Klaar met de nachtelijke perikelen! (1 jaar)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit verwacht/ hoop ik ook. En zo vind ik het ook helemaal niet zo erg aangezien ik er niet door wakker word. Alleen rommel ik nu wel met de hoeveelheid zuivelprodukten. Met papfles erbij zit ik er wel ruim overheen.:(
    Vannacht ging het helemaal niet slecht. hij sliep tot 6:30 maar dit vonden we iets te vroeg voor t weekend :) dus nog een restje melk gegeven en toen sliep hij tot 9:15 :D
    Vanavond weer goed gegeten dus ik wil het proberen met 150cc melk zonder pap. kijken hoe het gaat.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Druif, ook daar zou ik me niet te druk over maken hoor.. Zolang je niet elke dag liters geeft is er weinig aan de hand hoor!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vandaag weer een drama nacht :(!
    Gisteren 150cc gegeven maar om 5 uur alweer wakker. Ik wilde het zelf even aakijken, maar mijn man was er al na 2 minuten uitgegaan om een fles melk te halen. GGRRR!! Geen aangelengde melk maar meteen 100cc gewone melk. Echter 3 kwartier later alweer huilen. Ik twijfelde al aan dat t honger was. Vervolgens heeft ie echt tot een uur of 8 lopen spoken, wel steeds sla[pen, maar tussendoor steeds brabbelen, gilletjes slaken etc.
    Ook hoest ie weer veel of krijgt ie tandjes ik weet t niet, maar hij is momenteel op de dag ook weer erg druk, en slaapt weinig.
    Maar vannacht krijgt ie iig weer 200 pap, haha!

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Mag ik vragen hoe laat jullie de kleine altijd naar bed doen?
    Ik merk hier aan mijn dochter dat als ze 19:00 ligt ze vaker wakker word als wanneer ze 19:30 ligt.
    En over de hoeveelheid melk moet je je niet druk maken verder hoor of anders overdag minder melk?

Hier nog 3 weken en dan naar de KA pfff kan niet eerder omdat ik dan een andere KA krijg die mijn dochter niet kent (is dat heel erg? Anders bel ik morgen om te kijken of het eerder kan), dochter is de laatste dagen weer snot en snot verkouden en als ze huilt lijkt der stem wel van een zeehondje.
    Ben bang straks ook te horen te krijgen dat haar keel amandelen eruit moeten want ze is nog steeds erg vaak verkouden ondanks dat haar neusamandel verwijderd is.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hij gaat meestal rond 19:30 uur naar bed. Laatste dagen / in weekenden vaak ietsje later, dan slaapt ie ook wat langer uit.

Vervelend dat jouw dochtertje weer snotverkouden is! Andere KA maakt niet uit hoor, ze kunnen allemaal in haar dossier kijken en kunnen haar voorgeschiedenis dus allemaal bekijken! Hoe eerder hoe beter!
    Ons zoontje is ook weer hoesterig, maar ja dat krijg je ook met KDV he? Ze pikken alles op! Maar gaat wel ten koste van de goede nachten helaas...

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh lekker zeg dat die van jullie 'uitslaapt'
    Mijn dochter lag gisteren zo te spoken dat ik haar maar uit bed haalde en uiteindelijk werd het 23:00 dat we gingen slapen en dochterlief nog lekker lag te kletsen maar no way dat ze dan later wakker word haha, 7:00 begint onze dag wel.
    Heb haar er wel net om 11:15 weer in bed gelegd en slaapt want ze was wel kapot.
    Nichtjes van 10 en 12 bleven hier slapen dus hadden de woonkamer omgetoverd in slaapkamer en dochter vond dat natuurlijk veelste leuk haha.
    Ik ga morgen even bellen want slikken gaat ook moeilijk, ze kwijlt sinds vrijdag ook super erg en dat ligt niet aan tandjes of kiesjes.
    Toen ik tijdje gelee belde vroeg ik me dat ook al af, uuuh de KA kan in haar dossier kijken maar telefoniste vond het logischer als ze naar der eigen KA gaat, ach ja zal wel maar nu denk ik, uuuh nee zal niet! haha

Beterschap voor je kleine man en op naar de goeie nachten ;)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, die van mij heb ik ook om half 11 naar bed gebracht, terwijl voorgaande dagen deed ie het met 1 slaapje per dag. Maar al dat gespook maakt moe natuurlijk...
    Onze kleine man is ook snot verkouden en kwijlt ook veel. Ook ik kan geen nieuwe tandjes of kiesjes ontdekken. Hij is ook letterlijk snotverkouden en droge kriebelhoest. Hij is er gelukkig niet ziek bij maar t houdt m wel wakker.

