Klaar om te delen, mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door RoryL, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Maar als je lijf nu alles afstoot en over een week of 4 menstrueert dan kun je dit toch zien als een strat van een nieuwe cyclus? Of zeg ik nu iets raars?

    Heel veel sterkte ook voor jou anneliesje. Ik hoop dat ivf jullie je wonder zal brengen 💕
     
  2. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 RoryL, 5 jan 2016
    Laatst bewerkt: 5 jan 2016
    Nee, de 19e is mijn enige nacontrole. De ochtend na de operatie nog wel een keer bloed afgenomen en later nog een bezoekje van de arts die nog even alles door kwam nemen en vervolgens vertelde dat ik naar huis mocht. Waarschijnlijk hoef ik pas de 19e te komen omdat ze mijn hele eileider moesten verwijderen (deze was al aan het scheuren dus ze hadden geen keus) en dan staat er 6 weken voor een herstelperiode. Soms laten ze (een stukje van) je eileider zitten en dan moet je wel om de zoveel tijd bloed laten prikken etc om te kijken of je HCG zakt zodat ze zekerheid hebben dat ze alles uit je eileider hebben verwijderd. Ik ben wel na 2 weken gebeld (15 december) waarbij ze me nogmaals bevestigden dat het inderdaad om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging (ze moeten alles wat ze uit je lichaam halen opsturen naar een lab om te onderzoeken en na 2 weken kreeg de gynaecoloog ook vanuit het lab bevestiging).
    Hebben ze bij jou een eileider moeten verwijderen of niet?
    Bij de nacontrole gaan ze (wat de gynaecoloog mij heeft verteld) gewoon even kijken of alles geheeld is. Ik vind het zelf wel een fijn idee. Dan weet je in ieder geval of ook van binnen alles goed is geheeld.

    Weet ook niet hoe dat precies dan zit wanneer je nieuwe cyclus weer begint, maar sowieso is je hele hormonenhuishouding in de war nu.
    Uiteindelijk zal je weer een eisprong krijgen etc. maar wanneer dat is, is nu niet te zeggen. Dat moet allemaal weer op gang komen.

    Dat is inderdaad een domper Annneliesje :( maar je weet nu wel waar je aan toe bent en je staat inderdaad niet stil en wie weet gaat het dan ineens wel snel. Wanneer beginnen jullie met IVF?
     
  3. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @beeb ja hoor zo kun je dat zien. Hou er wel rekening mee dat een nieuwe eisprong wel even op zich kan laten wachten. Bij mij viel het trouwens wel mee. Ik had 21 dagen na die bloeding al een eisprong.

    @rory ik heb geen idee. Ze liet maart vallen als voorbeeld, maar we worden ingepland en krijgen dat te horen in een brief. Die brief valt volgens haar vrij snel op de mat (binnen 2 weken). Ik hoop zo snel mogelijk natuurlijk, maar aan de andere kant maakt die ene maand natuurlijk ook niet zoveel meer uit.
     
  4. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap wat je bedoelt Annneliesje. Wachten duurt altijd het langst, maar wat eerder of later maakt dan ook niet meer uit. Het belangrijkste is dat jullie je nu kunnen gaan richten op IVF. En misschien wordt je toch nog op natuurlijke wijze zwanger voor de IVF. Dat heb ik toch ook al eerder gelezen (niet dat je daar vanuit moet gaan, maar het is ook niet onmogelijk).

    Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd. Vandaag te horen gekregen dat mijn nacontrole verschoven is naar de 25e. Baal daar echt enorm van, want ookal zou ik straks ongesteld zijn geworden, we mogen niet weer gaan proberen totdat ik die nacontrole heb gehad. Dus, net als wat jij schrijft Annneliesje, aan de ene kant wil je gewoon zo snel mogelijk, maar aan de andere kant - zo probeer ik mezelf voor te houden - maakt die ene week wachten ook niet uit. Maar je zal dan altijd zien dat ik tegen die tijd mijn eisprong heb en dat ik die dan voorbij moet laten gaan en weer een maand moet wachten...
    Plus dat ik vannacht weer wakker heb gelegen van krampen, maar nog niet ongesteld ben. Nu weer geen last van krampen. Dat gaat dus al sinds zaterdagavond zo... Ook heel frustrerend...

