Hallo Mijn vraag zegt genoeg wat is de minimale drinktijd van een baby van 4 maanden? Vandaag ben ik overgestapt van speen 2 naar speen 3 ik dacht dat het nu wel tijd zou worden aangezien hij volgende week 4 maanden is. Ik had al eerder speen 3 geprobeerd maar dan ging er meer naast dan dat mijn zoontje op dronk. Vandaag dus speen 3 geprobeerd en zowaar is het allemaal in zijn buikje verdwenen . Nu dronk hij zijn fles (volgens mij) wel heel erg snel leeg. ongeveer 10 min over een fles van 180/6. Is dit niet te snel?
Hoi, Het advies is om een kindje ongeveer 15-20 minuten over een flesje te laten drinken. Dan is een kindje ook langer verzadigd. Groetjes eveline
Dus mijn zoontje drinkt veelste snel. Vanmiddag haalde hij de 10 min niet eens. Maar aangezien hij volgende week al 4 maanden wordt, is het toch wel tijd om over te stappen van speen 2 op speen 3. Wat is hier jou advies in? Toch speen 2 blijven gebruiken? dan doet hij er zeker wel 20 min over, maar merk ook dat hij vaak niet zijn fles leeg krijgt. Nu heeft hij er geen probleem mee.
Hoi, De juiste speen is niet alleen afhankelijk van de leeftijd van een kindje maar ook van de zuigkracht en de soort voeding. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Het is fijn als je een speentje hebt waarbij je zoontje 15-20 minuten over de voeding kan doen. Groetjes Angelique