klacht indienen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    -gewist en via pb verstuurd-

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Maar als hij zijn echte geboortedatum doorgeeft is het niet liegen toch? Maar dat zal zo wel niet werken en ik zou het ook niet proberen hoor.

Maar lekker dus. In eerste instantie zou je denken; klacht indienen. Maar idd, je hebt nog niet wat je graag wilt en dan zou ik wel voorzichtig zijn, ook al mag het geen invloed hebben op de procedure, ik zou het niet vertrouwen.

Aan mij heb je dus niet veel :)

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Wat heeft een politieke partij of de media voor toegevoegde waarde dan?
    Die hebben er toch niks mee van doen?

Ik zou ook een klacht indienen. Ongeacht haar persoonlijke mening of vooroordeel hoef je mensen nooit zo te woord te staan

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je kunt alleen nog maar geboorte aktes krijgen met geschatte leeftijd, alles wat je daarbuiten krijgt zijn echte vervalsingen. Stel je voor dat deze commissie dus wel weet dat ze alleen maar geschatte geboorte aktes uitgeven wanneer je een nieuwe haat aanvragen in land van herkomst, ben je denk ik helemaal de sjaak.

Wij weten het momenteel ook niet hoor wat weidsheid is.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik snap het hoor en zou daar idd niet mee "knoeien". Maar het is toch raar dat wanneer je je echte geboortedatum geeft dat dat dan liegen is, terwijl dat de waarheid is.

6. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Het ligt er maar net aan waar je die smak geld neerlegt. Persoonlijk had ik geprobeerd die smak geld neer te leggen bij de dokter die zijn leeftijd moest schatten om hem zo 'een beetje op weg te helpen bij zijn schatting'. De geboorteakte wordt vervolgens bij dezelfde instantie opgesteld als normaal, dus niks vals aan hoor.
    Maar goed daar heb je nu niks meer aan.

Ik zou als ik jullie was nu gewoon voet bij stuk houden, bewijzen proberen te verzamelen over het feit dat in het land van herkomst van jouw man inderdaad alleen maar geboorteaktes worden uitgegeven op basis van leeftijdsschattingen. En de klacht zou ik idd nu direct indienen, zodat deze mevrouw geen negatieve invloed kan uitoefenen op de uitslag van de aanvraag.

7. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heb niet verder dan pagina 1 gelezen dus weet niet of je hier nog wat aan hebt maar ik zou METEEN mijn klacht gaan indienen. Zo laat je je toch niet behandelen. Die vrouw is niet goed snik, juist omdat ze zo ingesteld is zou ik niet langer door haar geholpen willen worden. Het is duidelijk dat ze niet slechts haar werk doet....dat mag haar baas best weten!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klagen, alles schriftelijk doen, alles vastleggen.
    Als zij dingen zegt als 'leugenaar' meteen vragen of ze dat ook even op schrift wil vastleggen voor je. Nooit je man alleen laten gaan, altijd samen gaan met iemand anders, altijd zorgen voor getuigen.
    Zorg dat je dossier op orde is. Legt alles vast. Komt er een telefoontje? Meteen mailtje naar beller, waarin je telefoongesprek bevestigd, waarin je jouw versie van het gesprek weergeeft. Beste zou inderdaad zijn om alle gesprekken ook op de band vast te leggen, maar ik weet niet of dat legaal is.

9. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Het punt is dat als je geen aanklacht indient deze bewuste mevrouw, door haar haat(?) waarschijnlijk dingen in het dossier zet die niet aan de orde zijn.
    Mijn moeder heeft ook deze procedure moeten doorstaan en die meneer was ook niet echt aardig laat staan beleeft.
    En ondanks dat het tussen personen zijn moeten ook zij een beoordeling maken over je man, en als ze al vooroordelen heeft dan kan het nooit goed/positief voor jullie uitpakken.

Geen scene schoppen of ruzie maken, maar gewoon op de juiste manier dit aanpakken en dat is met het schrijven van een aanklachtbrief of een aanklachtformulier invullen.
    En inderdaad nadrukkelijk aangeven dat je per direct een ander contactpersoon wilt, omdat je geen verdere afspraken meer wilt hebben met deze mevrouw.

Het inschakelen van de media zou ik niet al te snel doen, omdat (laten we eerlijk zijn) veel Nederlanders buitenlanders een beetje beu beginnen te worden.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben ook buitenlander en mijn moeder ook en wij worden ook gediscrimineerd, maar als sommigen buitenlanders zich niet normaal weten te gedragen hier in Nederland dan krijgen we allemaal een slechte naam.
    En de oh zo tolerante Nederlanders beginnen het zat te worden en geef ze eens ongelijk.
    Dus de media in schakelen lijkt me op zo een vroeg stadium niet de allerbeste stap.

