klaargemaakte flesjes in koelkast bewaren?

Discussie in 'Voeding' gestart door taschke, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Mag je flesjes al op voorhand klaarmaken en dan in de koelkast zetten?
    En zo ja,hoelang mogen ze dan in de koelkast blijven voor je ze gebruikt?

Ik lees overal iets anders.In het boekje dat ik mee heb gekregen van het ziekenhuis staat dat het mag,maar in andere boeken en op sommige sites lees ik dat het niet mag?

2. sim

sim Niet meer actief

vroeger kon dat wel, maar nu raden ze dat af..

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    mee eens dat zeiden ze hier ook

4. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik maak ze voor 24 uur klaar,
    en dan zet ik ze in de koelkast.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij maken ook voeding voor een hele dag en word bewaard in de koelkast!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik maak het per voeding klaar. Is anderhalve minuut werk. Ik zie het voordeel van hele dag klaar maken niet. Je moet als nog opwarmen dan.
    Hier gaat een flesje met bronwater in de magnetron. Als dat heet is (ong. 1 minuut) schepjes voeding erbij, schudden en klaar. Is dat nu echt tijdrovender dan kan uit de koelkast halen, juiste hoeveelheid in fles doen en dat opwarmen?

Ieder het zijne hoor, doe waar je je prettig bij voelt maar het voordeel van voeding voor de hele dag klaarmaken ontgaat mij volkomen.

7. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Overdag(nu ik toch nog thuis ben) maakt het mij niet uit maar het is 's nachts wel makkelijker om het gewoon uit de koelkast te halen en gewoon even in de magnetron te zetten ja...

Als ons dochtertje naar de onthaalmoeder gaat moeten we ook klaargemaakte flesjes meegeven dus zij moet dat dan ook in de koelkast zetten :(

8. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik maak Keano's flesje altijd per keer klaar. Ook toen hij nog 's nachts kwam toen maakte ik hem ook per keer klaar.
    Zoveel moeite is dat toch niet? En het lijkt mij hygiënischer...maar goed ieder zijn ding!

liefs, misspuma

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nieuwe regels idd over de flesjes vt voren klaarmaken. Nu mag het niet (advies), maar bij de meiden bij ons ( 2 jaar en 6 jaar) mocht het wel. En dan mocht je de voeding voor 24u klaarmaken.

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik maak de voeding ook per fles klaar (advies kraamzorg). Ik vind het een werkje van niets en vind al die flessen in m'n koelkast lastiger dan dat minuutje fles klaarmaken.

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb van die bewaarbakjes voor de voeding daar doe ik de poeder in en dan als ik een flesje moet hebben pak ik het flesje vul deze met water in de magnetron en dan de poeder uit het doosje erbij. nu heb ik makkelijk praten met 3 flesjes per dag maar in het begin deed ik het ook steeds per fles klaar maken.

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Maar als het echt niet goed is vraag ik mij af waarom een onthaalmoeder van Kind en Gezin dan zegt dat we de flesjes op voorhand moeten klaarmaken :(
    In elk geval maak ik ze gewoon fles per fles...

13. sim

sim Niet meer actief

wat ik laatst heb gehoord is dat er in de samenstelling van fv het één en ander is veranderd, vroeger kon het wel, maar nu raden ze het af, het zal heus niet slecht zijn, maar de bacteriegroei neemt toe hoe langer de melk staat, daarom is een 'vers' flesje beter.

ff offtopic wat is een onthaalmoeder?

14. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Een onthaalmoeder is ook iemand die op de kindjes past als je moet gaan werken,die zijn erkend door wat men in Belgie Kind en Gezin noemt.In elk geval mijn onthaalmoeder toch.
    (weet niet hoe dat in Nederland noemt)

Een onthaalmoeder mag maar een aantal kindjes bijhouden( stuk of 5,6,7? weet het niet juist meer) en houden die kindjes bij hun thuis maar zij zijn ook erkend.Ze worden dus gecontroleerd en moeten zich aan regels houden.

15. sim

sim Niet meer actief

komt ie nu al bij jullie, aangezien jullie kindje nog maar twee weken is, hebben jullie geen verlof?

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    onthaalmoeder = gastouder in Nederland. Alleen als ik het zo lees met meer controle.

17. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik geef nu borstvoeding.
    Maar bij mijn oudste twee maakte ik het voor de hele dag klaar.
    Er is weer zoveel veranderd. Toen mocht je ook geen flesjes met stromend koud water (en vervolgens in de magnetron) gebruiken. Je moest het altijd met afgekookt water klaarmaken. Dus als je dan 's nachts een flesje wilde geven moest je eerst water koken, dat wat af laten koelen en dan de poedermelk erbij. Dus dat vergde nogal wat tijd.
    Vandaar dat we toen voor 24 uur klaarmaakte.
    Gina

18. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Moet pas in juli terug beginnen werken maar de kinderdagverblijven zaten toen ik pas zwanger was al vol tot november 2007.
    Deze onthaalmoeder kon er nog 1 kindje bijnemen voor 3 dagen per week(want ik werk maar deeltijds) ;)

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies, dan zie ik het voordeel wel. Ik maak de voeding nu, i.v.m. krampjes, met bar le duc. Dat gaat de magnetron in, opwarmen en dan de poeder erbij. Klaar is Klara.

20. sokkie

sokkie Lid

11 okt 2006
    36
    0
    0
    Er zitten tegenwoordig pro- en prebiotische bacterien in de flesvoedingen. Dit heeft dezelfde werking als bv. Yakult bij ons heeft. Het is goed voor de darmflora van de baby. Deze bacterien zijn na ca. 1 uur "dood", dus als je de voeding per 24 uur klaarmaakt werken deze bacterien niet meer. Dus als je optimaal gebruik wilt maken van de bestanddelen van de flesvoeding, wordt er nu geadviseerd om de voeding per keer aan te maken.

Ik heb zowel per keer als per 24 uur voeding aangemaakt. Wat mij opviel is dat m'n kindje erg harde ontlasting had bij de 24-uurs-voeding. Dus ik ben nu overgegaan op de voeding per keer aan te maken. En nu is de ontlasting weer normaal en geen harde keuteltjes meer. Het werkt dus wel! :)

Deel Deze Pagina