Ik vroeg me af hoe jullie kerst vieren.met jullie baby ik ga gourmetten bij me.moeder. zorgen jullie dan dat ze slaapt tikdens het eten. Of laten jullie haar bij je zitten ? Is al die rook slecht voor je baby? En met oud en nieuw zijn ze dan bang voor vuurwerk?
Onze dochter was iets ouder (5mnd) vorig jaar tijdens keret. Eerste kerstdag bij mijn vaders familie hebben we de wipstoel afgewisseld met lekker bij ons houden, ook hadden we de reiswieg op een rustig plekje gezet waar ze kon slapen. Tweede keretdag bij mijn zwager hebben we tijdens het eten haar naast ons in het wipstoeltje gezet, ze had mooi zicht op alles en vond het wel leuk. Wipstoelde stond wel wat hoger omdat die op de bank stond, niet de zitten maar zo'n grote poef op t einde (geen idee hoe dat heet) Voor de rest heeft ze lekker op een speelkleed gespeeld, bij ons op schoot gezeten en als ze moe werd kon ze slapen in haar reiswieg. Ging prima, maar onze dochter was toen dus ook al wat ouder als wat jou kindje is. Zou haar niet midden in de rook van het gourmetstel zetten, maar gewoon er lekker bij zijn kan wel toch?
Hier sliep ze trouwens als een roosje door tijdens het vuurwerk. Heb een paar keer bij haar gekeken, maar ze sliep heerlijk
Mijn mannetje was vorig jaar 2 maanden met kerst. Hij sliep idd toen wij gingen gourmetten. Gewoon zijn standaard ritme aangehouden. Met oud en nieuw heb ik zijn ritme aangehouden bij mijn ouders thuis en hem om 23:00 uur zijn laatste flesje nog gegeven en weer terug in de kinderwagenbak gelegd die op het bed van mijn ouders stond. Hij heeft toen door alles heen geslapen Ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat...
zou met de kerstdagen lekker het eigen ritme aanhouden, is ze wakker tijdens het gourmetten prima toch! en mijn kids zijn met oud en nieuw nog nooit wakker geweest of juist wakker geworden altijd heerlijk door al het lawaai heen geslapen! Mocht ze wel wakker worden.....lekker ff bij je houden, evt voeding extra zodat ze weer lekker verder gaat slapen
hier ook lekker eigen ritme aanhouden, tijdens gourmetten zal hij er in het begin lekker bij zitten, daarna gewoon flesje en slapen. eten op de andere dag is 's middags dus geen probleem oud en nieuw, tja dat gaan we ervaren he
Ons meisje was 3 weken met kerst vorig jaar. Ook wij gingen gourmetten bij moeder. Ze sliep tijdens het eten in het begin. Ik had haar in de wagenbak liggen in de kamer, weg bij de tafel. Die rook was echt te erg aanwezig! Zou ik niet aanraden. Op een gegeven moment werd ze wakker en hebben we haar erbij gepakt. Maar wij waren toen net klaar met eten. Dus ook niet bij het eten/rook. Met oud en nieuw gewoon haar ritme aangehouden en ze sliep door het vuurwerk heen.
Mn dochter was 1 maand met kerst, ik weet niet meer of ze sliep of niet eigenlijk! Haar eerste jaarwisseling huilde ze nog hele avonden ivm krampjes, ook tijdens de jaarwisseling stond ik huilend bij het raam met een gillend kind met pijn in dr buik in mn armen. De 2 jaarwisseling probeerde ik ze heel de avond op bed te krijgen, om 23u besloten ze wakker te houden en uiteindelijk ging ze in de draagdoek mee de voortuin in en vond ze 't vuurwerk spannend maar mooi. Nu zien we met zoon van dan 5mnd wel hoe het loopt!
Vorig jaar kerst was ie net 2,5 week en zijn we thuis gebleven met de kerst. Met oud&nieuw hebben we overdag oliebollen gegeten bij m'n schoonouders en lag ie gewoon in de kinderwagen te slapen. 's Avonds waren we gewoon thuis en heeft ie overal doorheen geslapen. Nu is ie net 1 geworden en gaan we eerste kerstdag gourmetten bij m'n moeder en dan doet ie gezellig mee, oud&nieuw zijn we thuis en zien dan wel hoe het gaat. Zou niet teveel afwijken van je gewoontes... Stijn heeft overigens ook wel een keer bij ons op de tafel in z'n wippertje gezeten terwijl wij aan het wokken waren
De kerstdagen hebben we lekker thuis gevierd. Dochter was dan wel wat ouder, maar we waren beperkt doordat ze veel sliep en dit nergens anders dan thuis in haar eigen bedje wilde doen (en op het KDV, maar daar heb je op zulke dagen niks aan ). Mijn familie is een dag bij ons geweest, dochter heeft het superleuk gehad met alle aandacht die ze kreeg. De tweede dag hebben we het zelf rustig aan gedaan. Met oud en nieuw bleven we om dezelfde reden thuis, maar ook toen geen problemen gehad. Ze heeft als een roosje geslapen, ik kon het bijna niet geloven
Hier zal het haar eerste verjaardag zijn 1e kerstdag, maar daarbij houden we wel haar normale eet- en slaaptijden aan.
