dat ik een tabletje emasefene heb genomen, toch af en toe beetje misselijk / raar gevoel in mijn buik. Zou dit toch door de baby kunnen komen die wakker is en het spartelen? Ben benieuwd of meer meiden dit herkennen.
Ik denk niet dat dat door de bewegende baby komt. lijkt me eerder dat je (nog) gewoon wat last hebt van het hcg.
Het zou mogelijk kunnen zijn. De baby beweegt, duwt de bm wat uit, deze duwt darmen wat opzij en zodoende ook je maag. Maar weet niet of dat op jouw termijn al mogelijk is. Ik ga hikken door de bewegingen, maar dat was nog niet bij 12 weken, dat kwam later pas.