Allereerst heel veel sterkte gewenst. Allemaal erg ingrijpend wat je meemaakt. Ik heb in ons kinderwens traject ook regelmatig echt slecht nieuws telefonisch gehad. O.a. de laatste keer gebeld dat het laatste embryo gestopt was met delen en er geen terugplaatsing zou komen. En dat daarmee onze 2e kinderwens definitief ten einde was. Dat was een telefoontje van 2 minuten. Uit besteed aan de assistente. Toch was dat toen de beste optie. Arts was in spreekuur. En de assistente moest die mededelng gewoon doen. Niet fijn, verdiende niet de schoonheidsprijs. Maar het belangrijkste was dat de boodschap werd overgebracht. Voor empathie en vragen was er later overigens alle ruimte. Soms loopt het zo dat het slechte nieuws per telefoon komt. En dat is van een arts denk ik nooit kwade opzet.
Wat onwijs heftig nieuws hebben jullie te kregen gehad. Ik kan mij voorstellen dat je gevoelens je alle kanten op slingeren en dat je in de war bent van deze uitslag. Hoewel ik het afschuwelijk voor jou en je vader vind dat hij zo ziek is voel ik niet de emoties die jij hebt bij de manier waarop de arts zijn boodschap bracht. Ik vind het ook niet klachtwaardig. Jij wel. Ik weet niet of je iemand bent die vaker klachten hebt en juridische stappen wilt ondernemen of dat dit onderdeel is van jouw rouwproces. Boosheid is daar ook een onderdeel van namelijk. Maar ik zou hier geen klacht over indienen. Je zou bij een volgende afspraak bij de arts zelf kunnen aangeven dat je de manier waarop hij de boodschap bracht je in de war maakte en dat jullie liever hebben dat je een volgende keer op afspraak wilt komen als hij slecht nieuws heeft. Veel sterkte gewenst!