Ik zou gewoon nog een keer proberen, misschien tref je een andere telefoniste of dik het een beetje aan dat ze echt ziek is en dat je niet wil wachten?!

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je balseclase zetpillen in huis?
    Bij droge kriebelhoest kun je dat gebruiken.

haha aandikken ga ik niet doen hoor LOL, kan dat echt niet.
    Ga gewoon even zeggen dat het niet zoveel uitmaakt welke KA, nee heb ik en ja kan ik krijgen ;)

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Handige tip!
    Heb even gegoogled, maar ik word wel een beetje bang gemaakt dat het niet onder de 1 jaar gebruikt mag worden ivm stoppen van de ademhaling. Ons zoontje is net pas 1 jaar?! Ook lees ik dat het maar 4-6 uur werkt. Da's wel jammer aangezien het bij ons juist om het doorsla[pen gaat. Dan zou ik m midden in de nacht nog een zetpil moeten geven!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    PFFF... als hij niet net een sprongetje had gehad zou ik denken dat ie er nu in zit! Afgelppen avond prima gegeten, prima toetje gehad, om 23 uur nog een dikke papfles van 200cc erin en om 3 uur was het huilen geblazen! eerst lieten we hem huilen, op een gegeven moment bij hem gekeken en een speentje geprobeerd. Vanaf toen gillen en boos! 3 kwartier aangekeken, maar toen toch 20cc melk met 60cc water gegeven (niks dus!!) en toen ging meneer slapen tot 7:30....
    Ik begrijp het echt niet!
    Laten huilen vind ik echt geen optie... even 5 minuten, ok om te kijken of hij niet weer zelf in slaapt valt, maar 3 kwartier doe ik niet meer. Ik lig echt met hartkloppingen te luisteren en ons zoontje wordt er ook niet gelukkiger van.
    Maar 2x een nachtelijk flesje geven daar voel ik me ook niet goed bij. Al is 1 een nepfles.
    ik wil het vanavond nog weer doen zoals voorgaande dagen en binnenkort toch even de balans opmaken. De papfles heeft een paar dagen goed gewerkt, maar als hij vervolgens midden in de nacht alsnog een nepfles moet kan ik de papfles misschien beter laten staan. Ik maak hem er nu wakker voor namelijk?

AARRGGHH!!

11. LovelyDK

Druif en als je een tuitbeker water in z'nbedje zet? Misschien is het wel écht dorst en geen honger...

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien kan ik dat wel proberen idd. kan iig geen kwaad.
    Water drinkt hij nauwelijks. Nooit meer dan een paar slokken.
    Hem kennende kan hij ook vreselijk verontwaardigd reageren als hij ontdekt dat geen melk is.
    Ik ben de "nepfles" al aan het minderen. Voorheen 120 water met 3 scheppen, later 2, toen 100cc met 1 schepje en nu 20cc halfvolle melk met 60cc water. Vannacht misschien nog even wat minder? Leg ik er een tuitbeker water bij, kijken of hij eerst dat neemt? Wie weet werkt t wel!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoeveel water/ander drinken dan melk drinkt hij overdag?

Eten hij soms een beetje te zout?

Maar ik denk eerlijk dat het wakker worden niet door honger of dorst komt gezien de hoeveelheid eten die hij krijgt: en avondeten en een toetje en om 23.00 nog een dikke papfles moet echt voldoende zijn.
    Ik zou eerder denken dat hij wakker wordt van de buikpijn van het verteren van al dat eten, dat kan ook voor onrust zorgen.
    Of het is inmiddels de gewenning, dat mama met een fles met wat dan ook erin komt aanzetten.
    Ik laat ook niet huilen hoor, sta ook na max 5 minuten al aan z'n bed, maar gelukkig slaapt mijn zoontje na 11,5 maand af en toe eens door!

