Klaar voor de sneeuw? ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.123
    113
    Vrouw
    Ik ben er helemaal klaar voor! :D

Ik kan niet wachten, en mijn zoontje van drie jaar ook niet.
    Hij blijft maar vragen wanneer gaat het sneeuwen mama, gaat het vanavond sneeuwen? :roflmao:

Wij hebben warme gevoerde laarsjes, Chocomel ook al in huis :o:
    Slee staat al 2 jaar nieuw in doos te wachten tot hij eindelijk gebruikt kan worden.

Wij zijn er helemaal klaar voor. :D

NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Nee, en ik ben nog heftig in de ontkenning :cool:

Elisje, owly en NiVa0230 vinden dit leuk.
  3. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Hoe weet je waar er precies iets verwacht wordt?

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Joggingbroek met pyjamabroek eronder? Dat was ook mijn idee, maar kon nog in een plaatsje op 8 min rijden een skibroek scoren voor 5 euro vandaag :D
    Vroeger hadden ze dit ook niet, gewoon dik aankleden en lekker in beweging blijven. Heb zelf geen snowboots. Trek wel extra dikke sokken aan in mijn nooit gebruikte regenlaarzen die ik 3 jaar geleden voor 1 euro heb gekocht :roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij wonen in Flevoland. Als ik het moet geloven 40 cm.

In ieder geval voor de hele week boodschappen binnen gehaald en de afwatering van de dakkapel leeggehaald, vorige x was dat met 10 cm al een drama namelijk...

Heb er zin in! Ook zo leuk voor de honden, die zijn gek op sneeuw. Voetzolen insmeren met vaseline en gaan.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    IMG_20210204_225258.jpg

IMG_20210204_224344.jpg

Mimus en Spectre vinden dit leuk.
  7. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.973
    1.308
    113
    De meiden wilden geen snowboots. Overal gezocht naar regenlaarzen dan maar. Nergens kon ik die vinden die morgen kan leveren. Gelukkig heb ik op Marktplaats wat gevonden die morgen opgehaald kunnen worden.

8. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.973
    1.308
    113
    Nu wil ik wel een dikke laag zien zondag!

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zo goed als hoop ik.

Qua kleding... ik ben de zolder opgedoken en vond voor iedereen wel wat. Ik heb voor man, zoon en mezelf snowboots en een skibroek voor als we willen spelen in de sneeuw. Voor dochter heb ik een heel skipak en een losse skibroek (zo een hoge met bretels eraan). Ik heb voor dochter waterdichte uggs (kaplaars van buiten, schapenvacht van binnen) maar ben niet helemaal tevreden over het model. Ze zijn enkel hoogte en sluiten niet lekker aan door haar smalle voetjes en beentjes dus ben bang dat van bovenaf er nog sneeuw in komt en ze dan nog natte koude voetjes heeft. Heb voor de zekerheid vanmiddag nog een paar dunlop blizzard laarsen voor haar besteld, die schijnen tot -15 graden de voeten warm te houden maar die komen ben ik bang pas maandag of dinsdag binnen. Alle skikleding en snowboots van zolder die te klein waren geworden heb ik meteen met foto's op de lokale fb weggeefhoek gezet en was ik binnen 1 uur kwijt. Ruimt lekker op!

qua sneeuwpret... We hebben ook een hele mooie luxe slee, morgen ga ik nog even op zoek naar zo een pannenkoek slee voor erbij, dat gaat net wat sneller en leuker de heuvel af vind ik zelf en dan hebben beide kinderen iets en hoeven ze niet omstebeurt. En ik heb winterpenen en een zak muntdrop gekocht om eventueel een sneeuwpop te maken en hem/haar een gezicht te geven. Wat me te binnen schiet voor als ik geen pannenkoek slee (of ook wel schepslee) meer ga vinden heeft er iemand ervaring met sleeën in opblaasbanden die je normaal in het zwembad gebruikt? Daar heb ik er zat van, twijfel alleen of dat niet zo scheurt in de sneeuw. Nu mis ik voor het eerst sinds de lockdown action een beetje. Heb wel zoon zijn eerste dubbele ijzer schaatsen gevonden dus als het nou ook nog hard gaat vriezen kunnen we met dochter voor het eerst op natuurijs schaatsen.

Qua veiligheid... man heeft van de zaak een baal strooizout mee naar huis genomen om onze stoep, die van de oudere buren, mijn ouders en oma even sneeuwvrij te maken.

Qua voorraad boodschappen... ik ben a. Geen held in het verkeer en al helemaal niet met sneeuw en b. Dinsdag word ik weer aan mijn nek geopereerd dus ben momenteel niet heel mobiel. Ik ga morgen dus samen met man boodschappen proberen te doen voor 2 weken zodat ik niet zelf met de auto weg hoef als het gaat sneeuwen en de rest van de boodschappen laat ik AH aanvullen tijdens mijn vaste bezorgmoment. Het word weer even schakelijken met boodschappen nu dochter weer naar school gaat maandag. En was juist net een beetje gewend aan het thuis ritme qua boodschappen en plannen daarvan maar goed dat heeft weinig met sneeuw te maken.

