hoi na hoe lang "moet" je de spenen eigenlijk vervangen? : en vanaf welke leeftijd stap je over op de volgende maat? Teun heeft nu avent 2, ben wel bezig met de 3 standenspeen maar dat gaat nog te snel en de speen van het kruidvat voor brede halsflessen voor 3 mnd is ook nog net te groot......maar avent 2 gaat steeds moeilijker omdat meneer harder wil drinken.......
Volgens mij moet je de spenen welke 6 weken vervangen. Als je kindje te lang over de fles doet (langer dan 20 min) zou ik een grotere speen nemen.
Ja, 6 weken met een speentje (zowel een fopspeen als die voor de fles). Joey is 7,5 maand en hij heeft nog steeds de S van Difrax (kleinste maatje, dus waar je ook mee begint als je kindje net geboren is). Alleen voor pap in een fles heb ik een grotere
Vroeg me laatst ook af wanneer ik de flesspenen moet vervangen. Vind 6 weken nml best wel snel. Fynn doet er eerlijk gezegd al veel langer mee Misschien een domme vraag, maar waarom moet je ze zo snel vervangen?
er kunnen scheurtjes in ontstaan, die je zo waarschijnlijk niet ziet.... en daar kan ook vanalles tussen komen te zitten (= bacterieen enzo...) Hier heb ik dus hetzelfde probleem, Met de S speen van difrax drinkt hij dus zn fles niet meer leeg, zet ik de M speen erop dan wel! Maarrrrr, omdat hij dus zn fles dan zo snel leeg heeft, heeft ie ook weer meer zuigbehoefte en komt hij 's nachts weer voor zn speentje! Heb het een paar keer uitgeprobeerd, en elke keer als ik de grote speen had gebruikt werd hij wakker en bij de kleine speen niet iemand advies?
eigenlijk zou je inderdaad een lijstje moeten bijhouden wanneer je met de spenen begint zodat je weet wanneer je ze moet vervangen. ik heb dat helemaal nog niet bijgehouden. ik ga denk ik van het weekend nieuwe spenen kopen en nieuwe foppers. heb er gister voor het eerst één weggegooid omdat de letters (witte met zilverletters mama) er wat af waren. wist eigenlijk helemaal niet meer wanneer ik die had gekocht. maar ik wissel af dus daarom tel ik helemaal niet. als ik terug reken heb ik die andere foppers eigenlijk al te lang....
romeè heeft de s van bibi alleen nu drinkt ze binnen 10 minuten haar fles leeg veel te snel dus vandaag kwam het er met dezelfde rotgang weer uit heb nu de allerkleinste van etos eigen merk even afwachten hoe dat gaat iemand verder nog tips voor een errug gulzig drinker(tje) oja wachten tussentijd doe ik ook wel allleen drinkt ze zodra ze de fles weer heeft nog gulziger, de ene keer spuugt ze en de andere keer weer niet kuzz anita
ik gebruik de fopspenen tot ze echt op zijn kijk het regelmatig na en zolang hij er nog goed uitziet en geen scheurtjes of scherpe randjes heeft dan gebruik ik hem gewoon hetzelfde geld voor de flesspenen maar die vervang ik vaker omdat ik het elke keer kwijtraak
ik heb vandaag nieuwe gehaald, maar het is net of die sneller gaan als die standaard bij de fles zaten.. ik heb er één van bibi bijgehaald (de melk speen) en die gaat opzich wel goed, heb het idee dat die ook wat zachter zijn dan difrax, en difraxspenen lijken wat korter. trouwens bibi heeft ook een theespeen, misschien is dat wat voor romeé?
Anita, haal eens de dental speen met de difrax fles. Dit is de enige speen waar Esmee 25 min over doet. Alle andere spenen ook binnen 10 minuten. Met de dental speen is ze een stuk verzadigder en meer tevreden en lekker moe om te gaan slapen...
dank je ik zal het proberen de kersenspeen is ook niets gaat net zo snel zijn er ook verschillende maten van van de dental spenen? bv s,m ofzo de grote van de fles (difrax) maakt niets uit toch? *sim ik heb van bibi de non spil is dat dan ongeveer de zelfde vorm? kuzz anita
heb al een fles en een speen gehaald van difrax ben benieuwd hoe hett gaat!heb de s van de dental speen
Kian drinkt nog steeds met 1 van Avent. Dan doet ie niet te lang en niet te kort over z'n fles Wel vervang ik alle spenen (ook de fopspenen) na 6 weken, of uiterlijk 8 weken (kan het wel eens per ongeluk vergeten )
Emme drinkt nu met speen 3 van Avent. Ik merkte dat ze met speen 2 te lang over haar flessen ging doen. Met deze speen doet ze er een kwartiertje over. En ik vervang ze idd om de 6 weken. Een fopspeen gebruik ik eigenlijk niet, die wil ze niet.
Robin drinkt ook met avent nummer3. Wij hebben wel friso comfort. Dit is iets dikkere voeding dan normaal. Een fles van 180 doet hij dan een kwartier over.