Vorige jaar met Benji eerst kerst was hij 1 maand en 2 weken... eerste kerstdag bij mijn schoonouders lekker gegeten en de 2e kerstdag bij mijn ouders. Hij was er gewoon bij en als hij moe was ging hij heerlijk slapen. Met oud en nieuw waren we vorig jaar bij mijn ouders ook gourmetten, heerlijk die heerlijk in zijn kinderwagen geslapen en rond half 12 hadden we hem een fles gegeven en 5 voor 12 viel hij in slaap en hij heeft overal door heen geslapen.. En dit jaar eet hij gezellig mee haha..
Gewoon eigen ritme aangehouden idd. Volgens mij sliep ze tijde d t eten. Met oudennieuw heeft ze om elf ur laatste voeding gehad en de hele nacht doorgeslapen
Vorig jaar was onze dreumis 3 maanden, we hebben hem gewoon zn oude ritme aangehouden en hij was dus lekker in slaap tijdens het eten. Wij hadden met zn alle matrassen in de woonkamer gelegd om met de oudste (van 3 jaar) films te kijken tot het vuurwerk kwam maar we zijn met zn 3e in slaap gevallen en kas door het vuurwerk heen geslapen tot we rond 02:00 wakker gebeld werden met de goede wensen voor 2012 hahahaha dit jaar nogmaals proberen dus!
Wij zijn lekker met zn 4tjes thuis. Hebben afgelopen zondag "kerst" gevierd met de hele familie bij schoonouders thuis. Wij hebben voor onze dochter gewoon haar eigen ritme geprobeerd aan te houden. Lukte niet helemaal ze wilde namelijk niet slapen dus hebben we haar op de wipstoel gelegd en dat ging prima. En natuurlijk kreeg ze de nodige aandacht. Onze zoon deed al drie rondjes kerst mee en die vindt het bakken enz helemaal geweldig dus die vermaakte zich wel. Met oud&nieuw is hij nog nooit wakker geworden van het vuurwerk. Zelfs vorig jaar toen we in Oostenrijk zaten in appartement bleef hij slapen! Hoop dat hij het dit jaar ook doet. Gisteren gaf hij ineens aan dat hij vuurwerk eng vond. Hij zei namelijk zeer angstig: mama er komt geen boem boem toch? Dus dat is nog even afwachten. Onze dochter zal er wel doorheen slapen,ik kan namelijk onder haar hed stofzuigen zonder dat ze wakker wordt hahah. Xx
Ruim 5,5 maand met de kerst. Beide kerstdagen vieren we bij ons thuis dus dat is wel heel makkelijk. Gewoon lekker haar eigen ritme aan houden, dat is het belangrijkste! Oud en nieuw ben ik ook benieuwd naar!
wij gaan 1ste kerstdag bij mijn schoonouders eten, mijn zoon gaat mee. hij kan niet in de eetstoel die is al bezet maar wel op schoot en zal misschien stukjes paprika,komkommer mee eten, maar verder slapen als hij moe is en erbij als hij wakker is. 2de kerstdag bij mijn ouders ook daar moe=slapen waker is erbij en die rook ja we gourmetten niet dagelijks dus die schade zal wel mee vallen, nu moet i wel zeggen dat wel makkelijk ben daarin oud en nieuw nog niet zeker waar we zijn maar waar we ook zijn moe=slapen wakker is erbij zijn.
Tjee, daar heb ik helemaal niet over nagedacht.....ons kindje is volgende week zes weken en wij gaan ook gourmetten met de familie.....die geur is natuurlijk voor een baby niet lekker......ze wil goed slapen in de kinderwagen, maar wel nadat we eerst een eind met haar gaan lopen....dus ik denk dat we dat voor die tijd maar met haar moeten doen. Tweede kerstdag gaan we naar mijn schoonfamilie brunchen, zij wonen tien km verderop, dus met een beetje goed weer gaan we daar lopend heen, dan slaapt ze in ieder geval tijdens de wandeling....ik wil proberen zoveel mogelijk haar slaapritme aan te houden, overdag lukt dat wel....maar 's avonds is hier nog niet echt een goed ritme....en huilt ze veel meer dan overdag....hopelijk valt het qua drukte mee....we zullen zien....