Klaar met de nachtelijke perikelen! (1 jaar)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Mar 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoe is het vannacht gegaan?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nieuwsgierig!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nou, niet zo goed! Maar eigenlijk wil ik deze keer niet meetellen...
    Ons zoontje heeft gisteren geen hap van zn warme maaltijd op en alleen een half toetje en een beker diksap. Gewoon om 19:30 uur naar bed gebracht zonder melk.
    We wilden hem rond 22:30 uur een papfles gaan geven van 180cc, maar om 21:30 werd hij huilend wakker (nachtmerrie?) dus we belsoten de fles dan maar te geven zodat we hem niet na een uur weer wakker zouden hoeven te maken. maar hij dronk maar 80cc jammer genoeg. Misschien toch nog iets te kort op het toetje??
    Om 22:30 nog geprobeerd, maar toen sloeg hij de fles steeds van zich af.
    vervolgens hebben we hem om 3 uur even horen pruttelen, maar viel hij weer in slaap (!) uitzichzelf dus! (toch inmiddels een beetje een inwendig klokje denk ik?)
    Vervolgens om half 5 wakker en flink huilen. Toen de rest van zn fles gegeven.

Ik vind het idee wel heel goed, dus ik wil het vanavond wel weer opnieuw proberen en dan echt pas om 22:30/23 uur de fles geven zodat hij EN meer drinkt, EN het langer volhoudt.

Zolang hij niet goed zn avondeten eet, blijft dit probleem bestaan ben ik bang. Op zich niet erg maar van die nachtflessen wil ik echt af! Morgen en overmorgen kan ik ook weer gaan werken en het breekt echt op!

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh dat is altijd zo frustrerend he, als ze die fles van zich afslaan. Dat gebeurt hier ook. Ik hoop dat het vanavond wel lukt! Laat je het nog even weten?

5. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat het niet lukte! Hier ook om 5 uur wakker en fles gegeven. Ze had echt honger (ook al eet ze dan wel gewoon de avondfles van 18.30).

Gebeurt trouwens heel vaak dat kindjes rond een jaar ineens geen avond eten meer willen. Was hier een periode van een maand of 2 dat ze maar heeeeel weinig tot niks at 's avonds.

Succes vanavond, hopen dat ie nu wel wil!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ga vanavond gewoon weer vol frisse moed hoor! Ik heb er wel goede hoop in, in deze oplossing.
    Inderdaad behoorlijk frustrerend dat hij zn avondeten niet wil. En later met de honger zitten he?!
    Gewoon eigenwijsheid waarschijnlijk? Ik hoop dat t hier "maar" 2 maanden duurt, want we hebben er al 1 maand op zitten van weinig tot helemaal niks eten! De rest van de dag gaat eigenlijk wel goed, tis alleen het avondeten.

Ik laat nog wel even weten hoe het ging vannacht!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier duurde die ik-wil-niet-eten-periode ook 2 maanden... het begon toen hij 10 maanden was, en toen hij bijna 1 was begon hij weer te eten.
    De afgelopen 2 weken gooide hij weer zijn kont tegen de krib bij het avondeten, maar nu heeft hij alweer twee avonden goed gegeten, dus ik denk dat deze fase weer voorbij is.

Maar die 11 maanden sprong is berucht hoor... ik hoorde het ook van de leidsters op het KDV. Veel kindjes maken een lastige periode door rond hun eerste verjaardag.

8. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kort nachtje hier vannacht! Om 5 uur besloot Anouschka dat het tijd was voor de fles. Oké, prima. Die gegeven, maar ze had geen zin meer om te gaan slapen. Staan in bed, gillen (vrolijk) praten, roepen enz. Bij ons in bed om dan misschien nog even te kunnen gaan slapen, maar neeeee hoor. Papa's haren trekken, slaan enz. En een lol! Ik ben nooit zo goed gemutst 's morgens..... De sprong is nu dus goed begonnen hier. De beruchte 11 maanden sprong. Overdag is slapen ook anders dan normaal. Een half uurtje is genoeg vindt ze.

Hoe ging het bij jullie?