    Annneliesje, als jij je eisprong na 21 dagen had, ben jij toen in de 5de week na je operatie ongesteld geworden? En na hoeveel tijd had jij je nacontrole en mochten jullie weer gaan proberen?

    Beeb, hoe voel je je vandaag?
     
  5. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    We hebben gewoon onbeschermde sex gehad toen ik mijn eisprong weer had. Meer door ervaringen die ik hier las en ook op andere fora's.

    De gyn zei dat het ook niet zoveel had uitgemaakt. Het enige nadeel is dat je dus hcg in je bloed hebt. Het kan dus dan van de bbz zijn of van een nieuwe zwangerschap.

    Aangezien ik een spierwitte zwangesrchapstest had gehad, wist ik dat dat niet tot de opties zou behoren ;)

    Het krampen had ik toen de eerste maanden ook erger. Ook rond de ovulatie meer last.

    @beeb hoe gaat het.
     
  6. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    He gatver, meis... Wat een domper. Hebben ze ook aangegeven waarom je nou pas de 25e mag komen? Kan me zo voorstellen dat je daar de pest van in hebt... En ja, natuurlijk maken een paar dagen extra niet uit als je het op de lange termijn bekijkt, maar zo werkt je gevoel nou eenmaal niet! Heb je zelf een idee waar die krampen vandaag komen? Ongi-kramp? Andere gewoon bellen hoor en er op staan dat ze je eerder zien. Des noods via de huisarts.

    Annelies, ik hoop dat je snel je brief binnen hebt. Duidelijkheid geeft rust! Hoe sta je er zelf in? Kijkend naar de komende behandelingen? He je mensen in je omgeving die IVF hebben ondergaan waarmee je kunt praten?

    Ik voel me echt wonderbaarlijk goed. Merk dat de bloeding voornamelijk in de ochtend vrij heftig is. Rest van de dag wel rood, maar geen schokkende dingen. Lijkt (muv) stolsels redelijk op een gewone menstruatie. Heb geen pijn of kramp. Maar slik ook nog aardig wat medicatie natuurlijk.

    Waar komen jullie eigenlijk vandaag meiden? Ik uit Noord-Holland. Omgeving Haarlem.
     
  7. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die zwangerschapstest is wel een goed idee Annneliesje! Als ik straks ongesteld ben geweest zal ik ook eens een zwangerschapstest doen om te kijken of het HCG inmiddels mijn bloed heeft verlaten.
    En goed te weten dat jouw gyn dat destijds heeft gezegd. Dat houd ik in mijn achterhoofd!

    "Gelukkig" zijn die krampen herkenbaar. Maar vind het zo raar dat ze met vlagen komen en dat ik vervolgens nog niet ongesteld ben geworden. Het lijkt inderdaad op ongi-kramp Beeb, maar toch net weer ff wat anders...

    Heb er vandaag nog steeds zo de balen van dat m'n afspraak verplaatst is. Ik probeer het los te laten, maar ik wil dit hoofdstuk gewoon kunnen afsluiten. Horen dat alles goed is en weer verder gaan met het leven. Dan lijkt iedere week meer gewoon te lang.

    Fijn dat het goed gaat Beeb! Bij mij was de bloeding ook in de ochtend het hevigst, ook zonder krampen gelukkig. Kan je je al wat meer vermaken, wat dingen doen?

    Ik woon vlak bij Hoek van Holland.
     
  8. Loenie

    Loenie Actief lid

    27 okt 2014
    479
    0
    16
    Rory en Beeb, allebei een dikke knuffel! Wat vervelend dat jullie dit mee hebben moeten maken. Ik weet helaas ook hoe het is, voor mij is het alweer ruim een jaar geleden.

