niet poepen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by MaMa, Aug 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Ukje poepte voorheen gemakkelijk bij elke voeding. Maar de laatste tijd poept hij zelden, max.1 Keer per dag en nu al 2 dagen helemaal niks. Zaterdag voor het laatst, dat was een enorme diarree luier! De dag ervoor ook vrijwel niks hooguit een natte scheet..
    hij is van 9/10 voedingen naar 7 gegaan. vraagt nu netjes om de 3 uur. En snachts een uur of 7 niet.
    Eet hij minder omdat zn darmen nog vol zitten
    Of poept hij minder omdat hij minder eet
    Of is het iets anders?
    Lees dat met bv een.baby een week niet mag poepen, maar wanneer aan de bel trekken?
    Zeker omdat het zon omschakeling is van heel veel naar niks..

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    Soms weet je niet waardoor het komt. Aan de bel trekken als je merkt dat hij er heel erg veel last van krijgt denk ik.

Mijn dochtertje had op een gegeven moment 11 dagen geen ontlasting gehad, en zelfs toen ik aan de bel trok, zeiden ze dat het max 14 dagen mocht duren. Ze kreeg toen volgens mij ook al Lactulose, maar hielp niet. Ik dacht ze kunnen zoveel zeggen, maar mijn moppie had er wel last van. :(Uiteindelijk poepte ze op dag 12. Ik was zo enorm blij (waar je al niet blij mee kunt zijn:D). Ze had de eerste maanden sowieso weinig ontlasting echt om de 5 dagen ofzo.

En nu is ze 9 maanden en heeft ze heel veel ontlasting op een dag zonder Lactulose.

Ik hoop dat je zoontje er geen last van heeft. Volg je gevoel en trek aan de bel als je het niet vertrouwd

3. mamavansam

mamavansam Actief lid

May 27, 2013
    143
    0
    16
    Toen mijn productie in evenwicht kwam met het aanbod ging mijn zoon ook minder poepen. Volgens mij was dat ook rond die periode. Als hij er geen last van heeft, kan het geen kwaad. Borstvoedingsbaby's kunnen makkelijk een week niet poepen. Hier ook regelmatig het geval geweest.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Dank voor jullie antwoord :)
    Ja het lijkt nu eindelijk in evenwicht te zijn voorheen had ik altijd een overproductie op zich is 2 dagen niet piepen niet zoveel maar her verschil met 5/7 keer per dag in zon korte tijd maakt dat ik me toch ga afvragen ..
    Hij zit veel minder te persen als eerst dus hij lijkt er geen.last van te hebben
    Als hij maar niet te weinig krijgt.. hij lijkt voldaan na het eten drinkt 10/20 minuten en doezelt dan in slaap aan de borst, bij wakker maken wil hij niet meer er zit dan nog wel in dus er is geen tekort lijkt.me dan

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Hij heb gepoept! Yeah :D
    Ff vies vraagje, kleur was okee zoals normaal maar zitten allemaal witte stukjes in. Ik heb hem vanacht elke 2 uur gevoed, normaal drinkt hij tussen 10 en 6 niet en overdag om de 3 uur
    Zou her zijn dat hij daar dan toch te weinig aan blijkt te hebben?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is heel normaal op deze leeftijd hoor. Je productie is nu zo goed aangepast op de vraag, en het meeste van de melk wordt door zijn lichaam opgenomen. Vocht wordt uitgeplast en dat blijft er weinig te poepen over. Sommige kinderen poepen maar eens per 14 dagen (en dan zit het in 1 keer tot de nek).
    Witte stukjes kunnen te maken hebben met overproductie.
    's Nachts elke 2 uur willen lijken me regeldagen. Kan heel hoed op deze leeftijd.

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Oké dus eigenlijk doet hij het helemaal volgens het boekje :p
    Ik wil geen regeldagen we hadden net zon mooi ritme! Kon de klok erop gelijkzetten wanneer hij weer honger had.. of zou hij nou naar om de 4 uur drinken gaan eindelijk dan vind ik het wel best :)

Share This Page