Klein en snel: praktisch?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Apr 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wie heeft er nog meer een klein(er) kindje die snel is qua ontwikkeling?

Julia is vrij klein (ze heeft nu maat 62/68 en is 8 mnd) en kan inmiddels zelf gaan zitten, kruipen en oefent druk met optrekken in de box. Een klein, snel ding dus! Ik ben apetrots op m'n ukkie, maar sommige dingen zijn niet handig:

- de kinderstoel en kinderwagen zijn veel te groot, riempjes kunnen niet strak genoeg (overal kussentjes tussen)
    - fietszitje heeft ook riempjes die nét kort genoeg zijn (met de capuchon een beetje er tussen als extraatje)
    - ze heeft veel te kleine voetjes voor schoentjes (hoeft nu nog niet, maar voor over een poosje). Maat 17/18 is nu echt nog veel te groot...
    - mensen zien haar altijd aan voor een kleine baby. Eerlijk gezegd ziet het er best raar uit om haar te zien kruipen ;)

Meer mensen met dit probleem? Hebben jullie handigheidjes om je ukjes toch mee te laten doen in hun ontwikkelingsfase?

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie het probleem eerlijk gezegd helemaal niet.
    Die van mij is ook klein en had dezelfde maat aan op de lft die jouw dochtertje heeft maar het ging allemaal goed.
    Voetjes kunnen ineens zo een groeispurt maken dus daar hoef je je ook niet druk om te maken nog, mijn dochter begon met maatje 19 half jaar terug toen ze ging lopen en nu heeft ze maatje 21 (is anderhalf jaar nu) en op de leeftijd die jouw dochtertje heeft had ze geloof ik 16 of 17?
    Eetstoel, naja wie ziet dat en anders who care's
    Je hebt overal een oplossing voor en gaat toch helemaal prima zo?

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

#3 schaapie123, Apr 14, 2010
    Last edited by a moderator: Apr 14, 2010
    die van mij was net zo, en nu is ze 15mnd en heeft vorige maand een groeispurt gehad, ze is nu 79 cm en heeft schoenmaat 19/20.
    en ze loopt los vanaf 1 jaar ze zit nu net in 80, sommige kleding stukken zijn nog wat te groot ( had vorig jaar een mooie rooie zomerjas besteld in 86 hihi veel te groot)

4. brianda1980

brianda1980 Actief lid

Nov 26, 2007
    125
    5
    18
    Mijn dochter is nog steeds klein, maar vond het allemaal wel meevallen. Tegen de tijd dat ze ging lopen kon ik leuke schoenen met harde zool voor haar vinden (maatje 17). En met de buggy en kinderzitje, tja, daar groeit ze vanzelf wel in. Heb me er nooit zo druk over gemaakt.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hebben niet echt een kleine, maar wel een hele smalle meid. Het lastigste is vooral dat gordels van het auto- en fietsstoeltje heel makkelijk van d'r schouders afzakken. Schoenen geen probleem geweest, met zachte zool zijn er iig in maat 16/17. Stevig zitten kon ze met 6 maanden, maakte niet uit of het een kleine of ruime kinderstoel was.
    En verder vind ik het er altijd wel wijs uitzien als een klein kindje snel is in de ontwikkeling. Ik vind het alleen wel een beetje vervelend als mensen raar kijken als ik ze bv meeneem op de fiets. Deed ik vanaf 9 maanden en toen zat ze al een hele tijd stevig. En het ging dus makkelijk. Maar toch zag ik mensen ooit denken; 'zo'n kleintje al op de fiets..??'. Ach ja..

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma is 9 en een halve maand en heeft maat 68 dus ook zo klein als jouw kindje, maar wij hebben geen last van kinderstoel of kinderwagen te groot eigenlijk. Ook het fietszitje kan hier prima. Maar hoemang en hoe zwaar is je dochter dan?

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Fietszitje is hier eigenlijk ook nog te groot; voetjes bungelen boven de steuntjes, riempjes passen alleen met haar winterjasje.
    Bij de wagen heb ik de voetenzak er nog tussen zitten, ik doe hem niet dicht meer met dit weer maar het scheelt net wat ruimte.
    Verder is dochter niet supervlot ofzo, gewoon normaal. Ze heeft nu net vooruit kruipen ontdekt, na maanden achteruit kruipen. Ze kan nog niet zelf gaan zitten.. of mischien kan ze het wel maar doet ze het niet? Ze kan zich al wel optrekken tot staan. Maar ik vind t verder niet zo'n punt dat alles nog wat ruim is qua benodigheden, ze groeit er vanzelf in hoor!

8. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee hallo!

Wel herkenbaar hoor! Mijn meisje is precies even groot als jouw dochtertje en ik begin eigenlijk nu pas te beseffen dat ze inderdaad wel mini is. Vandaag voor het eerst gefietst en ik vroeg me ook inderdaad af of mensen zouden denken wat ik met zo'n kleintje op de fiets doe!! Maar ja, gewoon :p toch?
    Ik gebruik dezelfde handigheidjes als hierboven, voetenzak er nog in (anders zag het er echt niet uit), schoentjes van de prenatal hebben wel antislip in kleine maatjes, in de kinderstoel een extra dekentje achter haar rug etc.
    Mijn dochtertje heeft nu kleertjes en schoentjes aan die ik had gekocht/gekregen voor net na de geboorte, dus sommige dingen vallen helemaal verkeerd in het seizoen, dat is het enige wat ik echt zonde vind, maar tegelijkertijd ook wel weer grappig als ik haar nu het pyama'tje aantrek wat ik stond op te hangen toen ik zwanger was, hahaha!
    Dus over het algemeen: klein en fijn!!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter is ook mini, maat 62 terwijl ze rond liep langs dingen. Hihi vond het wel grappig.

Kinderstoel: we hebben de trip trap en met het kussentje paste het prima.

Kinderwagen: herkenbaar dochter moest de bak uit omdat ze zelf ging zitten en over de rand gluurde. Maar de wagen zat ze absoluut niet lekker in, werd ook altijd snel huilen. We hebben toen veel de draagzak en de fietskar met babyschaal gebruikt.

Fietstoeltje; pas gekocht met 14 mnd toen passte ze er wel in. met 9 mnd was ze veel te klein, volgens mij iets van 64 cm?.

Schoenen dochter liep in huis op blote voeten, pas schoenen gekocht toen ze goed liep. Ze had toen mt18 en was 16 mnd.

Met los lopen was ze dus niet snel verder wel een snelle tante. Wij hebben dus het volgende "probleem" maat 80 en zindelijk en dat hoort ook niet bij elkaar dat mag duidelijk zijn....

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Hier ook een kleine haaibaai :D! Julie is nu ruim 9 maanden en weegt 6,5 kilo, ze draagt kleding in maatje 62-68. Ze zit al een hele poos stevig, en kruipt vanaf 7 maanden (steeds behendiger, ze maakt de gekste bochten haha), trekt zich op aan box, bank en tafel en laat dan ook nog eens een handje los om te zwaaien :$

Met de kinderstoel heb ik eigenlijk nooit een probleem, we hebben de tripp-trapp met babyzit/kussentje. Ook de kinderwagen (Bugaboo) is geen probleem, we hebben nog wel de voetenzak erin. Schoentjes heeft ze nog niet, ze draagt nog (antislip)sokjes. Ik wilde wel binnenkort van die leren schoentjes met zacht zooltje gaan kopen, gewoon voor de leuk. En het fietsstoeltje heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik ga komende week mijn nieuwe mamafiets kopen!

Julie wordt ook altijd aangezien als een veel jongere baby (door andere mama's op het kdv, bij babyzwemmen, op straat...). Ik vind het wel een koddig gezicht, zo'n klein ding wat zo eigenwijs rondcrosst :D. En bijkomend voordeel is dat ze errug lang met haar leuke kleertjes doet haha!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Zie het probleem ook niet zo. Je dochtertje is misschien wat aan de korte kant maar haar ontwikkeling is niet buitengewoon snel toch. :( Het zou iets anders zijn als ze nog in maat 50/56 zou zitten met haar bijna 8 maanden en nu al aan het lopen zou zijn. ;)

Ik heb een klein en tenger poppetje die liep met bijna 10 maanden maar heb geen echte praktische problemen ondervonden. Bugaboo gaat prima met de riempjes. Stokke stoel met een kussentje en Barbossa en Shoesme loopschoentjes zijn er al vanaf maat 18. :)

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nou ja, het is ook geen onoverkomelijk probleem, maar ik merkte idd ook dat ik aangestaard werd met haar op de fiets, en dat de riempjes niet strak genoeg konden. Ik dacht, misschien hebben meer mensen dit en hebben die handige foefjes!

Julia is idd net 7 kilo en 66,5 cm, dus niet overdreven klein, maar bijvoorbeeld wel voor in het fietsstoeltje. Qua kleertjes vind ik het ook handig, alleen niet dat ze dus maar een klein maandje haar oh-zo-leuke mooie winterjas aan kon ;) Want die had ik in de zomer al gekocht. Stom natuurlijk :D Nu koop ik ook niet meer zo ver vooruit kleertjes. Ik schat dat we maat 74 in de zomer hebben, maar verder koop ik het gewoon nog niet.

