Hi meiden! Ik heb hier en daar geprobeerd om de informatie te vinden die ik zocht.. maar toch is het me nog steeds niet duidelijk (ligt vast aan mij) We zijn nu sinds februari bezig voor ons eerst wondertje Helaas tot noch toe zonder geluk.. Vanaf afgelopen maand aan de gang gegaan met ovluatietesten, maar weer ongesteld geworden Nu lees ik veel over temperaturen maar ik begrijp dat niet helemaal? Wanneer moet ik daarmee beginnen en hoe werkt dat dan precies? Hoop dat iemand het me wilt uitleggen Liefs Kitty
Belangrijk is om iedere dag voordat je opstaat je temperatuur te meten op dezelfde tijd!! Op deze manier krijg je een duidelijk beeld van jouw temperatuurcyclus. Je kunt op verschillende maniere testen, zowel rectaal als oraal. Ikzelf temperatuur oraal omdat ik het niet zo zie zitten om iedere ochtend daar een thermometer te stoppen Rectaal is echter wel het meest betrouwbaar. Oraal temperatuur je iets lager dan rectaal. Deze temperaturen kun je voor jezelf gaan bijhouden. Je kunt ze echter ook on-line in een tablel laten zetten. Dit kan op deze website: fertilityfriend.nl: The Leading Fertility Friend Site on the Net Hier kun je je gratis aanmelden en vervolgens kun je alle temperaturen, maar ook bijv je cervixslijm en andere symptomen bijhouden. Je zult zien dat na je eisprong je temperatuur omhoog zal gaan. Dit is een betrouwbare manier om te weten dat je eitje is gesprongen. Je kunt dus aan je temperatuur niet zien wanneer je eitje gaat springen!! sommige meiden hebben vlak voor hun eisprong een temperatuurdip, maar dit is lang niet bij iedereen het geval. Succes!!
Smorgens iedere dag om dezelfde tijd neem je je temperatuur op, op fertilityfriend.com kun je je temperatuur in een grafiek bijhouden, deze site geeft ook automatisch je eisprong aan. Het beste temp je rektaal of vaginaal, op de site zelf staat veel info. In het zwangerworden gedeelte staat een apart gedeelte voor temperatuur-kaartjes, daar kun je beter je vragen plaatsen. Succes
Hallo, Bij de Lidl is nu de oor thermometer in de aanbieding, 13 euro . Even een paar seconde in je oor en piep! Ik ga het eens een maandje proberen.