Tot wanneer misselijk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Andastra, May 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Andastra

Andastra Actief lid

Sep 15, 2012
    454
    0
    0
    Ik zie het eventjes niet meer zitten. Ben sinds 5,5 weken zo misselijk als iets. Ben zelfs al meer dan 2 weken niet meer buiten geweest, het enige dat ik nog kan is in bed liggen of op de bank liggen.

Gewoon al naar het toilet stappen of de trap naar beneden doen, zorgt er al voor dat ik moet kokhalzen of overgeven. Ik ben het ZO beu, ik wil mijn leven terug!

Bij mijn vorige zwangerschap was het ook zo en toen kon ik weer functioneren vanaf 15-16 weken en tegen 20 weken was ik weer normaal. Maar nu hoop ik natuurlijk dat 't dit keer eerder weg zal zijn.

Tegen volgende week zal het wel niet zijn, maar 'k hoop tegen de 14 weken toch weer een beetje mens te zijn...

Tot wanneer waren jullie misselijk? En waren jullie minder lang misselijk bij de tweede?

2. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik was doodziek tm 16weken

en sinds een week is t weer terug..

sterkte ;)

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik werd pas misselijk vanaf week 16... een week of 4, maar niet zo erg als bij jou!

Ben je al bij je HA geweest? Want er zijn wel pillen voor die veilig zijn voor je kindje!

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte met de misselijkheid.
    Ik hoop voor je dat het vlug is verdwenen.
    En idd even aankaarten bij de vk of ha.

Hier tik ik de 38e week aan, en nog steeds aan 't braken, maar goed, dat schijnt een grote uitzondering te zijn!

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Hier ook weinig hoopvol nieuws vrees ik...ben zeker tot 20 weken dag en nacht misselijk geweest, ondanks medicatie...Succes, hang in there!

6. Andastra

Andastra Actief lid

Sep 15, 2012
    454
    0
    0
    Ik heb al medicatie, maar die onderdrukt enkel het misselijke gevoel, waardoor het kokhalzen en overgeven altijd nogal onverwacht komt. Nu weet ik het wel al te herkennen en kan het meestal tegenhouden, maar zou zoooo graag weer buiten kunnen...

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik ben bij de eerste misselijk geweest tot 9 weken

Bij de tweede tot 16 weken

En bij deze tot 16 weken elke dag en nu nog met vlagen

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    van week 4 tot aan week 13 gespuugd dagen door..
    werd eenmeisje onze eerste

2e nergens last van

9. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds misselijk met week 13, maar begint minder te worden. Ik gebruik emesafene.

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    gelukkig vorige zw schap helemaal NIET misselijk geweest (helemaal geen kwaaltjes) en tot heden nu ook niet

11. nono

nono Niet meer actief

Bah.. Dat is wel extreem misselijk dan! Kan mij voorstellen dat je dat helemaal zat bent. Hopelijk gaat het snel over.

12. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ik ben nu bijna 15 weken en vanaf week 6 ben ik al misselijk. En nog steeds. Volgens de gynaecoloog zal het rond de 16-18 weken beter zijn.

13. aylioun

aylioun Bekend lid

Feb 10, 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Ik was vanaf week 5 tm ongeveer week 24
    erg misselijk!
    Niet kunnen werken vanaf week 8...
    Mja gedachte dat het niet voor niets was maakte
    het helemaal ok.

Hoop dat je je snel beter voelt!!

14. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik ben van week 7 tot week 11 ook echt 24 uur per dag misselijk geweest. Ik leefde op maximaal 2 crackertjes per dag, áls ik die al binnen kon houden. Daarna is het langzaam minder geworden en beperkte het zich tot de ochtenden, en ook dat begint nu langzaam af te nemen. Er is dus echt hoop voor je!

15. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang valt niet te zeggen, heeft te maken met de hoogte van je hormoonspiegel. Hier bij de eerste tot 13 wk. maar bij de tweede tot 20 wk. En er zijn ook mensen die de hele zwangerschap zo ziek zijn. Neem in ieder geval contact op met je huisarts of vk. want je bent zo uitgedroogd.

Share This Page