Wat ik ook jammer vond: bij de Baby Walz hebben ze van die kniebeschermers voor het kruipen --> vanaf maat 74/80... En ze heeft dan ook nog eens dunne beentjes, dus dat gaat echt niet passen denk ik...

En voor wie het niet herkent, dan niet toch? ;)

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Beetje off-topic, maar welke merken kleding draagt Julia? Ben er nieuwsgierig naar omdat ik Nadine toen ze dat gewicht en die lengte had (maandje geleden) echt niet meer in 62/68 kreeg. De volle maat 68 ging en gaat nog wel, maar soms draagt ze toch al 74 :)

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier nog zo'n kleine gup :D. Ze is nu 1 jaar en zit nog in maar 68 en soms 74 (ze is 72 cm). Rond de 8 maanden zat ze dus ook nog in 62/68. Het was hier dus echt wintertijd met fietsen dus had ze altijd haar ski-jas en broek aan, en dan passen de riempjes net. Maar ook in de eetstoel, zijn hier de riempjes eigenlijk te groot toendertijd (nu nog trouwens, ze zit nog steeds op kleinste stand).
    Wij hebben een eetstoel van topmark, en dan kan ze gelukkig niet zo scheef in gaan hangen (wel flink eronderuitgezakt).
    En met het fietsstoeltje, misschien dat je iets met een stiekje kan doen bijv, riempjes achter haar bij elkaar binden dan zit het al iets strakker.

15. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Elle is ook niet echt groot ... Ze is nu 75 cm ... 'T enigste probleem wat ik had is dat ze liep (en helemaal los meer dan 20 stappen) met 11 maand en 1 week en ik geen schoenen kon vinden in maat 16/17 ....

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Vreemd dat alles zoveel te groot is.. Kleine van mijn nicht is met 26 weken geboren (700 gram) en is nu 18 maanden... Ze weegt bijna 8 kg en draagt kledingmaat 68-74 en heb haar nooit over zulke dingen gehoord!
    Ik vind t onwijs grappig om te zien zo'n klein bijdehandje!

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Plus dat voetjes snel groeien en dat wanneer ze echt los lopen de voetjes ook wat 'groter worden' aangezien de voetjes dan helemaal plat gaan zeg maar... Scheelt vaak al snel een maat!

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Dat probleem heb ik ook. Geen ondergoed te vinden in maat 80. Vreselijk.
    Hier ook een kleine tante.
    Met 20 maanden 78 cm. Droeg bij haar 1e verjaardag nog maat 68. Nu inmiddels onder 74/boven 80.
    Schoenen kochten wij bij 14 maanden pas, ze had toen maat 19 (met groeiruimte mee)
    Qua kinderstoel hebben wij de chico polly veruild voor een tripp trapp met kussen en daar zat ze dus wel goed in. Bugaboo is nooit een probleem geweest. De armriemen waren wel wat groot maar middelriempje zat prima. In begin hing ze wel een beetje in de wagen hoor.
    Autstoeltje staan de riempjes nog niet erg strak, dat is nu eenmaal niet anders.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Buggaboo is veel fijner met een kleintje, ik heb een mutsears en die is geschikter voor grote kinderen. In de buggaboo paste dochter ook prima.

@Sidmick: ondergoed van de zeeman maat 92 valt klein, dat past dochter. Maat 80 van broeken moet ik goed zoeken naar modellen zonder luierkont.

Hier 1ste verjaardag maat 80. 2de verjaardag 74 onder en net maat 80 boven. Hihi!

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Wat een kleintjes allemaal zeg!! Daar kan ik niet over meepraten, met een dochter van 16 maanden in maat 86 en schoenmaat 21 haha.
    Wil alleen zeggen dat een snelle ontwikkeling echt niet zegt dat ze snel lopen.
    Mijn dochtertje zat met 6 maanden helemaal zelf en stevig, trok zich met 8 maanden op en kroop rond de 9 maanden. Nu is ze 16 maanden en loopt ze nog geen stap zelf. Wel aan 1 vinger, maar nog niet los. En iedereen zei: nou, die loopt voor dr eerste verjaardag. Die ontwikkeling zegt echt helemaal niks, ze doen het allemaal op hun eigen tempo en ze kunnen ook ineens weer maanden stil staan.

Share This Page