Voor de rest kan ik niet bedenken of ik nog wat vergeten ben dus zal dit topic even aandachtig lezen en goed volgen.

En door dit van mij zelf terug te lezen merk ik weer dat ik wat meer moet genieten van het idee dat er sneeuw komt ipv te stressen of alles wel geregeld is en de gigantische controll freak in dit soort onverwachte situaties in me naar boven komt en daar baal ik van.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Kan me voorstellen dat het dan lastig is voor je inderdaad.
    Sneeuwkettingen zou een goede zijn ja :) vast meer mensen met een scootmobiel die dezelfde problemen ondervinden straks.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier geen snowboots, geen strooizout en geen extra boodschappen.
    We zien het allemaal wel en alles komt wel goed.
    Belangrijk is, we hebben een slee en gaan veel plezier maken.
    No stress :D

GossipGirlxoxo, wendy339 en MamaChantal vinden dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.437
    10.362
    113
    We verwachten niet veel, de vorige keer heb ik met heel veel moeite een emmertje sneeuw bij elkaar kunnen vegen. Dat waren 3 mini sneeuwpoppen en wat sneeuwballen haha. Ach we hadden de grootste lol en super koud.

We hebben geen sneeuwbroeken of regenbroeken dus mocht de sneeuw komen dan gaan we daarna wel verkleden. Ik heb wel snowboots en zoon regenlaarzen.

We hebben een slee maar misschien als hij zijn knieën in de nek legt dat nog past. Het is een plastic slee wat laag aan de grond is. Ach anders gooit hij er maar sneeuw in, ook leuk haha.

Boodschappen is gedaan maar snapte al niet waarom het zo druk was:roflmao:
    Volgens mij een van de weinige die niet veel verwacht haha.

Een pak chocomelk staat al klaar, gewoon voor de zekerheid:D

13. GossipGirlxoxo

Gaat je zeker lukken. Ik had 3 paar snowboots, 2 skipakken en 4 skibroeken en bijpassende wanten op de weggeef hoek (dus gratis) en daar gingen mensen zelfs bieden en overbieden terwijl ik wilde loten. Heb ze expres niet mee laten loten want als je er (behoorlijk) geld voor kunt betalen heb je imo niets op de weggeefhoek te zoeken behalve om weg te geven.

NiVa0230, Aries en nicole18 vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Ik dacht hetzelfde! Maar aan de andere kant. Ik sprak de juf vandaag en die vertelde dat tot de vakantie, dus nog 2 weken, vooral in het teken staat van veel spelen. En dat ze na de vakantie aan een nieuw thema beginnen. Ik ga er vanuit dat ze dus ook lekker met alle kinderen samen in de sneeuw gaan spelen en op de slee naar school en weer naar huis heeft ook wel wat leuks natuurlijk en vanaf 14.00 uur is het nog lang zat licht om ook samen nog in de sneeuw te spelen.

15. GossipGirlxoxo

Dat ga ik morgen met man samen doen. Ik rij al niet graag auto maar met sneeuw al helmaal niet dus ik zorg dat ik voor minimaal een week boodschappen in huis heb en laat AH woensdag nog wat verse dingen brengen en dingen die vergeten zijn enzo.

16. GossipGirlxoxo

Nu snap ik de drukte van vandaag in de supermarkt en op het winkelcentrum. Dat kwartje was nog niet gevallen bij me.

17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

:D
    Haha dit. De slee staat klaar in de tuin. Heb voor de jongste wel een ski broek, en ik gok ook nog snowboots. En anders heeft ze een kast vol maillots en sokken, en regenlaarzen. Ga wel morgenochtend nog chocomelk halen, wel lekker om te drinken na het koukleumen. Voor man en mij heb ik nog wel rum staan om erin te doen :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.186
    12.198
    113
  19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Je bent echt niet de enige, omzet van onze winkel was weer flink hoger dan een normale vrijdag. Maar hier zitten 7 supermarkten die je makkelijk per voet kan bereiken, dus wij hebben het niet gedaan. Dat is voor jou natuurlijk geen optie, en ik zou met een scootmobiel ook niet fijn over straat gaan met flinke sneeuw.

20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik hoop echt dat er een flink pak sneeuw gaat vallen. Maar ik temper mijn verwachtingen wel, je weet het immers nooit hier in Nederland. Wij gaan ieder jaar op wintersport dus hebben genoeg liggen qua kleding. Slee hebben we ook. Ik heb alleen vandaag nog snel snowboots voor oudste dochter moeten kopen.

We hebben alleen alle vier geen schaatsen bedenk ik mij net. Ach ja, dan maar niet schaatsen, maar sleeën in de duinen.

Deel Deze Pagina