Het is en blijft een dreumes die nu hard gaat in zijn ontwikkeling, wat kan zorgen voor onrust. Kon je er maar de vinger opleggen he?
Vannacht wakker om 5:30. Niet slecht vond ik zelf! Hij had ook slecht gegeten gisterenavond. Wel een fles (80-cc waarvan 20cc melk) gegeven en om 7:45 wakker gemaakt. Tuitbeker thee was niet gebruikt.Om 5:30 uur wel aangereikt maar die werd hardhandig uit mn handen geslagen ! Ik denk dat ik de papfles maar een week ga aanhouden en daarna een week bijv 150 melk zonder pap, kijken of het verschil maakt?
Als ik het zo lees is je zoontje vaak 'te vol' met slapen? Als hij goed heeft gegeten de hele dag en dan alsnog een papfles krijgt word hij vaker wakker als wanneer hij slecht heeft gegeten en nog een papfles? Of heb ik het mis? Misschien bij goed etende dagen geen papfles geven? En kijken hoe hij het dan doet? Hoe is het verder met hem, nog steeds ziekkies?
Ik heb eens terug zitten lezen, maar vlgs mij is het om het even, ik kan eer geen vinger op leggen Ik heb ook al zitten denken: misschien wordt ie juist wel wakker van die pap? daarom wil ik het even structureel een week aanhouden en daarna met minder melk en zonder pap, kijken of het uitmaakt. Misschien daarna nog een week zonder proberen?? Hij is niet meer hoesterig of ziekjes! Dus daar kan het ook niet aan liggen?
Papgranen zijn vezels, die zorgen voor een goede darmwerking. Dat gerommel van die darmen s' nachts doet hem misschien geen goed?
Misschien vreemd maar een eetschema maken en kijken wat en wanneer? Dus alles wat hij op de dag (avond/nacht) binnen krijgt van eten en drinken opschrijven en dan smorgens erbij schrijven of het een slechte, betere, goeie nacht is geweest? Het is het proberen waard denk ik, zelf wil ik dit vanaf vandaag gaan doen voordat we naar de KA gaan (dus verzet de afspraak niet) en als het hier dus wel om een allergie gaat kunnen we denk een beetje zien waar dat dan aan ligt. Wil sowieso nu dat mijn dochtertje op koemelk getest word, tis al bal vanaf haar geboorte en als ik zo mag geloven wat lichte vorm van koemelkallergie inhoud kan dat t dus best zijn bij mijn dochter. Of is dit iets heel raars met die schema? Gelukkig is je kleintje weer beter!
Zal ik dan de papgranen maar weglaten? Ik heb het idee dat hij langer verzadigd blijft doordat t dikker van substantie is? Ik heb nu afgelopen 3 nachten pap gegeven: 1x wakker om 3 uur, 1x om 6:45 en 1x om 5:30. Ook een paar keer 150cc gewone melk gegeven en toen geslapen tot: 5:30, 8:15, 5 uur . Maar de gewone melk gaf ik dan ook vaak als hij goed gegeten had en pap als hij slecht gegeten had. I heb nu 3 nachten pap gegeven, nog even 4 doorgaan, dan kan ik het denk ik echt goed beoordelen. Dagschema hou ik niet bij, wel heb ik opgschreven wat ie eet 'savonds en of hij pap, melk of niks heeft gehad voor de nacht en wanneer hij toen wakker werd. Voor jullie, Missmom, is het denk ik wel een goede manier om inzicht te krijgen in mogelijke allergieeen! En je hebt een voorsprong als je zo'n "logboek" kan overhandigen aan de KA, want ze zullen het wel adviseren! Hoe slaapt je dochtertje nou?
