Waarom ben ik klaar wakker? Als je een drukke dag hebt gehad en op de bank bijna in slaap valt toch slecht slapen? Ik droom heftig en denk jaaa nu is er zeker een aantal uur voorbij en dan blijkt het 1 uurtje te zijn. Ik ben klaar wakker! Echt bizar Herkenbaar? *Edit moderator: topic verplaatst*
Jahoor Ik slaap al bijna de hele zwangerschap erg licht. Heb al een keer om 4 uur 's nachts aardappeltjes staan bakken omdat ik toch wakker was en wel zin in wat eten had. Nu word ik vooral wakker omdat ik naar de WC moet of, sinds een paar dagen, omdat ik steeds pijnlijke harde buiken heb. Wat ik nog het meest opvallende vind is dat het me niet op breekt.Ik kan er inmiddels redelijk goed tegen, die gebroken nachten.
Nou ik begin daar ook last van te krijgen. Net als wat je zegt, ik lig op de bank en dan ben ik bekaf. Kan me ogen niet meer open houden. Dan ga ik naar bed, kan ik vervolgens niet slapen. Maar ik heb de laatste 2 nachten ook steeds erge last van me benen. Net of ik spierpijn heb ofzo en ik weet dan echt niet hoe ik moet gaan leggen. En als je man dan naast je ook nog eens lekker gaat snurken :x dan kom ik helemaal niet meer in slaap...
ik had er ook veel last van, maar ik kreeg van de verloskundige het advies om VSM Dormiplant te gebruiken, na het een keer te hebben geslikt kon ik een week weer goed slapen. het is ter voorbereiding op de nachtvoeding voor straks dat je wakker wordt.
ik heb dat juist niet! slaap heel veel juist nu. maar die gebakken aardappels lijken me ook wel wat. want honger heb ik wel veel s'nachts als ik er uit moet voor de wc. (gemiddels 3x s'nachts)
die spierpijn is herkenbaar. Heb ik ook. Botten pijn daar lijkt het op. Ik kan het zelfs niet met een kussen oplossen. Ik heb mega weinig geslapen en ben gewoon nu niet moe. Ik vind het echt bizar. Als ik kon schaatsen was ik dat nu gaan doen. Hahahaa
Hier nog een slechte slaper, de ene nacht slaap ik beter dan de andere. Maar ik word ook zeker 2 a 3 x wakker en dan moet ik plassen. Het is dan toch lekker dat ik met verlof ben, dan kun je de dag erop lekker rustig aan doen. myla
Hier begint het slapen ook steeds minder te worden.. en vooral als ik dan naar de wc ben geweest kom ik niet terug in slaap omdat ik wakker ben.. en heel vroeg wakker 'sochtends.. gelukkig kan ik er wel tegen..
Hier ook hetzelfde... Ik word iedere nacht zeker 4 keer wakker om te plassen (ja echt ), en als ik zo rond 6 uur weer naar de wc ga, kan ik vaak niet meer verder slapen. Ook slaap ik vaak pas heel laat en lig ik eerst uren te lezen in bed. Maar gek genoeg voel ik me wel uitgerust. Ik denk ook dat het met de voorbereiding op de gebroken nachten te maken heeft...misschien een trucje van de natuur?
Ik slaap ook heel licht of zelfs niet. Maar ik ben niet eens echt heel moe overdag,.. Meestal slaap ik maar een paar uurtjes in totaal.
Ben ik even blij dat ik niet alleen wakker lig 's nachts Ik hoef maar 1x per nacht te plassen gelukkig, nog wel tenminste, maar lig wel uren te draaien en na te denken. Wat voor bedankjes zou ik nemen, heb ik alles wel in huis, welke haarkleur zal de beeb hebben, op wie lijkt ie straks, kan ik het wel combineren, een kind en een eigen bedrijf....en zo gaat dat maar door! Dan val ik eindelijk in slaap, word wakker en net als ik denk dat er úren voorbij zijn is er net een half uurtje om... Maar ja, echt moe overdag ben ik niet, dat scheelt!
Ik slaap sinds ik zwanger ben ook veel lichter. Moet er dan ook wel geregeld uit om te plassen 's nachts. Nu slaap ik wel weer goed in nadat ik eruit ben geweest, maar dat is ook wel een periode heel anders geweest. X Esther
Die botten pijn of spierpijn! Ik word iedere ochtend wakker met pijn op de zijkant van mn heup en bij mn schouder. Bedoelen jullie dit? Ik moet dan echt uit bed.
bij mij dus heup en trekt door naar beneden. Ja ik moet er dan echt uit. Even lopen en dan kan ik er meestal in. Of ik moet tegen mijzelf zeggen pijn is fijn...en proberen te slapen.
Ja hoor, herkenbaar. Als ik wakker word ga ik eerst nog ff woelen. Meestal moet ik plassen, dat doe ik dan maar.. Dan ben ik dus ook klaarwakker. Ga ik wat puzzelen en als ik weer moe word, lichtje uit en verder slapen. Alhoewel dit wel een heel licht slaapje is.
Heeeeeeeeeeel herkenbaar! Ik slaap echt nauwelijks, hooguit een uurtje of 4/5 en ben ik klaarwakker. En dan die maagzuur, gek wordt je ervan. Vroeger viel ik als een blok in slaap, echt na een minuutje of 5, en sliep ik de hele nacht door. Nu is het 10 keer uit bed, om te plassen (dat is opzich geen probleem). Maar maagzuuuuuuuuuuuurrrr
beertje ik heb geen maagzuur alleen die bottenpijn. Heb nu de hele nacht om het half uur gewoeld. En ben gewoon nu niet moe! Hahaa dat vrouwen lichaam niet waar.
Oh ja heeeeeel herkenbaar en dan toch uitgerust wakker worden, zullen de hormonen wel zijn. Heb snachts ook erg last van een snurkende man naast me dat helpt ook niet. Ik probeer smiddags even een poosje te slapen of te liggen dan rust ik in elk geval uit.
ik dacht dat de pijn aan mijn heup aan mezelf lag, maar jullie hebben er dus ook last van. ik had ook veel last van maagzuur, ik ben naar de apotheek gegaan en heb een flesje met witte vloeistof meegekregen, dat hielp bij mij heel goed. misschien een tip voor je maagzuur. het slapen wisselt wel per nacht, de ene nacht lig ik 4 uur wakker voor dat ik slaap en de andere nacht slaap ik als een roosje, word dan wel regelmatig wakker omdat ik moet plassen. succes allemaal