klaarwakker 's nachts...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Etspaghet, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap er eigenlijk helemaal niets van want aan de vermoeidheid kan het niet liggen..
    Maar de laatste tijd ben ik elke nacht rond 3 of 4 uur wakker en dat is heel frustrerend. Het middagdutje probeer ik al zoveel mogelijk te vermijden want dan slaap ik 's nachts helemaal niet..
    Ook probeer ik het 's avonds te rekken tot half 11 of 11 omdat ik dan echt doodop ben (lig vanaf half 9 op de bank vaak nog even tv te kijken of lees een boek)

Ik heb wel het idee dat ik 's nachts een graadje te warm ben ofzo, vooral mijn hoofd haha heb dan echt zo'n warm kussen dat ik 'm maar even omdraai om weer een minuutje op een wat minder warm kussen te liggen. Heb overigens geen koorts ofzo en lig ook niet te piekeren behalve over het feit dat ik weer wakker ben!

Nog meer dames hier last van en hebben jullie nog lekker slapen tips? ;)

2. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Haha heb precies hetzelfde.
    Ben nu 9 en half week zwanger en al een paar weken zooo moe. Krijg niks gedaan kan steeds wel slapen, maar als ik in bed lig...
    Ik val echt wel gelijk in slaap, maar wordt ook altijd rond 4 a 5 uur wakker. Dan moet ik eerst nodig plassen en lig vervolgens te draaien. Meestal word ik nog wel vaker wakker. Ik draai dan ook steeds in bed om een koeler stuk hoeslaken en kussen te vinden.
    Zwaar vervelend, hopen dat het na een paar weken weer over is.
    Hoe ver ben je eigenlijk?

3. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik word s`nachts wakker rond 3uur.
    Ga er rond 11uur in, ik doe geen middagdutje.

Mijn nachtritueel:
    Moet ik plassen, droge mond, heb het warm, koelere deken pakken.
    Slapen.Nee het lukt niet dan maar me andere zij.Ik wil slapen, andere zij.Baby schopt.Andere houding.Nog te warm.Dan geen denken.Toch maar weer plassen.Op me zij slapen, nee droge mond.
    Ik wil weer slapen, lukt niet.

En zo gaat het de halve nacht, hoe komt het dat je overdag moe bent.
    Ik hoop ook dat het overgaat, maar dat zal er niet meer inzitten denk ik.

Sterkte met alle mede (moeite) slapers.

4. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ohhh dit zo bekend!! Ik heb het zelfs aan de vk gevraagd en het schijnt vooral vanaf de 30 weken veel voor te komen dat je tussen 3-5 slecht slaapt als zwangere. Ik ga er meestal even uit want blijven liggen, draaien en naar mijn slapende vriend luisteren helpt al helemaal niet. Wat wel helpt is iets warms drinken als warme melk, thee zonder cafeine... Geen licht aan doen of alleen heel zachtjes want anders wordt ik alleen maar wakkerder..
    Misschien is het wel een voorbode dat mijn lichaam alvast voorbereid op de nacht voeding, 11 naar bed, volgende voeding om 3 uur?? Wie zal het zeggen..

5. Seth

Seth Niet meer actief

Ach ik slaap van begin zwangerschap tot einde slecht....

hormonen, toilet bezoek...en al vlug een rammelend bekken (BI), wat er voor zorgt dat ik nu al half zittend slaap...

Verder "gewoon" wakker liggen... niet meer de slaap kunnen pakken, terwijl ik super moe ben.
    Erg vervelend, zeker omdat mn kinderen nu niet meewerken snachts.... vervolgens ligt iedereen weer lekker te snurken, behalve mama.... die kan "dr draai" weer niet vinden....

gaap... vanochtend ook alweer vanaf 04.00 uur feest....

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier precies hetzelfde hoor, ene nacht trouwens wel beter dan de andere maar toch. Ik probeer er hier zoveel mogelijk een vast ritme in te hebben, maar eigenlijk regelt mijn lichqaam dat al zelf, ik slaap bijvoorbeeld ook niet meer uit, als ik mag slapen tot wanneer ik zelf wil dan kom ik er standaart om 9 uur uit. Mijn nachten gaan van 23.00 tot 03.00 en dan ongeveer van 4.30 tot 9.00, uitzonderingen daargelaten. Ik werk gelukkig meestal 's middags dus het kan hier :) lig trouwes wel heerlijk te liggen in die anderhalf uur dat ik wakker ben, ik slaap dan gewoon niet ofzo...

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    O, ik ben er vroeg bij zie ik... Sinds een week moet ik zo'n 2-3 keer per nacht plassen en dan val ik daarna moeilijk weer in slaap. En dat terwijl ik wel behoorlijk moe ben! Voor de zwangerschap moest ik ook altijd wel een keer plassen maar dan sliep ik zo weer in.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bedankt hormonen....
    Is heel gebruikelijk tijdens een zwangerschap, helaaaas!
    Lig ook al weken regelmatig wakker snachts. Echt bekkaf maar op een gegeven moment ga je toch ergens over nadenken en dan lukt inslapen al helemaaaal niet meer....

Succes...

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    jahoor, hier ook elke nacht gebroken slaap...
    ga rond 22.00u naar bed. Wordt rond 00.30 voor het eerst wakker voor te plassen. Val ik snel weer in slaap. Word ik rond 3.00u weer wakker, weer plassen. En dan duurt het lang voor ik in slaap val...meestal rond 5.00u. En ben dan rond 8.00u weer wakker....

10. happymama

happymama Niet meer actief

hier ook , mn buik is behoorlijk dik dus als ik wil draaien word ik echt helemaal wakker ook 2x in de nacht naar de wc . gelukkig nog 8 weken . hopen dat ie zich iets eerder aandiend dan ben ik er mooi vanaf . of ja dan heb je weer nacht voedingen he , dus ja eigenlijk nog een half jaar te gaaan hahahaha

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik lig ook elke nacht vanaf 5 uur wakker tot half 7 ongeveer, dan val ik weer in slaap en dan gaat de wekker ;)
    ik ben nu 12w1d zwanger

12. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Pffff...

Hier was laatst ook een topic over, geloof ik en toen vertelde ik heel blij (en uitgeslapen) dat ik nog steeds goed sliep. Nou, nu niet meer dus! Moet nu twee keer plassen 's nachts en kan daarna moeilijk in slaap komen. Vervolgens wakker door zweten en ook een nat kussen, bah! Draaien, nog een keer draaien, een mug op mijn voorhoofd en dan weer plassen :x

Maar ja, nog 1,5 week werken en dan kan ik lekker elke dag uitslapen!!!

Welterusten allemaal!

Gr, Pinda83

Deel Deze Pagina