Meid ik hoop dat dit snel achter de rug is voor jou en je man zodat jullie verder kunnen met jullie leven zonder dit gezeik.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bedankt voor de tips!
    We nemen vandaag nog even contact op met onze advocaat om het nogmaals te bespreken. Willen gewoon echt de juiste keus maken.

We zijn nu wel wat rustiger, hopen eigenlijk dat de commissie zo proffesioneel is zich niet te laten beïnvloeden door een tussenpersoon. Man had bij het inleveren van zijn papieren een mooie brief bijgevoegd, daarnaast ook een brief van de ambassade dat er gewoon geen andere geboorte aktes worden uitgegeven.

Maar ze komt er zoiezo niet mee weg, zijn er gewoon niet over uit of het wijsheid is om nu direct stappen te ondernemen of pas nadat hij zijn Nederlandsschap heeft.

11. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Je kunt ook kijken of de ombudsman iets voor je kan betekenen

12. boterbloem80

5 aug 2012
    37
    0
    0
    hoorn
    sommige mensen :s ik zou ook naar haar leidinggevende vragen en dit melden vind dit echt niet kunnen

13. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik zou echt het advies van die advocaat opvolgen. Dit soort dingen moet je niet pikken, en zij heeft de uiteindelijke beslissing dan niet in handen, maar kan wel negatieve invloed uitoefenen. D

Helaas weet ik precies hoe je je voelt, hier ook genoeg vernederingen rond de oren gehad. IND die tegen mij zegt; mevrouw, gaat u toch lekker daar wonen, dan hebben wij er geen werk meer aan. Of; een afspraak hebben bij de IND om 9 uur in de ochtend, sta je daar en dan word je pas om 2 uur in de middag geholpen. De verklaring is dan dat iedereen om 9 uur aanwezig moet zijn en dan moet je maar wachten wanneer ze tijd voor je hebben. Echt teveel om op te noemen.

Uiteindelijk bij de aanvraag voor de NL nationaliteit is het eindelijk eens makkelijk gegaan. Alle documenten waren er al door ons huwelijk (waar ze nog erg verbaasd over waren dat we konden trouwen?!) en hij had in de tussentijd een MBO opleiding met succes afgerond, dus hij hoefde al die toetsen niet te doen. Daarbij hadden we een heel fijn en goed contactpersoon bij de gemeente.

Het is echt een dikke ellende, hopelijk kun je over een jaar hierop terugkijken met een NL paspoort van je man in handen!!!

En ik geef je groot gelijk dat je niet voor de valse papieren gaat. Er is teveel rommel in de omloop en ze zijn niet gek. Als je de verkeerde "vervalsing" in handen hebt en ze betrappen je, kan je het wel schudden. Als je uiteindelijk echt niet verder komt kan ik me zeker wel voorstellen dat mensen het doen. Uit sommige landen krijg je bepaalde papieren gewoon niet te pakken, behalve met geld en andere manieren.

Heb het al in een eerder bericht gezegd maar nogmaals; Succes!!! Laat je niet op de kop zitten door zo'n pipo van de gemeente!

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Welke beslissing je ook neemt, er komen altijd wel weer wat probleempjes bij kijken. Ze zijn niet gek bij de IND e.d. ze weten van vele landen dondersgoed hoe het zit met de papieren en welke wel en niet goed zijn. En ze gebruiken het maar wat graag om jullie plannen in duigen te gooien en het voorgoed onmogelijk te maken.

Speel op safe, zover als dat kan in dit soort gevallen. Publiciteit helpt ook niet, zou ik iig niet aan beginnen. Kan keihard tegen je werken, zoals alles, maar dan heeft iedereen een mening over jullie.

Houd alles goed bij en leg het ook allemaal vast.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Over de IND heb ik geen goed woord over, begrijp dat ze hun werk moeten doen maar daarvoor hoeven ze hun fatsoen niet te verliezen. Wat ik van hun allemaal wel niet heb gehoord, te walgelijk gewoon!

16. knap

knap Niet meer actief

Sterkte er mee in elk geval. Ik weet dat het horken zijn.

Heb jaren geleden in het zelfde bootje gezeten. Kost handen vol geld ect en een stress. Kom je bij de IND vragen ze dood leuk of het kind wat ik had van mijn partner was. Maar dan op een onbeschofte toon. In elk geval. Ik zeg wat denk je zelf. Brutale vragen dan krijg je brutale antwoorden van me terug.

Zou als ik jullie was wel netjes blijven je bent helaas afhankelijk van die idiote.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Oh netjes blijven we zeker hoor! Gaan ons absoluut niet tot hun niveau verlagen, maar dat betekend natuurlijk niet dat we alles gewoon maar pikken.

Deel Deze Pagina