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nou, nog niet echt goed helaas! Hier misschien de 13 maanden sprong als dat dan bestaat?
    Maar eerlijk gezegd denk ik echt dat het t grootste deel met het eten, of beter gezegd: het gebrek daaraan ligt... Hij wordt gewoon wakker van de honger en er speelt denk ik ook een stukje gewenning bij?
    Vannacht 165cc gegeven om 22;30 en die ging slapend leeg! YES! Ik had goede hoop! Desondanks toch alweer wakker om half 5. 10cc water met 1 schepje melkpoeder gegeven en meneer sliep weer door tot half 8.
    Vanncht toch dan die 180/6cc(= 200 dus) geven. PLUS ons zoontje heeft warempel een half bordje eten op! Dus dat moet toch de gouden combinatie zijn???

@ Meranou: bij jou dus een sprongetje? Haal je haar dan ook echt uit bed op dat tijdstip???

10. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze wakker wordt en gaat huilen kijk ik het eerst even aan en als ze niet stopt met huilen haal ik haar eruit en geef de fles. Dan leg ik haar weer terug. Altijd gaat ze weer slapen, maar vandaag dus niet. Als ze hard gaat huilen dan haal ik haar uit bed, want anders raakt ze totaal overstuur en geeft alles over. En ze begon nu dus te huilen en stopte niet. Ze zat ook rechtop en kan dan nog niet weer gaan liggen. Terug leggen werkte dus niet deze keer. Ze was gewoon klaar wakker. Ze dronk nu ook de laatste fles niet leeg, gisteren ook niet, dus vannacht zal ze wel om een uur of 5 weer wakker worden ben ik bang.

Nou ja, het zal een tijdje duren en dan weer over gaan denk ik/hoop ik!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    jemig, wat vervelend! Tot nu toe slaapt ons zoontje iig door na de fles. Denk je dat de laatste fles er ook mee te maken heeft? Toen ons zoontje goed avond eten nam, toen maakte de laatste fles niet zo'n verschil voor het doorslapen. Soms dronk hij m leeg, maar meestal niet, maar vol was vol.
    Nu is bij ons die papfles min of meer zn avondeten :) dus ga m vanavond proberen 180/6 tegeven!

Succes jij vannacht!

12. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of die fles ermee te maken heeft weet ik niet, maar het is wel zo dat ze voor die tijd altijd de fles leeg dronk als ze doorsliep. En fles niet leeg betekent eigenlijk altijd vroeg wakker....

Succes jij ook, hopelijk gaat het vannacht goed!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Afgelopen nacht echt weer een drama nacht gehad hoewel hij toch redelijk voor zijn doen gegeten had? Om22:45 een 200cc papfles gegeven, allemaal op! maar desondanks toch om 4 uur wakker. Nog eerder dan anders! aangelengd flesje gegeven (tegen mn principe in, maar ja...)en vervolgens 3 kwartier later WEER overstuur wakker! Hij was ontroostbaar en uiteindelijk even uit zn bedje gehaald en hij trappelde wild heen en weer. Terug in bed pakte hij de speen en is weer gaan slapen uiteindelijk. Snapte er niks van, maar iig een onrustige nacht gehad en geen resultaat gemerkt van de papfles?
    Vanavond heeft ie erg goed gegeten. heel potje eten op! Plus toetje. Nog eenmaal die papfles proberen en als hij nu om 5 uur wakker wordt geloof ik niet dat t echt honger is? Wat vinden jullie???

14. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen hoor zo'n nacht, vooral als je ervan uit gaat dat het deze keer goed zal gaan omdat de hele pap fles erin is gegaan. Ja moeilijk hoor! Is het honger of niet? Ik kan je het niet vertellen, heb hetzelfde en denk wel dat het hier honger is, maar ja misschien zit ik er wel helemaal naast. De fles gaat wel helemaal leeg om 4 of 5 uur.

Vandaag was het 6 uur, dus redelijk normale tijd voor haar doen en dat met maar een klein avondflesje van 18.30....Hier verwachtte ik dus heel vroeg wakker gemaakt te worden. Ik hou het echt op een sprong die vanzelf weer over gaat. Maar misschien heb jij wel een kind die heel erg aan dingen went en het dus gewenning is geworden. Maar als hij dan zo helemaal overstuur is en trappelt enz. denk ik dat er iets anders is, nare droom, kramp? Hadden ze maar een gebruiksaanwijzing meegegeven hé tijdens de bevalling! Zou het allemaal een stuk makkelijker maken.

3 Maal is scheepsrecht, ik hoop voor je dat vanavond de derde keer wél goed gaat!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo te lezen is het dus niet drinken of honger-gerelateerd.

Kunnen zoveel redenen zijn dat een kind niet doorslaapt!

