voorbereiden lichaam op bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door douglas84, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Er zijn natuurlijk heel veel bakkerpraatjes over wat je kan doen om de bevalling op gang te helpen. Maar ik vroeg me af of er ook dingen zijn die je kan gebruiken om je lichaam voor te bereiden op de bevalling, waardoor het soepeler of sneller verloopt. En wie daar ervaring mee heeft.

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    De bevalling soepeler of sneller laten verlopen. Tja, dat heb je nu eenmaal niet voor het zeggen. Het enige waar je je op voor kunt bereiden is dat je voldoende uitgerust bent en in goede conditie bent. Hierdoor kun je de bevalling langer volhouden. Daarnaast is het goed om tijdens de bevalling rustig te blijven en je te ontspannen. Daardoor wordt een stofje aangemaakt die je helpt de pijn aan te kunnen.......

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja de ontspanning moet echt het meest effect hebben.

Moet ik eerlijk zeggen dat in de laatste fase het zo pijnlijk werd dat ik echt niet meer kon ontspannen.

Ik hoop het dit keer beter te doen.

4. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ontspannen zeggen ze als gouden tip hé.

Vooraf was verteld dat de ontsluiting echt pas vorderde als de weeen heel zeer deden, weeen die een beetje pijn deden zouden niet echt effectief zijn.
    Dus tijdens mijn bevalling dacht ik bij veel pijn alleen maar:
    "dit gaat goed......dit heet nut". Dus de pijn een beetje positief benaderen.

Verder is een zwangerschaps-sport volgens mij wel goed om te doen. Ik heb pilates gedaan en dat hielp mij bij ademhalen en bewust zijn van spieren. Verder heb ik "zwanger en fit" gedaan (meer kletsen dan oefeningen) maar dat hielp weer met wat ik kon verwachten/ voelen tijdens de bevalling.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    dus geen ouderwetse middeltjes van oma??

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    olie om de boel van onder mee in te smeren en te masseren! Bijv. perineum massageolie van Weleda. verder zorgen dat je lekker uitgerust bent maar ook nog wat conditie hebt. En ik dronk brandnetelthee voor sterkere weeen.

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    idd ontspannen....
    ik dacht bij elke wee: "dit is echt nog helemaal niks, hou er rekening mee dat het nog 100x erger wordt"; ook bij de super erge weeen. Op die manier zag ik de pijn relatief en 'viel het mee' toen ze 'maar' 50x erger werden zeg maar ;)
    en een soort mantra bedenken die je tijdens het wegpuffen kan denken. Ik had mijn puffen in 3-en en had steeds de gedachte "bij-na weg"(dus 3 lettergrepen zeg maar)

En in mijn geval (in beviel al met 31 weken en 5 dagen), wilde ik het gewoon zo goed mogelijk doen omdat onze zoon het al moeilijk genoeg zou krijgen met ruim 8 weken te vroeg geboren worden! Ik heb echt mezelf 'uitgeschakeld'en ben heel Zen in een soort denkbeeldig ei gaan zitten om die bevalling te gaan doen. Mn man kon ook helemaal niets ondersteunen of helpen, want ik was te veel met mezelf bezig ;)

Normaal ben ik best wel een stress-kip, maar ik ben echt nooit zo ontspannen geweest als toen!
    Klinkt allemaal heel wollig en vaag, wat ik normaal gesproken helemaal niet ben, maar het werkte al een tierelier, dus ik verander mijn 'formule'niet voor deze keer!

Ik hoop die ontspanning nu weer te vinden, alleen dan wel een paar weken later... ;)

Deel Deze Pagina