Even voor de duidelijkheid hoor haha. Slaapt je zoontje dan beter op die papfles ongeacht goed gegeten of niet of beter als hij nog wat melk krijgt (echte of nepfles)? Zou inderdaad zo doorgaan zoals je nu doet dus nog 4 dagen even zo en daarna kun je aankijken of het niet meer te geven of gewoon kleinere flessen? Als het gewenning is dan is het toch troost wat hij daarin zoekt? Wel rustiger zeker nu je hebt besloten hoe even door te gaan, kun je het makkelijker aan he? Mijn dochtertje doet het goed weer sinds maandag. Gisteravond werd ze om half 11 gillend wakker maar dat vond ik niet zo vreemd omdat de buurman op dat moment ongelooflijk aan het vloeken was en kon letterlijk verstaan wat hij schreeuwde dus als hij vanavond van zijn werk terug komt bel ik echt even aan dat ik dat niet normaal vond. Voor de rest werd ze soms even piepend wakker maar viel dan weer in slaap. Ze is nog wel snot en snot verkouden en soms wat verhoging. Ik begrijp dus echt niet waar het vandaan komt met het slechte slapen(toch die oren?). Drinken krijgt ze snachts niet en hoeft ze ook niet als ik haar al een bekertje water aan bied tenzij ze echt om drinken vraagt maar ik heb soms ook erge dorst dus dat vind ik dan zeker niet erg en het gaat hier om water. Het is gewoon echt dat ik weet dat ze wel door kan slapen en dit ook wilt maar er zit haar iets dwars waardoor het niet lukt. Die 2 weken doorslapen achtereen geeft mij gewoon mee dat het absoluut niet om gewenning gaat en als haar niets 'dwars' zit en ze word wakker valt ze ook weer zelf terug in slaap. Lastig he af en toe?!
Aggos.... geef je haar een zetpil voor de nacht? Om uit te sluiten dat ze idd geen pijn heeft van haar keel, oren of wat dan ook? Ze KAN iig wel doorslapen dus dat geeft wel aan dat het geen honger is en dat t komt door iets waar ze wrs last van heeft. Ik ben inmiddels iets minder bang voor gewenning aangezien het meerendeel toch eind van de nacht/ vroeg in de ochtend is dat hij wakker wordt en ook weer doortukt na een aangelengde fles. Liefst zou ik of de fles voor de nacht geven Of een flesje in de vroege morgen en niet beide. Maar dat zoek ik even uit. Tis voor mij nu niet duidelijk waar hij beter van slaapt dus dat ga ik bij houden.Het geeft idd wel rust nu ik dit toe laat en het voor mezelf probeer helder te krijgen. Dus kijken wat ons zoontje doet in plaats van hem een bepaalde richting op te duwen.
Niu vannacht was het nog nooit zo erg geweest... ik snap er niks van. Ik was savonds laat thuis dus ik had afgesproken dat ik om 1 uur een fles zou geven. Hoe later hoe beter natuurlijk. Maar ik kwam om half 1 thuis en mn man was al een uur in de weer geweest om hem stil te krijgen! Om 12 uur een fles gegeven, daarna nog steeds huilen. Ik kreeg hem praktisch meteen stil door hem zn knuffel beer te geven (even voor de duidelijkheid: hier slaapt ie nooit mee! Die staat voor de sier op zn kamer en af en toe knuffelen we hem!). Maar een uur later weer wakker en overstuur zijn! Schone luier gegeven (geen poepluier oid) en weer naar bed. Weerv stil voor een uur. Hierna getempt (geen koorts) maar wel een zetpil gegeven om pijn (tandjes?) uit te sluiten. Hierna sliep hij een paar uur. Vanmorgen om 6:30 weer wakker en huilen, aangelengd flesje klaar gemaakt, maar eenmaal weer bij hem sliep hij alweer. Nogmaals 3/4 keer horen huilen, maar was steeds maar kor en zelf in slaap. Om 8 uur eruit gehaald. Hij is nu ook vreselijk huilerig, aanhankelijk, maar zodra je hem oppakt of aandacht geeft is hij weer helemaal leuk en gezellig. Dus tandjes lijkt het me niet? Ik kan ook niet veel in zn mond voelen. Ik ben een beetje ten einde raad nu, ook door de gebroken nacht. Lijkt op een sprongetje misschien of verlatingsangst? Maar ik dacht dat we dat sprongetjes gedrag nu wel gehad hadden?!
