Klaarwakker na laatste voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tara84, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Deed die van mij ook. Tot 10weken sliep hij van voeding naar voeding. erna werd hij meer wakker enndan kon hij ook zo lang wakker zijn. Hele oeriode gehad dat hij maar drie hazeslaapjes deed van 20 minute n en hij was even vrolijk. Pas nu sinds een paar weken heb ik t idee dat hij meer slaap nodig heeft en slaapt hij smiddags soms 2/2,5 uur. Maar er kunnen ook zo weeer dagen bij zitten dat t maar heel weinig is.

Gewoon je kleintje volgen lijkt me t beste. Bij moeheidssignalen in bed leggen en bij geen signalen om de zoveel tijd proberen. Slaapt hij niet, dan niet! Da zal hij t niet nodig hebben...

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, je hebt gelijk. Acceptatie is het sleutelwoord he:) Ik heb soms gewoon zo'n behoefte aan een uurtje voor mezelf! En dat had ik dus de laatste weken 's avonds, maar helaas de laatste avonden niet meer. Wil niet zeuren hoor, want mijn zoontje doet het prima, maar af en toe is het gewoon vermoeiend.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Snap dat t vermoeiend is ja. Je wilt ook gewoon rust voor je kleine natuurlijk. Dat heb ik altijd als ik overdag zie worstelen tegen de slaap, dan wil ik zoooo graag dat hij gaat slapen zodat hij zichzelf daarna weer fijn voelt. Gelukkig gaat t meestal goed maar er zijn dagen dat het overdag slapen niet wil lukken en dat hij het wel nodig heeft, dan vid ik dat geworstel wel heel zielig....

Als we hier gekke dingen hebben probeer ik me altijd vast te houden aan het idee dat t vast een fase is en dat het weer over gaat :D

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    dank je. het is al gewoon fijn als iemand je begrijpt en meedenkt:) Ik ga nu naar boven, want ik hoor hem nog steeds kraaien dus ga mijn man even aflossen.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oke sterkte ermee! Als je er doorhee zit denk: het is een fase en dit gaat vanzelf over!!!!

6. misa

misa Niet meer actief

Misschien nog even oplaten en wat later proberen? Of misschien geen badje voor de tijd?

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, volgens mij gaat het weer niet lukken vandaag. Hij is boven aan het huilen en mijn man is erbij. Ik denk dat ze zometeen weer samen naar beneden komen:) Geen badje zou ik eens kunnen proberen.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Is een ochtend voor jezelf misschien niet iets? Mijn dochter is meer een avondmens heb ik het idee. Zij krijgt haar laatste fles zo tussen 22.30 en 23.30. Ze is dan na het flesje altijd in een melkcoma en kan dan makkelijk al slapend in haar bedje worden gelegd. Een ander voordeel is dat ze dan tot 8.00 doorslaapt en krijgt dan een ochtendflesje en dan slaapt ze zo tot een uur of 12.00/12.30. minstens 4 uur dus. Ik vind dit echt heerlijk. Ik ga dan lekker uitgebreid douchen, ontbijten de boel steriliseren, etc. In het weekend dan he.;) Een ander voordeel is dat de oma's die oppassen het ook heerlijk vinden. De dag vliegt voorbij voor ze en 's ochtends zijn ze vrij.;) Nu weet ik niet of dit voor jullie ook werkt. Ten eerste is elk kind anders (heeft een eigen behoefte) ten tweede geef je borstvoeding dus dat kan ook nog wel eens verschillen. Hopelijk heb je er toch iets aan. Succes in ieder geval!

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, mijn zoontje is ook een avondmens en slaapt de ochtend. Helaas ben ik dat ook, haha. Als ik hem rond half acht voed, slapen we samen nog door tot ongeveer tien uur/half elf. Heerlijk!! Maar misschien is het ook wel fijn om een keer zelf vast op te staan en mijn eigen dingetjes te doen ja!

Gister heb ik hem toch weer mee naar beneden genomen, maar hij was wel ontzettend moe. Uiteindelijk is hij om tien uur in mijn armen in slaap gevallen en kon ik hem op bed leggen.

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0

Misschien kan je hem na het voeden om 7:30u eens wakker houden voor een uurtje of iets langer. Want je zoontje doet het eigenlijk heel keurig, die slaapt bij elkaar toch wel 12 uur in de nacht. Hij heeft alleen zijn ritme verschoven en slaapt nu van 22:00u tot 10:00u ongeveer, met nog 1 voeding. Misschien helpt het om zijn ochtend echt te laten beginnen om 7:30u. Dus voeden, wassen, aankleden, spelen en dan na anderhalf uur weer naar bed.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, eigenlijk is dat wel een goed idee! Vooral omdat ik in januari ook weer ga werken. Badje 's ochtends is misschien ook wel eens goed om te proberen. Mijn zoontje is 's avonds zo ontzettend druk in bad, misschien raakt hij daar wel zo vermoeid door dat hij daarna niet meer goed in slaap komt. Ik dacht zelf altijd dat een bad lekker ontspannend is, maar misschien werkt dat bij hem wel helemaal niet zo. Hij is echt zo aan het spartelen de hele tijd! Ik ga het morgen eens proberen!

Deel Deze Pagina