Hier een sneeuwpop (Z-H)! Geen plaksneeuw... dus begonnen met een heuveltje en de sneeuw van onderen naar boven erop plakken, flink klusje! Niet koud gehad daardoor, haha!
Bij ons is de sneeuw niet goed genoeg voor een sneeuwpop helaas. Het is meer stuifsneeuw en dat plakt niet. Een bal rollen heeft totaal geen nut. Deze week de zak winterpenen die we hadden gekocht voor sneeuwpop neuzen maar aan de buurvrouw geven voor haar paard Is bij jullie de wind ook zo snijdend koud? Ik ben vandaag 30 minuten buiten geweest en toen hield ik het niet meer vol. Was warm aangekleed maar die snijdende kou aan mijn gezicht was niet te doen gewoon. Man en kids zijn die hard bikkels. Die zijn al vanaf 10 uur vanmorgen buiten aan het spelen en maar 3x binnen geweest max. 20 minuutjes voor plas drink en eet pauze. Denk dat ze alle 3 heerlijk zullen slapen vanavond
Wat knap, mijn kinderen hadden het geduld niet, na een half uur proberen gaven ze de moed op en zijn de sneeuwduinen gaan zoeken om in te duiken.
Wat een schijtweer . Heb hier zo'n hekel aan. We wonen in het zuiden en er is veel ijsregen gevallen gisteravond en vannacht. Man moet morgen met de auto naar zijn werk maar krijgt zijn ramen niet ijsvrij. Er ligt een dikke laag ijs op met erover heen sneeuw. Hij heeft van die automatische spiegels die openklappen wanneer je de auto van het slot haalt. Die zijn totaal vastgevroren. Als hij de auto openmaakt denk ik dat ze kapot zijn.
o ja, ik begin morgen aan de tweede week van mijn nieuwe baan en ik word op kantoor ingewerkt. Mijn moeder zou komen oppassen maar die wil ik met dit weer ook niet de weg op sturen dus nu moet de oudste van 17 zijn zusje van 6 uit school halen om 2 uur en er op letten de rest van de middag (man komt een uurtje eerder naar huis).
Net een uurtje buiten geweest met de kinderen, heuvel beetje uit de wind opgezocht, sleetje mee en lekker glijden. Maar jongens wat koud kinderen goed ingepakt incl skibroek, maar die heb ik zelf niet, m'n bovenbenen gloeien nu nog na
Hier heel veel sneeuw (ZO-Brabant). Wel een cm of 20-25. En op sommige plekken nog meer. Ik weet niet of ik ooit zoiets gezien heb. Echt van dat sneeuw dat kraakt onder je schoenen en dus prima voor sneeuwpoppen. We zijn de hele middag buiten geweest, de kou viel wel mee, zeker nu het niet meer sneeuwt. En nu mag het van mij weer gaan dooien eerlijk gezegd..
Hier ligt ook een flink pak nu. Heerlijk. Onze zoon heeft heerlijk buiten gespeeld en ik heb onze dochter voor een ritje meegenomen op de slee. Ze vond het machtig en gilde van plezier door de sneeuw in haar gezichtje. Wel moet ik morgen lopen naar school en stop ik een paar kruiken tussen de dekens voor d'r want het is echt megakoud.
uiteindelijk hebben we hier heel veel sneeuw gehad!! het sneeuwt nog steeds en man, het waait niet te zuinig. Maar leuk gespeeld, kids helemaal blij. Morgen moet ik werken, 45km enkele reis en ik heb geen winter banden onder de auto.. ik zie nu al op tegen het rijden
Basisscholen hier in de regio zijn morgen dicht, morgen om 14:00 krijgen we te horen of ze dinsdag wel naar school mogen. (Morgen was hier al een studiedag). Bij de oudste op de middelbare zijn er maandag en dinsdag voor iedereen online lessen, geloof dat de examenklassen wel op school les kregen maar nu dus ook 2 dagen thuis.
Morgen hebben de basisscholen hier wel gewoon les (gelukkig) Durf alleen niet te fietsen nu, dus dan maar met de bus
Hier houdt de stichting ook alle scholen dicht. Ben benieuwd of dinsdag wel lukt, want het blijft maar sneeuwen. Tot morgenavond lijkt het nu. We zijn meerdere keren ruim een uur naar buiten geweest. Heerlijk! Wat een fijne zachte poedersneeuw, heerlijk om in te rollen zo de ski broek maar eens uit doen.
Inderdaad! We hebben wel even een rondje op een echte slee gemaakt overigens van de buren geleend ... is dus ook nog een optie
Het was heerlijk! Een paar uur met de slee op pad geweest. Op het golfterrein kon hij rennen, vallen, springen in de sneeuw zonder mate. Geweldig
@GossipGirlxoxo thanks voor je wortel en muntdrop tip, het is niet de mooiste sneeuwpop geworden, maar we hebben wel ons best gedaan om er iets van te maken.