Dan moeten die anderen wel willen getuigen, anders heb je er nog niks aan. En ook al is het je broer die het gezien heeft, hij heeft niets gedaan op dat moment, dat is voor hem ook niet erg positief. (niet verwijtbaar, maar een tegenpartij zal alles aanpakken.) Die andere neef weet er blijkbaar ook veel van zeg je, maar dat is ook alleen via via, kun je dus ook niks mee. Ga er dus vanuit dat je er alleen voor staat, ook al staan er natuurlijk altijd mensen achter je, je zult dit zelf moeten doen. En het stukje " ik praat enkel met mijn therapeut,dan moeten ze daar het verslag maar gaan halen" Dat gaat de politie natuurlijk niet doen, jij zult je verhaal tot in den treuren moeten vertellen omdat ze het uit jouw mond willen horen. Dus op het politiebureau, bij verhoren, bij de advocaat, misschien nog bij een derde, in de rechtszaal. Keer op keer op keer. Ik begrijp dat je hem haat en hem wat aan wil doen, maar dat is wel iets waar jij met je therapie wat aan kan doen. Door hem aan te klagen verdwijnen jouw klachten en gevoelens niet. Dit is iets wat alleen jij kunt doen door er zoveel mogelijk met een vertrouwenspersoon over te praten. Op je eigen tempo en wanneer jij dat wilt. Tijdens een aanklacht hem je die keuze niet, dan moet je alles op tafel gooien wanneer zij daar om vragen. Alles wat je vergeet kan tegen je gebruikt worden en alles wat je verteld moet nagetrokken worden en uitvoerig door jou herhaald worden. Ik denk echt dat je er te makkelijk over denkt, dus informeer eens hoe zoiets gaat voordat je erin stapt, dat voorkomt een hoop extra stress bij je. Want als je hier eenmaal aan begint is het ook belangrijk om het af te maken. Niet omdat dat moet, maar omdat het anders nog meer schade bij jou kan achterlaten dan je nu al hebt.
Ts, ik denk dat je hele nuttige adviezen hebt gekregen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik snap je heel goed. Als iedereen denkt 'laat maar' dan lopen er hier nu heeeeeel veel misbruikers rond op vrije voeten die gewetenloos hun kan kunnen gaan.
Wauw wat een verhaal zeg. Ik weet hoe je je voelt al is het bij mij iets minder heftig geweest dan een aantal vrouwen hier.. Ik was denk ik 5/6, het was eenmalig door mijn opa. (oma is hertrouwd, dus niet echte opa). het was alleen aanraking op mijn 'gedeelte' maar maakt de impact op een mini meisje niet minder erg. Toen ik zwanger was op mijn 17e, ging er een gesprek over 'zulke mensen' en toen barste bij mij de bom, heb het nooit eerder verteld.. Mijn ouders en gezin verder geloofden mij natuurlijk maar de familie daarentegen... die werden boos op mij omdat ik die man daarvan beschuldigde. Helemaal van de zotten heb me er raaaazend over gemaakt. En kan ze nog steeds allemaal schieten, en anders mijn man wel Maarja, om nou aangifte te doen bij een man van nu 75 ofzo. Ik hoop dat ie langzaam en pijnlijk wegrot, en dat gebeurt ook vast wel. En iemand zei dat je het een plek moest geven.. Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet gaat. Bij mij in elk geval niet, ermee leren omgaan is beter gezegd denk ik. TS ik denk dat je een melding moet maken, en als het beter gaat met jou dan kun je daar altijd nog meer werk van maken. Ik hoop dat je met de therapie jezelf kunt helpen.. da's het belangrijkste.
Herkenbaar hoor allemaal, vooral dat je heel veel dingen wegdrukt. Ik ben zelf van mijn 3e t/m mijn 15e of 16e (weet ik dus niet meer) misbruikt. De periode tussen mijn 6e en 12e ongeveer is bijna weg, is een zwart gat, op kleine dingen na. En ja, je moet proberen het een plek te geven, maar dat is erg moeilijk. Mijn misbruiker heeft zelfmoord gepleegd, er valt hier nu dus weinig aan te geven
Pff heftig zeg... Is mijn grootste angst dat mijn kleine meisje zoiets zou overkomen. Er lopen zoveel gekken rond op de wereld (en soms dus ook in je eigen familie...) Ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt maar ik begrijp wel goed dat je wil dat hij zijn straf krijgt! Ik wil ook dat al die viezerikken een mega hoge straf krijgen!:x Helaas krijgen ze meestal maar een lage straf... Wat je ook gaat doen, ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en ik hoop dat je het dan ook beter kan verwerken allemaal. Knuffel van mij