14. LovelyDK

Misschien pakt hij het water wel gewoon, ik had t bij mijn zoontje ook nooit verwacht en toch doet hij het... Gewoon proberen! Ik zou dan overigens niet ook de nepfles aanbieden! Het is water of niks, als hij écht dorst heeft drinkt hij wel wss

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @ zo gelukkig: overdag krijgt hij 2x 100cc melk en 150 cc yoghurt en de rest is thee of diksap/ sap van hak, aangelengde sinasappelsap of appelsap etc.
    Zout voegen we nooit toe aan het eten en hij eet ook nog niet veel mee met kant en klaar sauzen, dus vlgs mij kan hij daar geen dorst van krijgen?

Buikpijn van het eten is het denk ik ook niet want het is wel een paar dagen goed gegaan (na de papfles pas om 6/7 uur wakker worden).
    Ik heb echt geen idee. Ik ben onwijs bang voor gewenning, maar nu is het weer 2 nachten rommelen, daarvoor weer 3 dagen doorslapen, dus het is nog geen echt vaste prik gelukkig!

@LovelyDK: owwww wat zal ik doen? Ik geef m wel een tuitbeker in bed vannacht, ik vind het wel een slim idee. Maar kies ik voor water? Ben bang dat ie dat niet neemt. Hij kent t ook niet zo goed omdat ik hem het nooit aanbied. Op het KDV doen ze het wel maar hij drinkt er nauwelijks van.
    Of misschien afgekoelde thee met een smaakje? Dat drinkt hij wel redelijk op de dag. En is ook niet slecht voor zn tandjes?

Ik vind het wel erg moeilijk! Ik zie meteen allerlei beren op de weg dat ie het niet neemt (want is geen melk) en dat ik dan alsnog overstag ga. idd: als hij dorst heeft, drinkt hij wel. Ik hoop dat ik in het holst van de nacht, met mn wekker op 6 uur, sterk genoeg kan zijn om hem even te laten huilen/ laten wennen aan ander drinken.
    Warm drinken ontspant ook lekker he? Zodat hij weer makkelijker doorslaapt. Maar warme thee is net zoveel moeite als een warme aangelengde fles dus...

16. LovelyDK

Ja warme thee is idd evenveel werk dan melk.. Dan zou ik gewoon thee in z'n flesje doen en in bed zetten... Dan is t koud maar zit er wel een smaakje aan? Ja ik heb makkelijk praten want thank God stopte mijn zoontje na 5 minuutjes huilen en ging hij niet totaal over de zeik... Misschien eerst die thee proberen, even 5 min laten huilen (of eerder erheen als hij overstuur gaat) en anders toch maar melk geven... Maar zou sowieso zometeen een papfles geven!

Succes!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En hoe ging het vannacht?

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    GOED!!
    Maar niet door de tuitbeker met thee...hahaha! Die stond er vanmorgen nog onaangeroerd bij?! Ik begrijp echt helemaal niks van ons zoontje. Eergisteren prima gegeten, papfles gegeven en heel de nacht gespookt. Gisteren slecht gegeten, papfles gegeven en doorgeslapen tot 6:45 uur zonder te huilen of niks!

Vanavond weer matig gegeten, ik geef hem dadelijk een papfles en zet weer een tuitbeker thee in bed en hopelijk gaat t net zo goed als gisteren?

19. LovelyDK

Druif jippieeee!!! Supergoed!!! Weet je zeker dat de beker onaangeroerd was? Ook geen mini slokje? Woehoee dit geeft de burger moed!

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, vlgs mij niks eruit?
    Maar ik hou een slag om de arm hoor! Hij was een paar dagen terug ook 2 nachten achter elkaar in diepe slaap en vervolgens weer 2 nachten drama :x
    Blijkbaar kan ik de ideale situatie creëren, maar zegt dat niks!

Deel Deze Pagina