    @Rory, bij mij is ook mijn hele eileider verwijderd en ik hoefde maar 1 menstruatie te wachten en toen mochten we het weer gaan proberen (helaas nog steeds zonder succes, maar dat is een ander verhaal). Tijdens de nacontrole heb ik geen inwendig onderzoek meer gehad, ze heeft alleen even naar de wondjes gekeken.
    Ik werd trouwens 30 dagen na de operatie alweer ongesteld, dus dat ging allemaal best vlot.
     
  9. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Loenie!
    Ik heb inderdaad wel meer gelezen dat het advies was gegeven om één menstruatie af te wachten. Ik denk dat ik dat dus ook gewoon maar doe en vervolgens een zwangerschapstest er tegenaan gooi om er zeker van te zijn dat het HCG weg is.
    Jij bent dan nog best snel weer ongesteld geworden.
    Wat rot dat je nog niet opnieuw zwanger bent geraakt! :( Weet je wel waardoor dat komt? Ik hoop dat je alsnog snel zwanger zal raken!! Ook een dikke knuffel voor jou.
     
  10. Loenie

    Loenie Actief lid

    27 okt 2014
    479
    0
    16
    Dank je Rory! We weten nog niet hoe het komt, we zijn pas net gestart met het oriënterend fertiliteitsonderzoek. Hopelijk vinden ze een oorzaak. Of niet natuurlijk en word ik toch nog spontaan zwanger;)
     
  11. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook voor je dat ze een oorzaak vinden, maar ik hoop nog meer dat je snel natuurlijk zwanger wordt!
     
  12. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hi meiden,
    Hoe gaat het met jullie? Heb je jezelf een beetje over de teleurstelling heen kunnen zetten Rory?

    Ik heb echt een verschrikkelijke rotdag. Kan alleen maar huilen... Overal baby's en dikke buiken en zwangerschappen. Prachtig natuurlijk... Echt. En gun het iedereen ook allemaal zo, maar zit even in een ego-dip. Ik hoop zo ook ooit dat gevoel te mogen ervaren.. Een kindje in mijn buik.. Op de goede plek... Groeiend... :( Blegh. Was ook aangemeld voor een mailingslist zeg maar... Titel 'de achtste week van je zwangerschap' kwam net binnen... 👎🏻😭
     
  13. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Beeb!
    Aagh meis! Knuffel! Het is ook zo klote! En dan zie je ook nog eens overal dingen die wat met een zwangerschap te maken heeft :(

    Ik voel me sinds gisteravond ook zo klote. Al die emoties, pijn en spanning... ik ben doodop. Toen een paar collega's vandaag vroegen hoe het ging wilde ik er nog geen eens over praten.

    Meis, ik weet hoe ellendig het is om je zo te voelen, maar het is ook niet niks en het is ook nog zo vers. Gewoon huilen als je moet huilen, het kan alleen maar opluchten. Het zal toch echt zn tijd nodig hebben om te verwerken.

    Hoe gaat het met je vriend? Heeft hij het al beetje kunnen verwerken?
     
  14. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ach beeb wat vervelend dat je zo'n rotdag hebt. Gun jezelf even dit verdriet. Daarnaast die mailinglist herken ik. Ik heb me wel 20 keer proberen uit te schrijven voor dat ding, maar het is me nooit gelukt (kortom iedere keer die confrontatie). Knuff

    @roryl ach ookal zo'n klotegevoel. Ook een dikke knuffel voor jou. Morgen is weer een dag. Logisch dat je geen zin hebt om er met collega's over te praten.

    @hier: ik mag in mrt beginnen met IVF en heb begin febr een gesprek over medicatie etc.
     
  15. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat jullie in maart kunnen beginnen met IVF Annneliesje! Ondertussen gewoon blijven proberen meid!
     
  16. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beeb, ik vroeg me af hoe het met je gaat??
     
  17. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hi meis, het gaat. Ben gelukkig redelijk op de been en daardoor nu steeds wat langer van huis. Gister even naar m'n week gegaan... Ik ben juf. Had meteen een klas vol kinderen om m'n nek haha. Deed me verschrikkelijk goed, echt een boost van gekregen. Ook nog even een zwangerschapstest gedaan, nog steeds positief helaas. Wel heel licht... Maar een streep is een streep zeggen ze. Dus echt een nabloeding of afbraak bmsv geweest en geen menstruatie zoals jullie dus al zeiden. Maar zolang je test nog positief is kan je nog geen eisprong hebben toch? Wanneer durfde jij het weer aan te vrijen met je partner? Misschien beetje lompe vraag hoor... Als je m niet wilt beantwoorden is dat ook prima natuurlijk!
    M'n vent is ee redelijk mak onder. Is ook veel meer zeker over dat het de volgende keer helemaal goed gaat. En het ook niet weer zo lang zal duren.

