Hoi allemaal, Gister bij het cb geweest. Mijn meisje is 6 maand precies. 67 cm en 8 kg. Iets zwaarder dan gemiddeld dus. Mijn meisje eet graag, vaste voeding ook. En vroeg mij af wat ik moest doen met haar voedings schema, omdat ik het allemaal wat veel vond. Ik gaf overdag, tussen 7&7 ongeveer 4 flessen. 3× 150 1× 210 voor het slapen. Fruit heel potje, groente half en begon met brood geven. Maar s nachts kwam ze altijd, meestal rond 4 uur. En gaf dan 150 cc. Ik kreeg als advies om naar een voedings schema van: Ontbijt, boterham met 150 melk of een bord pap. Tussendoor fruit Lunch brood en 150 melk Tussendoor koekje ofzo met drinken Avond eten groente Grotere fles voor slapen. Allemaal opvolg melk. En s nachts mocht ik niet geven. Even paar nachten vol houden. Omdat ze het allemaal niet nodig heeft qua gewicht. Maar nu zit ik, s nachts, toch een fles te geven nadat ze al een paar keer wakker is geweest. Want ineens van 5 naar 3 flessen, dat is best weinig ineens toch? Wat zal ik doen? overdag bij brood flessen iets groter maken? Of toch ergens een 4e fles? Het wordt zoveel dan overdag qua eet momenten vind ik.. Graag jullie advies en ervaring!
Schema voor overdag vind ik netjes. Zou wel als ze het op kan de flessen nog op 180 houden want geadviseerd wordt nog wel 600cc melk. Zoontje had op die leeftijd t zelfde schema. Voor de nacht zou ik een fles met verdunde melk geven en deze steeds verder afbouwen. Begin met 150/3 ofzo en dan 120/2 enz... En verder qua gewicht, als ze zwaarder zijn kan het goed zijn dat ze ook wat meer nodig hebben, je kan ze nu nog niet op dieet zetten. Mijn dochtertje is nu 4 maanden, weegt ruim 7,5kg en krijgt alleen 4 flessen van 200cc en soms s nachts nog 120/3. Tja ik kan er ook niks aan doen, ze krijgt niks teveel. De 1 groeit gewoon wat harder dan de ander
Ik zou die fles lekker geven hoor snachts. Wel wat kleiner maken. Wij gaven tot 7 maanden snachts de fles en die was dan 90+3. Daarna sliep die weer verder. Op het begin was het mopperen maar speentje erin en hij was blij. En 3 flessen met 6 maanden? Ik gaf nog 5 flessen en ze gaven aan dat we naar 4 flessen mochten maar dat 5 ook nog prima was. En hij is nu 7,5 maand en krijgt nog steeds 4 flessen.
Bedankt voor het meedenken. het is zo wisselend ook, wat ze adviseren soms. Ik denk dat ik het schema van cb aanhoudt, maar inderdaad s nachts nog maar blijf geven, maar wat kleiner ga maken. Vind de overgang van 5 naar 3 anders ineens zo groot voor haar. Heb vanmorgen voor het eerst s ochtends brood gegeven. Heb een halve gegeven, al kon ze volgens mij best een hele op. Maar ik wil nog wel ergens opbouw in hebben
Ik vind 3 flessen met 6 maanden wel weinig hoor. De kleine hier is 8.5 maand en krijgt nog 3 flessen (1 verborgen in een bordje pap, dat kan je ook proberen). En die nachtfles afbouwen kan geen kwaad, zou het gewoon rustig doen op een tempo waarvan jij en je kleine blij blijven.
Ik denk dat ze mijn dat advies van 3 flessen hebben gegeven, omdat ze dol is op vast voedsel ook. Fruit, groente, brood, gaat er allemaal in.
Melk is met 6 maanden veel belangrijker. Mijn dochter zat mer 6 maanden ook op 3 flessen maar die weigerde die 4e fles. Als jou dochter die 4e fles nog wilt en drinkt zou ik em zeker niet weglaten. Gewoon geven en zo doorgaan met vaste voeding.
Die avondfles is al 210 cc en zou nog groter moeten? Zijn ze daar niet wijs ofzo? 210 is al het dubbele van de natuurlijke maaginhoud op die leeftijd... Melk is hoofdvoeding tot 1 jaar en de rest voor erbij, als bijvoeding. Is zou zeker dus niet zo snel afbouwen. En heeft ze `s nachts honger, dan heeft ze honger... Ze is nog maar 6 maanden, dus lekker een flesje geven dan!