He getsie zeg! Voor je kunt uitsluiten dat het een sprong is toch weer z'n oortjes even na laten kijken, die oren kunnen zo verradelijk zijn he. Sprongentijd is het nu volgens mij bij je zoontje nog steeds. 11-13-17 maanden als ik het goed heb en die volgen elkaar op. Als mijn dochter oorontsteking had leek het eigenlijk vaak op een sprong savonds en snachts en vastklampen aan me oeffff zo sneu he, overdag ging het vaak wel maar in de avond en nacht lijkt het wel op te spelen of zo (misschien door de stilte en rust om ze heen?) Als het een sprong is probeer er een beetje in mee te gaan dus ga daarin op je gevoel af. Af en toe even laten huilen of dwars laten zijn is echt niet erg en jij kunt het beste oordelen wanneer je hem dus even kunt laten gaan en of wanneer je hem even lekker bij je neemt. Die kleintjes die sprongen duidelijk merken hebben het best moeilijk want er gebeurd van alles maar ze begrijpen niet wat en waarom tot die sprong natuurlijk weer afneemt. Uiteindelijk dus voor die kleine guppies moeilijker dan voor ons.
Ik denk toch dat het tandjes zijn... Ik voel bulten op de plek van zn kiesjes aan 1 kant, dus misschien dat dat het is. Ik heb dentinox gesmeerd en daarna was hij wel even rustig? Maar verder heeft ie geen vieze luiers of rode luieruitslag (vorige week wel?!) en kwijlen doet hij al minstens een week fors. Hopelijk komen ze dan snel door! Het slurpt energie om hem steeds te horen jengelen en "zeuren" en dat hij alleen stil is als hij wordt vermaakt en wordt opgetild... Hij heeft overigens geen temp. Dus zijn oortjes zullen het zeker niet zijn gok ik?
Het kan zijn dat je de koorts hebt gemist he of dat die er niet komt of later nog. Haha je zult wel denken, komt zij weer met haar oorontstekingobsessie maar pffff als er een briefje had gelegen iedere keer bij mijn dochter dat het weer raak was...........op een gegeven moment kon ik er wel de klok op zetten trouwens. Dentitox moet je eens op je tong doen. Mijn dochter werd daar enkele minuten stil van maar langer hielp het niet. Als het kiesjes zijn waar hij last van heeft dan hoop ik voor je zoontje dat ze gauw door zijn, ziet er ook zo adorable uit trouwens haha, daar gaat je kleine dreumes op naar een peuter. Waarom slurpt het je zoveel energie? Ik ben wat dat aangaat echt een makkelijke denk ik, ik ga er helemaal in mee maar merendeels wanneer het mij uitkomt (met optillen, laten piepen, dwars laten of haar eventjes bijstaan etc etc) maar mijn dochter is wat dat betreft misschien ook een makkelijke tjah of ik trouwens want anderen vinden mijn kindje druk en dat is mij nooit opgevallen totdat het telkens werd gezegd maar ze is gewoon een actief -niet stil kunnen zitten- kindje HEEEERLIJK!
Nou na het dentinox smeren was hij weer helemaal leuk en gezellig! Gewoon weer de oude zeg maar. eten gaat ook goed. Dus of het dan echt de kiesjes zijn? Ik ga straks maar weer voelen, hij laat t niet echt toe! Vorige keer was ca 2 maanden geleden en toen kreeg hij 4 boventanden in 1 keer, dus qua tussenliggende tijd zou het best wel weer mogen! Tis ook steeds wat he? Het slurpt mij energie omdat ik er dus niet teveel in mee ga. Klinkt heel hard misschien en ik besef echt wel dat hij zielig is als hij pijn heeft, maar ik ben nou eenmaal een leukere moeder als ik er ook voor mezelf kan zijn en niet alleen voor hem. Dus knuffelen, spelen, troosten etc, maar op een gegeven moment moet hij echt wel weer zelf spelen. Ik heb ook een huishouden te doen, werk en heb ook even me-time nodig! Ons zoontje is wel een beetje een driftkikkertje, altijd al geweest (van zn vader ). Ik ben gelukkig redelijk geduldig, maar als hij gaat zeuren direct als hij doorheeft dat hij op de grond gezet gaat worden dan irriteer ik me wel soms . Scheelt ook wel dat ik vannacht niet lekker geslapen heb, dan kan ik wel wat minder hebben dan normaal
