Slapen jullie s'middags?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cherrylein, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik ben nog maar 24 weken maar ik heb af en toe echt wel de behoefte.. :oops: Komt ook wel bij dat ik best wel druk ben met school e.d, dus het is lekker om even te gaan liggen. Maar voel me soms net zo'n oud wijf haha..
    Wie doet dit ook al?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Ik heb er nu al wel zin in, maar ik werk 3 dagen en in de andere dagen is mijn zoontje thuis. Als hij slaapt ga ik wel eens liggen. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook erg moe, maar toen werkte ik 40 uur, dus alleen heel af en toe in het weekend.

Maar als je daar behoefte aan hebt en je hebt er tijd voor, gewoon doen toch?

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik wou dat ik het kon :evil: maar ik zit nu in me verlof en dan DENk je te kunnen uitrusten. forget it! iedereen wil ineens s'middags op de koffie komen.... heel gezellig allemaal maar soms denk ik: ga weg! laat me lekker alleen.

dus... als je kan geniet ervan. ben zwaar jaloers!

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Oh dat is vervelend henkie! Maar je kan toch aangeven dat je tussen een bepaalde tijd rust?

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik wel. in de bank of gewoon in bed. soms slaap ik wel soms niet. maar gewoon lekker rusten. goed voor beebje groeit ie goed van ;) ( en goed voor het gammele bekken van mamsie en de misselijkheid )

6. jootje03

jootje03 Lid

Jul 16, 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    Kon ik af en toe maar lekker even gaan liggen, lijkt me heerlijk!
    Maar ja, twee kinders en dan kun je het echt wel vergeten.....
    Vond ik bij de eerste zo heerlijk, als ik er zin in had lekker uurtje op bed of de bank zonder gestoord te worden. Dus, gewoon lekker van genieten zolang het kan hoor!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @Henkie geef gewoon aan dat je er geen zin in hebt dat je lekker even rust wilt nu je verlof hebt.

8. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Werk in de kinderopvang en merk dat dat lichamelijk toch best zwaar is. Ik werk 4 dagen in de week en ben op woensdag altijd vrij. Dat is echt mijn dagje om bij te tanken. 's Middags lekker even een uurtje of soms twee liggen en idd dan zie ik wel of ik slaap, een boekje lezen in alle rust is ook lekker!
    Is toch niet vreemd dat je wat meer rust/slaap nodig hebt?

9. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hoi allemaal

ik ben nu 24 wk zwanger maar ga ook wellis rusten smiddags hoor
    vooral als ik smorgens gewerkt hebt

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    I wish! Maar moet werken, 36 uur per week. Ik snoep wel stiekem 's ochtends een kwartiertje extra en ga rond 9 uur naar bed. En als ik vrij heb, ga ik lekker slapen wanneer ik daar zin in heb! :)

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ja hoor, heerlijk vind ik dat! Als ik na mijn werk rond 15 uur thuis kom en mijn man is er toch nog niet.....

Als ik slaap krijg, geef ik er lekker aan toe, even op de bank of zelfs in bed. Nu heb ik nog geen kinderen die druk zijn of uit school gehaald moeten worden, dus nu kan het nog!

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja jullie hebben gelijk :( maar das soms zo moeilijk om tegen bepaalde mensen te zeggen... zucht.

de eerste hing alweer aan de telefoon net... vandaar ook mijn reactie hierboven hahaha. heb telefoon nu uitgezet. en ga straks lekker even weg! doei!

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik PROBEER het wel (ook als ik niet zwanger ben want heb ME/CVS) maar schiet er wel vaak bij in, mijn zoontje slaapt gelukkig nog wel goed tussen de middag (anders zou ik hem even naar oma toebrengen ofzo) als ik niet KAN slapen dan kijk ik effe een serie of filmpje (rust je toch wat uit denk ik dan)

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

groot gelijk henkie24, ik slaap 's middags als mijn agenda het toelaat, ik werk alleen 's ochtends, dus ik probeer te middagen leeg te houden voor rust, de deur doe ik dan ook niet open, ook al merkwaardige reacties op gehad, zoals: ja ik belde aan maar je deed niet open en de auto stond wel voor de deur.......met andere woorden, ik weet best dat je er was, foei! hoe durf je je grenzen aan te geven!, hahaha.... :evil:

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gelijk heb je! ja het is makkelijker als je chronisch ziek ben en dit al gewend bent (is een proces en lukt je niet zomaar binnen een paar weken / maanden) als je normaal wel actief enzo bent, toch duidelijk je grenzen aangeven want straks als de kleine slaapt vind je ook wel eens fijn om gewoon even te rusten van alles hoor..

16. Vera79

Vera79 Actief lid

Dec 23, 2008
    118
    0
    0
    Geniet er lekker van hoor...

Zelf werk ik gewoon 40 uur in de week en we hebben een labrador van 14 weken die ook nog veel aandacht wil dus bij ij momt het er gewoon niet van...

Ik lig dan dus wel de hele zondag op de bank...ben ik niet vanaf te slaan!

X Vera

17. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    heb tot een week of 10 enorme slapa gehad steeds overdag
    toen trok het erna weg,tot een week of 15 en nu heb ik weer geregelt dat k dommel overdag :( of ik moet bezig zijn,dan gaat het wel
    maar ik slaap snachtds ook slecht,denk dat het daarom komt dat ik dommel overdag

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oow absoluut mn middagdutje. op mijn vrije dag standaard rond een uur of 12 -13.00 mn middagdutje. en ik vindt dat ik dan ook verdiend heb :D want ik ben best vroeg wakker dan begin ik aan de huishoudelijke taakjes..smiddags val ik in slaap en als ik wakker wordt ga boodcshappen halen en begin ik te koken.

19. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Soms doe ik een middag dutje. Gisteren lag Puk op het favoriete plekje: rechts tegen mijn rib. De enige manier om haar daar weg te krijgen is op mijn linkerzij gaan liggen. Dus heb ik me maar geinstalleerd op de bank en dat dut ik dus vanzelf weg.

Overigens ben ik vorige week vrijdag nog door mijn man in bed gestopt 's middags. Ik zat te slapen in de stoel maar wilde niet aan de vermoeidheid toegeven. Met een warme kruik in bed heeft hij me toch weten te verleiden. Ik heb ruim anderhalf uur geslapen en manlief heeft de tijd benut om de week boodschappen te halen.

Als je er aan kunt toegeven: DOEN!

20. sampie1986

sampie1986 Actief lid

Oct 13, 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    ik slaap heel veel ben heel erg moe van mijn zwangerschap dus als je het kan zo ik gewoon lekker gaan slapen als je lichaam het aangeeft

groetjes samantha :)

Share This Page