Groei, tandenpijn, nieuwe vaardigheden en indrukken, bewustzijn, sprongetje.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh wat balen zeg... dan is het kennelijk toch iets anders waar hij wakker van wordt :(

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je al is geprobeerd om hem een zetpil te geven voor hij gaat slapen?
    Als mijn dochter zo'n periode heeft dat ze 'snachts begint te klieren heeft ze last van haar tanden, een zetpil doet wonderen. Sterre heeft nu al 16 tanden en kiezen bij elkaar, dus dat gaat ook al een tijdje lekker (not). Maar als ze echt wakker wordt en niet meer gaat slapen (en dat een paar nachten achter elkaar) geven we haar een week lang elke avond een paracetamol, en dan is het altijd over.
    Sterkte ermee!

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,195
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Moeilijk hoor zo een situatie. Ik denk alleen ook dat de reden van het wakker worden geen honger is, maar wat wel tja het kunnen meerdere dingen zijn: tandjes die doorkomen, fase, groeispurt, teveel prikkelingen, dromen en soms heeft het misschien geen reden. Hoelang heeft hij dit al en heb je het al voorgelegd aan cb?

Hier hiep het heel erg de 5 minuten regeling toe te passen. Huilen en er dus naartoe om hem goed te leggen en weer weg. Natuurlijk nog harder krijsen maar steeds blijven volhouden. Heeft paar dagen geduurd en soms duurde het wel half uur maar is uiteindelijk wel gelukt.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bedankt voor jullie reacties.
    Erg vervelend dat we het gewoon niet weten he?
    Ik wil vannacht nog een keer proberen wat betreft die papfles om uit te sluiten dat het zeker weten geen honger is.
    Het is een hele tijd 3 uur geweest en sinds we de papfles hebben ingevoerd is het 2 keer 5 uur en 1 keer 4 uur geweest. dacht dus even dat t de goede kant uit ging! Maar nu gisteren dus na 200cc eerder wakker worden...?? MMMM???
    En 3 kwartier na het aangelengde flesje overstuur wakker worden? Denk idd dat dat er los van staat hoor, waarschijnlijk gewoon een nachtmerrie of iets.

@ zogelukkig: deze periode duurt nu al zeker zo'n 2/3 maanden en hij heeft in die tijd misschien 4 keer doorgeslapen. Het lijkt een aaneengesloten periode van spanningen, tandjes, verkoudheid, hoesten, oorontsteking, sprongetje, honger ertc etc. Er kan ook zoveel zijn in zo'n klein leventje! Ik besef het maar al te goed! Konden ze maar praten he?!

@ marijke: zetpil geven doen we eigenlijk alleen bij koorts of als hij zeker weten tandjes krijgt, maar dat lijkt nu niet het geval!

@ Vruchtje: ik heb het idd al voorgelegd aan het CB. Deze dachten toen aan honger, ook omdat ie toen op de dag nog alles eet wat los en vast zat. En daarbij erg beweeglijk was/is. maar toen was het nog wakker tussen half 6 en half 7. Nu eet hij stukken minder dan ca 2 maanden geleden en is het tussen 3-5 uur dat ie komt.... vandaar mijn idee over het hongerig zijn.
    Maar als hij om 23 uur een papfles krijgt moet hij het toch kunnen doen een hele nacht?
    Ik ben bang dat er inmiddels ook een stuk gewenning bij komt kijken.
    Hoe heb jj die 5 minuten regel vol gehouden? Ons zoontje kan echt HEEL hard schreeuwen/ krijsen en gillen. Heeft een heel lange adem, 1 keer een uur volgehouden. Ik trek dat echt niet. Steeds als we erheen liepen voor een aai over zn bol dan raakte hij nog veel meer over de rooie want we hadden geen fles bij ons... dus dan negeer je hem maar en loop je er niet meer heen, maar hij blijft maar door gaan!
    Bestaat er geen vriendelijkere manier?

Ik heb ook nav het forum kindival in huis gehaald, maar nog niet gebruikt. Stel hij slaapt per ongeluk vannacht wel door weten we niet of het van de kindival of van het eten komt, dus vannacht gebruiken we het nog niet. Maar weet ook niet of het werkt in geval van gewenning. Waarschijnlijk wel in geval van onrust door nachtmerries!

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heb Niet teruggelezen maar wat gebeurd er als je niks geeft? Hoelang is hij boos?

Share This Page