Je zal toch moeten proberen je niet zo vast te klampen aan het idee "dat er iets moet zijn". Het is een baby/dreumes, het hoort er allemaal bij! Het zou prachtig zijn als ze tot hun 18e geen krimp geven en zich voorbeeldig gedragen! Je hebt nu vooral jezelf ermee omdat je je er aan irriteert! Mijn zoontje heeft een vreselijk moeilijke ochtend achter de rug. Nou, dan gaan we toch lekker badderen (terwijl hij gisteravond nog is geweest). Nog steeds niet slapen (hij slaapt 's ochtends altijd nog 2,5 uur), misschien een lekkere massage? Werd hij wel rustig van, maar daarna wou hij ook niet spelen beneden, dus zijn we gaan wandelen, het is toch prachtig weer! Hij heeft zijn ogen uitgekeken bij de lammetjes en op de terugweg viel hij tevreden in slaap. Ik denk niet vaak als hij zoiets heeft: help, wat is er, hoe moet dit nu verder? Het komt zoals het komt. Ik voel me de ene dag ook beter dan de andere dag en ik maak niet eens zoveel mee als mijn baby. Baby's ontwikkelen zich rond het eerste jaar zo snel op allerlei gebied, dat is ook niet makkelijk. Als hij dan zijn mama nodig heeft, ben ik er voor hem. Ik ga hem niet in bed laten jengelen. Huishouden? Ach, zal zo even zuigen en dan gaan we er zondagochtend lekker met z'n tweeen even snel doorheen! Probeer je niet zo druk te maken meid en het gewoon te accepteren dat hij nu even in een mindere periode zit. Gaat ook wel weer over moet je maar denken!
Dank je! Fijn zo'n peptalk! Je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk! Maar het is lastig om zo te denken als je zelf heel anders in elkaar zit. Ik vind het bewonderenswaardig dat je je zo kan instellen. Ik ben echt iemand die erg analytisch kan denken en voor elk probleem een oplossing wil hebben. Ik begrijp het wel hoor, dat een kind geen wiskunde som is , maar het frustreert me wel dat t zo niet werkt. Kon hij maar praten denk ik vaak genoeg! Ben ook wel een tikkeltje perfectionistisch wat betreft moeder zijn, huishouden etc. Wil alles graag onder controle hebben
Dat heb ik allang losgelaten, want ik liep mezelf voorbij! Had daar gewoon de tijd en energie niet voor! Nu is mijn zoon en zijn de beesten mijn core-business. En koken is een grote hobby, dus sta wel iedere dag lang in de keuken lekkere en gezonde dingen in elkaar te knutselen. Dan kruipt zoonlief om me heen, echt een gezellig moment.
Dat gevoel van jezelf voorbij lopen dat herken ik maar al te erg: werken, relatie, zoontje, sociaal leven, familie, me-time.... je wil alles, maar hebt er de tijd niet voor. Gelukkig kan ik ook erg van momentjes genieten: een slappe lach van mn zoontje, een trots snoetje, een slapend koppie enz. Heerlijk he?
Ik werk niet buitenshuis, dat scheelt misschien. Ik ga ook niet zoveel meer weg als vroeger. Wij wonen in een gehucht en komen vanuit de grote stad. Voorheen was het borrelen in het stamcafe op vrijdagmiddag of 's avonds door de week, maar dat zit er niet meer in. Jammer? Neuh, m'n leven is gewoon veranderd, maar wel in positieve zin! Probeer het een beetje los te laten en op je gevoel af te gaan wat extra melk/papfles betreft. Zo veel kan je daar niet verkeerd aan doen hoor! Doe maar dat waarvan je denkt dat hij behoeft aan heeft!
Wij ook verhuisd naar een gehucht en je sociale leven heeft een andere invulling gekregen ,maar dat is zeker niet erg! alleen contacten onderhouden kost wat meer moeite en tijd! Wat betreft papfles: dat is het m juist: hij heeft die behoefte waarschijnlijk niet zo, (ja 1x misschien maar niet 2 keer per nacht, dat geloof ik niet) maar is wel de enige manier om m weer in de relax modus te krijgen Maar na afgelopen nacht vind ik 1/2 keer niet zo erg geloof ik