Hallo! Even een vraagje.... Mijn zoon is 1 jaar geweest, tijd dus voor gewone halfvolle melk.....aldus het CB. Hij krijgt Omneo 2 omdat hij reflux heeft en deze voeding wat dikker is. Dit is op advies van de KA. Hij krijgt nu nog ongeveer 500 cc maar dit zijn we nu aan het afbouwen. S eet goed al merk ik dat hij nu minder eet dan dat hij ooit gedaan heeft. Hij was een gulzige eter en at alles wat los en vast zat (bij wijze van hé ) Nu is hij toch wat gereserveerder met het eten. Wat zit er op de boterham? Wat drink ik? Zoiets. Ik heb de halfvolle melk uiteraard al geprobeerd maar het gaat er niet in. Hij spuugt het er weer uit. Het is zelfs zo dat hij, na het proberen van, ook niets anders meer wil drinken. Hij houd de lippen stijf op elkaar ook al is het zijn eigen vertrouwde melk. Aangezien hij nog niet voldoende drinkt ben ik toch weer op de oude voet verder. Gewoon opvolgmelk en dat gaat prima! Maar we kunnen toch niet blijven poederen? Ik weet dat er peutergroeimelk is maar vind het vooral goed voor de fabrikant of zie ik het verkeerd? En wat is het verschil tussen de halfvolle melk en de peutergroeimelk? Misschien nog tips voor het overstappen van poeder tot halfvolle melk? Yoghurt gaat er prima in maar door de reflux verdik ik dat weer met vla. Ook dat gaat goed.
Hallo, Om over te stappen van Omneo naar halfvolle melk kun je deze twee ook met elkaar mengen. Zo kan je zoontje rustig wennen aan de andere smaak van halfvolle melk. Het voordeel van peutergroeimelk ten opzichte van halfvolle melk is dat peutergroeimelk meer vitamine D, prebiotische vezels, meer goede vetten, meer ijzer en minder eiwitten en minder zouten bevat. Groetjes, Petra