Leuk juist!! Het is echt mijn smaak niet, maar het is juist leuk dat het een wat ouderwetse naam is! Denk alleen wel aan "klaas vaak" "Sinterklaas" en dat soort flauwe grappen.
Niet mijn ding. Smaken verschillen, en gelukkig maar. Want als je het vaker zou horen, zou het misschien minder 'bijzonder' zijn of onder de 'categorie' oud-hollands/ouderwets vallen. Als jullie het een mooie naam vinden is dat toch genoeg?
Onze zoon krijgt als derde naam waarschijnlijk ook de naam Klaas (naar mijn vader). Ik vind het leuk!
Ik moet wel een beetje grinniken om deze opmerking. Er zijn dus hele generaties met een trauma opgegroeid Ik denk dat het met het pestgevoelige wel mee zal vallen. Pesten ligt hem vaak niet aan de naam, want voor elke naam is wel iets geks te bedenken. Ik vind het wel wat hebben zo'n klassieke naam. Leuk eens wat anders tussen alle Jaydens, Lucassen, enz...
Het is ook niet echt mij ding.. Maar mijn vriendin heeft haar zoontje Henk genoemd en moet eerlijk zeggen het went vanzelf!
Mijn keuze staat er eigenlijk niet bij maar heb toch maar gekozen voor 'te ouderwets'.. Dat vind ik eigenlijk niet maar ik vind het gewoon geen mooie naam. Wij hebben juist ouderwetse namen maar Klaas is nooit in ons rijtje gekomen. Een vriendin heeft een zoontje wat Kleis heeft.. dat is een variant. Klinkt net even leuker.
superleuk! en wat anderen er van vinden zou ik me niets van aantrekken.. kan zo veel namen opnoemen die juist veel gegeven worden die ik helemaal niks vind. Moeten die mensen ook zelf weten
Wij lezen op dit moment wouter en mieke.... En daar wordt sinterklaas ook telkens Klaas genoemd . Buiten dat- ik vind het niks. Bas, Tom, Twan, Mark, Leon, Teun, Ties, Sieb, Pim - vind ik allemaal leuker. Terwijl ik eigenlijk niet zo van de Nederlandse namen ben (oh wacht , is mark wel nederlands ? )
Zo had ik geheten als ik een jongetje was geweest Weet niet of ik er blij mee zou zijn, maar mijn broertje vind het daarentegen wel heel jammer dat ze hem toen toch anders hebben genoemd.
Als dit jullie favoriet is zou ik het gewoon doen, mensen in je omgeving wennen vanzelf aan de naam. Het is jullie kindje en anderen hebben altijd wel iets op/aan te merken. Zelfs als je hem bijvoorbeeld een hele veel voorkomende naam zou geven.
Ik hou best van ouderwetse Nederlandse namen, maar Klaas of wat ook in het topic stond Henk...... Nee. Maar als dit voor jullie DE naam is, gewoon doen! Wat voor naam je geeft, mensen wennen er toch wel aan, en voor je het weet vind iedereen de naam Klaas superleuk, omdat jullie jongetje zo'n schattig ventje wordt bijv. Dat associeren mensen de naam Klaas als dat leuke ventje
Mijn opa heet zo vond het altijd een grappige naam. Maar mijn opa is een leuke grappige man dus past wel bij hem. Je moet echt kiezen wat jullie zelf leuk vinden. Klaas komt niet vaak meer voor dus kan wel iets aparts hebben. Groetjes
Absoluut niet mijn smaak. Vind het ook wel ouderwets, maar vooral lomp klinken. Doet me ook een beetje aan "houten Klaas" denken.