    Hoe gaat het met jou?? Kan me zo voorstellen dat je hoofd er niet naar staat om erover te praten op het werk... Daar heb je juist je Afleiding en word je er alsnog mee geconfronteerd... :(

    Annneliesje. Maart is al snel, maar kan mij voorstellen dat het voor je gevoel nog eeuwen lijkt. Heftige periode voor jou, maar ook voor je vent!
     
  18. RoryL

    RoryL Lid

    18 dec 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je alweer een aantal dingetjes kan doen! Ik kan me voorstellen dat het je even goed heeft gedaan om naar je werk te gaan! Zorgt ook voor de nodige afleiding!
    Je vriend is er dan gelukkig positief over. Dat is mijn man ook en dat heb ik soms wel nodig. De ene dag heb ik het gevoel dat het allemaal wel goed komt, maar de andere dag kan dat zo omgeslagen zijn en dan vind ik het fijn dat mn vent nog wel positief is.

    Ik heb mijn eisprong tussen kerst en oud & nieuw gevoeld, dus dat is ongeveer 4 weken na de operatie, dus het kan nog wel even duren voordat je je eisprong weer hebt. Maar ieder lichaam is anders natuurlijk.
    Sowieso heeft het ziekenhuis tegen mij gezegd dat we pas weer mogen gaan vrijen als ik mijn nacontrole heb gehad. Maar Annneliesje gaf al aan dat zij al eerder is begonnen doordat zij het een en ander op andere fora had gelezen en haar gynaecoloog had aangegeven dat het niet zo heel veel uitmaakt. Ik heb ook op andere websites ook gelezen dat de meeste gynaecologen aanraden om één menstruatie af te wachten (als je eileider verwijderd is).

    Ik ben maandag ongesteld geworden (yaay!). Dat bevestigt ook dat mijn eisprong inderdaad tussen kerst en oud & nieuw heeft plaatsgevonden. Heb gelijk zwangerschapstesten en ovulatietesten in huis gehaald. Zodra het bloeden is gestopt doe ik voor alle zekerheid nog een zwangerschapstest om er zeker van te zijn dat er geen HCG meer in mijn bloed zit. Daarna zullen wij langzaamaan weer gaan beginnen. De ovulatietesten heb ik gekocht omdat ik geen idee heb of mijn cyclus nu weer regelmatig zal verlopen. Dat was voorheen altijd het geval, maar nu weet ik het gewoon niet dus een ovulatietest er op een gegeven moment tegenaan gooien kan nooit geen kwaad.
     
  19. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hi ladies!

    Nou vandaag nacontrole gehad. M'n eileider is doorgestuurd naar de patholoog en die heeft inderdaad een zwangerschap (duh?!) vastgesteld, maar geen directe aanleiding of oorzaak voor de bbz zelf. Er waren geen verklevingen en ook mijn eierstokken en andere eileider zagen er tijdens de operatie prima uit.
    De gyn heeft meteen een aantekening in de pc gezet dat hij geen enkele reden ziet om niet zsm met IUI te beginnen (ondanks dus de bbz) en heb dus aankomende maandag een telefonisch consult met mijn eigen gyn. En dan gaan we denk ik (hoop ik) meteen een afspraak plannen voor een 'intake'/ informatieafspraak. Spannend dus.

    M'n vruchtbaarheid is overigens niet veel slechter. Als normaal 100% zou zijn ben ik nu nog 85% vruchtbaar volgens de arts.

    Hoe is het met jullie??
     
  20. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Wat goed dat je ongesteld bent geworden!! Ga je straks ook met ovu's aan de slag?
     

Deel Deze Pagina